تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر بازار در هفته پیش رو

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ مهر ۱۳۹۹

فکر می‌کنید در هفته پیش رو چه سرنوشتی در انتظار بازار رمزارزها و بیت کوین باشد؟

خلاصه خبرهای روزهای قبل:

  • تریدرها در حال خریدن بیت کوین در سطوح پایین قیمتی هستند و اگر این رمزارز بتواند سطح ۱۱/۶۰۰ دلار را رد کند، احتمالا یک روند صعودی تا ۱۲/۰۰۰ دلار، رخ خواهد داد.
  • اطلاعات نشان می‌دهند که حجم معاملات اسپات بیت کوین در صرافی LMAX Digital، که معمولا سازمان‌ها از آن خرید می‌کنند، بر صرافی‌های خرده فروشی پیشی گرفته است. این موضوع افزایشِ سرمایه‌گذاران سازمانی را نشان می‌دهد که همین امر ممکن است منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود.
  • عامل دیگری که برای تریدرها می‌تواند سودمند باشد، نوسانات بازار است. مرور اطلاعات قراردادهای آپشن (اختیار معامله) بیت کوین نشان می‌دهد که نوسانات ضمنیِ بازار پول به کمترین میزان ۱۶ ماهه خود رسیده است و این موضوع نشان می‌دهد که تریدرها انتظار دارند بازار در آینده روند نزولی زیادی نداشته باشد.
  • در حالی که داده‌ها نشان می‌دهند، سرمایه‌گذاران سازمانی انتظار یک روند صعودی را دارند و پوزیشن‌گیری کرده‌اند، تریدرهای خرده فروش باید گوش به زنگ تغییرات قیمتی باشند و به محض شروع روند صعودی دست به کار شوند.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در چند روز گذشته، بیت کوین بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش یعنی ۱۱,۱۳۷ دلار معامله شده است. با این حال، در نمودار روزانه این رمزارز یک خط روند نزولی (Downtrend Line) دیده می‌شود که اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این خط برسانند، رمزارز برتر بازار می‌تواند وارد یک روند صعودی با هدف ۱۲,۰۰۰ دلار و سپس ۱۲,۴۶۰ دلار شود.

قیمت بیت کوین

 

شیب نمودار میانگین‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بیتکوین، هر دو صعودی می‌باشند و شاخص قدرت نسبی (relative strength index) بالای سطح ۶۱ است. این موضوع نشان می‌دهد که در حال حاضر، گاوها بازار را به دست گرفته‌اند.

از طرف دیگر اگر بیت‌کوین از خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی‌اش پایین‌تر بیاید، این روند صعودی بی نتیجه خواهد ماند؛ در این صورت، احتمالا قیمت این رمزارز تا سطح حمایت بعدی، یعنی سطح ۱۰,۵۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

 

قیمت بیت کوین

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که این رمزارز یک الگوی مثلث نزولی تشکیل داده (descending triangle pattern) که در سطح ۱۱/۱۶۵ دلار کامل خواهد شد. تارگتِ این روند احتمالا سطح ۱۰/۶۱۱ دلار خواهد بود.

با این حال اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، این الگوی خرسی رخ نخواهد داد. چنین اتفاقی می‌تواند نظر خرس‌ها را به خود جلب کند و آن‌ها با اقدام به خرید گسترده، این رمزارز را وارد یک رالی صعودی با تارگت ۱۲,۰۰۰ دلار کنند. 

با مشاهده نمودار بیت کوین می‌بینیم که در حال حاضر، شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌‌ی این رمزارز تقریبا صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد؛ بنابراین فعلا گاوها بر بازار تسلط دارند.

 

تحلیل قیمت استلار (XLM)

نمودارِ رمزارز لومن (استلار)، در ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور)، از سطح میانگین متحرک ۲۰۰ روزه‌ی خود پایین‌تر آمد. اما خرس‌ها نتوانستند قیمت این رمزارز را به زیر سطح ۰/۰۶۶۸۴۱ دلار برسانند و این موضوع نشان دهنده‌ی خرید گسترده‌ی گاوها، در سطوح پایین قیمتی است.

تحلیل قیمت رمزارز استلار

 

با مشاهده نمودار استلار می‌بینیم که این رمزارز یک الگوی مثلث صعودی (ascending triangle pattern ) تشکیل داده و گاوها سعی دارند تا قیمت آن را به بالای مقاومت بالاتر، یعنی ۰/۰۸۴۵۸۴ دلار برسانند. با این حال خرس‌ها در ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) وارد بازی شدند و سعی کردند که نگذارند استلار از این سطح مقاومت بالاتر رود.

اگر نمودار این رمزارز بالای میانگین متحرک باقی بماند، خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای سطح ۰/۰۸۴۵۸۴ دلار برسانند. در صورتی‌که آن‌ها موفق شوند، استلار می‌تواند وارد یک رالی صعودی شود، که تا سطح ۰/۱۰ دلار پیش خواهد رفت.

در حال حاضر شیب میانگین متحرک تقریبا صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد، که این موضوع نشان‌دهنده برتری گاوها بر خرس‌ها است.

قیمت استلار

نمودار چهار ساعته‌ی این رمزارز نشان می‌دهد که گاوها نتوانسته‌اند مقاومت ۰/۰۸۴۵۸۴ دلاری را بشکنند. با این حال خرس‌ها هم موفق نشدند استلار را به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ درصدی، یعنی ۰/۰۷۹۲۳۹ دلار برسانند.

بنابراین انتظاری که داریم این است که گاوها دوباره تلاش کنند قیمت استلار را به بالای سطح مقاومت بالاتر برسانند و اگر موفق شوند، این رمزارز وارد یک رالی صعودی با تارگت ۰/۰۹۱۰۴۲ دلار خواهد شد.

با این حال اگر خرس‌ها تلاش کنند تا این رمزارز را به زیر خط میانگین نمایی ۲۰ روزه برسانند، استلار تا ۰/۰۷۶۵۴۶ دلار سقوط خواهد کرد و گذشتن از این سطح نیز می‌تواند به سقوط ِ آن، تا خط حمایت کانال قیمتی منجر شود.

تحلیل قیمت کریپتو دات کام کوین (CRO)

کریپتو دات کام کوین یک الگوی مثلث نزولی تشکیل داده بود که در ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر)، زیر سطح حمایت ۰/۱۴۴۷۴۳ دلار کامل شد. تارگتِ این روند گاوی، احتمالا سطح  ۰/۱۰۶۰۷ دلار خواهد بود.

قیمت CRO

با این حال احتمالا گاوها تلاش کنند تا از این رمزارز را، بالای میانگین متحرک ساده‌ی ۲۰۰ روزه‌اش (۰/۱۲۱ دلار) نگه دارند. اگر قیمت CRO، از این سطح یک جهش انجام دهد، می‌تواند سطح ۰/۱۴۴۷۴۳ دلار را ری‌تست کند. با قرار گرفتن CRO در یک روند نزولی، تریدرها در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اقدام به فروش می‌کنند.

در صورتی که این رمزارز از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش بیشتر سقوط کند، یعنی خرس‌ها بازار را به دست گرفته‌اند. در این حالت ممکن است فروشندگان، قیمت CRO را دوباره به زیر میانگین متحرک ساده‌ی ۲۰۰ روزه برسانند و اگر موفق شوند این رمزارز می‌تواند تا سطح ۰/۱۰۶۰۷ دلار سقوط کند.

در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نزولی است و شاخص  RSI نیز در منطقه اشباع فروش (oversold) قرار دارد؛ این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها دست برتر را در اختیار دارند.

قیمت CRO

با مشاهده نمودار چهار ساعته رمزارز CRO، می‌بینیم که شاخص  RSI کاهش یافته و به منطقه منفی رسیده است. این موضوع نشان دهنده پانیک فروش در تریدرها است و معمولا پس از چنین فروش گسترده‌ای، یک پول‌بک کوچک اتفاق می‌افتد.

اگر این رمزارز بتواند یک پول‌بک انجام دهد و وارد روند صعودی اصلاحی شود، احتمالا در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، با یک فروش گسترده روبه‌رو شود و خرس‌ها اجازه ندهند قیمت بیشتر افزایش یابد.

با این حال اگر قیمت CRO بتواند از سطح ۰/۱۴۴۷۴۳ دلار بگذرد و بالای این سطح باقی بماند، این روند خرسی بی نتیجه خواهد ماند. تا آن زمان، تریدرها هر روند صعودی را به عنوان فرصتی برای فروش در نظر می‌گیرند.

 

تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر)، از سطح ۳۱/۹۷۹۸ دلار سقوط کرد. با این حال گاوها سریعا اقدام به خرید کردند و اجازه ندادند این رمزارز از سطح حمایت ۲۹/۵۶۴۶ دلار، بیشتر سقوط کند. در حال حاضر سطوح مقاومت قبلی، به عنوان سطوح حمایت عمل می‌کنند.

قیمت BNB

در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌ی بایننس کوین (۲۹/۰۶ دلار)، صعودی است و شاخص RSI  نیز بالای سطح ۶۱ قرار دارد و این موضوع نشان دهنده برتری گاوها بر بازار است. از طرفی نمودار میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه‌ی این رمزارز (۱۹/۹۵ دلار)، شروع به بالا رفتن کرده است، در نتیجه انتظار داریم که در بلند مدت هم روند قیمت BNB، در دست گاوهای بازار باشد.

اگر خریداران بتوانند قیمت بایننس کوین را به بالای محدوده‌ مقاومتی ۳۳/۳۸۸-۳۲ دلار برسانند، این رمزارز وارد یک رالی صعودی خواهد شد که تا رسیدنِ مجدد به بالاترین قیمت (all-time highs)، پیش خواهد رفت.

با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی۲۰ روزه برسانند و آن را زیر این سطح نگه دارند، یک روند نزولی رخ خواهد داد و این پیش‌بینی گاوی بی نتیجه خواهد ماند.

قیمت BNB

با مشاهده نمودار چهار ساعته‌ی قیمت BNB، می‌بینیم که این خرس‌ها با تمام قوا در تلاشند، تا از ناحیه قیمتی ۳۲-۳۱ دلار حمایت کنند. با این حال از آن‌جا که نمودار میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریبا افقی است و شاخص RSI نیز تقریبا بالای نقطه میانی (midpoint) قرار دارد، فعلا میزان عرضه و تقاضا تقریبا برابر است.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بایننس کوین را به زیر سطح ۲۹/۵۶۴۶ دلار برسانند و زیر همین سطح نگه دارند، روند به نفع آن‌ها تغییر خواهد کرد. اگر این سطح حمایتی شکسته شود، BNB می‌تواند تا ۲۸ و سپس ۲۶ دلار سقوط کند.

از طرفی نیز اگر گاوها قیمت این رمزارز را به بالای محدوده مقاومتی بالاتر برسانند، یک روند صعودی از سر گرفته خواهد شد.

تحلیل قیمت لایت کوین (LTC)

با مشاهده نمودار لایت کوین می‌بینیم که این رمزارز در تلاش است تا یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل دهد که احتمالا بالای سطح ۵۱/۵۰ دلار کامل خواهد شد. در حال حاضر شیب میانگین متحرک این رمزارز صاف است و شاخص RSI نیز زیرِ نقطه میانی قرار دارد و این موضوع نشان‌دهنده‌ی تعادلِ بین عرضه و تقاضا است.

قیمت لایت کوین

با این حال سایه‌ی بلندِ کندل‌ها، در نمودار کندل استکِ این رمزارز، در روزهای ۲ و ۱۶ اکتبر (۱۱ و ۲۵ مهر)، نشان می‌دهد که گاوها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند؛ اگر آن‌ها بتوانند قیمت LTC را به بالای میانگین متحرک برسانند، این رمزارز می‌تواند مجددا تا بالای سطح ۵۱/۵۰ دلار پیش برود.

اگر نمودار لایت کوین از این سطح یک برک‌اوت انجام دهد، احتمالا یک روند صعودی با تارگت ۶۱/۵۰ دلار، از سر گرفته خواهد شد.

با این حال اگر خرس‌ها بتوانند لایت کوین را به زیر خط روند برسانند و همان‌جا حفظ کنند، این روند صعودی رخ نخواهد داد. در این حالت ممکن است قیمت رمزارز LTC برای چند روز در یک محدوده گیر کند و در همان محدوده نوسان داشته باشد.

قیمت LTC

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که این رمزارز به سختی در تلاش است تا بالای سطح ۴۷/۷۸۴۵ دلار باقی بماند. این موضوع نشان‌دهنده کم شدن میزان تقاضا در سطوح بالای قیمتی است. از طرفی شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌ی LTC نزولی است و شاخص RSI نیز در منطقه منفی قرار دارد که این موضوع صحت ادعای پیشین را ثابت می‌کند.

بنابراین انتظار داریم که خرس‌ها تلاش کنند، قیمت لایت کوین را به دست بگیرند و اگر آن‌ها موفق شوند، شاهد سقوط قیمت این رمزارز تا ۴۲ دلار خواهیم بود.

با این حال اگر گاوها بتوانند قیمت LTC را بالای سطح ۴۷/۷۸۴۵ دلار نگه دارند، احتمالا شاهد یک روند صعودی با تارگت ۵۱/۵۰ دلار باشیم.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.