تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر در هفته پیش رو

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ مهر ۱۳۹۹

فکر می‌کنید در روزهای آینده چه سرنوشتی در انتظار برترین رمزارز بازار، بیت کوین و آلت کوین‌ها خواهد بود؟

طبق تحلیل هفتگی که توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف منتشر شده، ممکن است قیمت بیت کوین برای چند روز نوسانات کمی داشته باشد، اما پیش‌بینی می‌شود که آلت‌کوین‌ها در یک روند صعودی قرار بگیرند. 

چند روز اخیر برای دنیای کریپتوکارنسی‌ها بسیار پرچالش بوده و این موضوع باعث ایجاد یک ثبات در بازار رمزارزها شده است؛ این ثبات نسبی، تریدرها و سرمایه‌گذارن زیادی را در این حوزه نگران کرده است.

با این حال بازار رمزارزها به قدری بالغ شده است که این اخبار بد، نوسانات قیمتی شدیدی را ایجاد نمی‌کنند. ثبات نسبی ایجاد شده نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سازمانی، خبرهایی نظیر کرونای دونالد ترامپ، هک شدن صرافی کوکوین (KuCoin) و  دستگیری مدیرعامل صرافی BitMEX را آن‌قدر جدی نمی‌دانند که بتوانند باعث سقوط بازار کریپتوها شوند.

معمولا وقتی در یک روند صعودی بازگشت قیمت رخ می‌دهد، تریدرها از این موقعیت استفاده کرده و سریع اقدام به خرید می‌کنند. بنابراین اگر قیمت بیت کوین بالای سطح حساس ۱۰,۰۰۰ دلار باقی بماند، ممکن است سرمایه‌گذاران زیادی اقدام به خرید این رمزارز کنند.

در ادامه روندِ پنج رمزارز برتر بازار، در روزهای پیش رو را بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

انتظاری که داریم این است که بیت کوین در بلند مدت در یک روند صعودی قرار بگیرد، زیرا شیب میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۹,۴۴۸ دلار) یا  200day simple moving average، صعودی است. 

با این حال ممکن است که در کوتاه مدت، قیمت بیت کوین نوسانات کمی داشته باشد، زیرا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰,۶۸۲) یا 20day exponential moving average و شاخص مقاومت نسبی (relative strength) تقریبا به نقاط میانی خود نزدیک هستند و این موضوع نشان‌دهنده برابری عرضه و تقاضا است. 

بیت کوین

در روزهای گذشته بیت کوین بین سطوح ۹,۸۳۵ و ۱۱,۱۷۸ دلار، گیر افتاده بود. اگر از این ناحیه تغییر روند رخ دهد، احتمالا قیمت این رمزارز افزایش خواهد یافت.

پیش از این نیز بیت کوین از ماه می (اردیبهشت) تا جولای (تیر)، تقریبا ۸۰ روز دچار یک تثبیت نسبتا طولانی شده بود. در حال حاضر نیز این تثبیت تقریبا ۳۰ روز طول کشیده است. بنابراین اگر تاریخ دوباره تکرار شود، قیمت این رمزارز ممکن است برای چند روز در یک محدوده گیر بیفتد و تریدرها باید منتظر بمانند تا بیت کوین از این محدوده خارج شود.

اگر در سطح ۱۱,۱۷۸ دلار، یک برک‌اوت رخ دهد، ممکن است شاهد یک رالی صعودی با تارگت ۱۲,۴۶۰ دلار باشیم. با این حال اگر روند نمودار تغییر کند و به زیر ۹,۸۳۵ دلار و میانگین متحرک ساده برسد، ممکن است یک فروش گسترده رخ دهد.

قیمت بیتکوین

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که این رمزارز در حال حاضر تشکیل یک الگوی مثلث متقارن (symmetrical triangle) داده است و احتمالا در روزهای آینده خرس‌ها و گاوها تلاش خواهند کرد تا بیت کوین را از این محدوده خارج کنند. با این حال اگر آن‌ها موفق نشوند و قیمت به راس مثلث برسد، این تلاش بی نتیجه خواهد ماند. 

 

تحلیل قیمت (ADA)  

رمزارز کاردانو (ADA) در ۲۳ سپتامبر (۲ مهر)، به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه، یعنی ۰/۰۸۳۷ دلار رسید، اما خرس‌ها موفق نشدند که قیمت را زیر این سطح نگه دارند و در ۲۴ سپتامبر این آلت کوین مجددا به بالای میانگین متحرک برگشت.  

قیمت آدا

این موضوع نشان می‌دهد که گاوها از سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه حمایت کرده‌اند.

روند نمودار در روزهای گذشته نشان می‌دهد که احتمالا به زودی یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل شود که نزدیک به خط گردن کامل خواهد شد. الگوی سر و شانه معکوس یک الگوی بازگشتی است که نشان‌دهنده رخ دادن یک روند صعودی می‌باشد، بنابراین انتظاری که داریم این است که آدا در یک روند صعودی قرار بگیرد.

 اگر آدا بتواند خط گردن (neckline) را بشکند، این روند صعودی با تارگت ۰/۱۳۳۱ دلار رخ خواهد داد.

با این حال اگر آدا به پایین خط گردن و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد، این پیش بینی رخ نخواهد داد؛ در این صورت ممکن است فروش گسترده‌ای رخ دهد که منجر به یک روند نزولی، با سطح حمایت ۰/۰۵۰ دلار شود.

قیمت کاردانو

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها سعی دارند، قیمت را به بالای مقاومت بالاتر، یعنی ۰/۱۰۴۰۴۴۰ دلار برسانند و خرس‌ها تلاش می‌کنند تا با فروش گسترده نگذارند این رمزارز به این سطح مقاومت برسد.

نزولی بودن شیب میانگین متحرک و ورود شاخص قدرت نسبی (RSI)، به ناحیه منفی، نشان‌دهنده برتری خرس‌ها در کوتاه مدت است. اگر قیمت یه زیر ۰/۰۸۹۸ دلار برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد که آن را به سطح حمایت بحرانی ۰/۰۷۴ دلار برسانند.

با این حال اگر گاوها بتوانند روند را به بالای میانگین متحرک برسانند، احتمالا قیمت آدا، تا سطح ۰/۱۰۴۰۴۴۰ دلار و سپس تا خط گردن پیش برود.

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

مونرو در ۲۹ سپتامبر (۸ مهر)، توانست سطح مقاومت ۹۷/۷۰ دلار را بشکند و در ۲ اکتبر(۱۱ مهر)، دوباره این سطح مقاومت را تاچ کرد. این موضوع نشان می‌دهد که این سطح مقاومتی در حال حاضر به عنوان یک سطح حمایت عمل می‌کند.

قیمت مونرو

از آنجا که شیب میانگین متحرک نمایی (۹۷/۱۵ دلار) صعودی است و شاخص RSI در ناحیه مثبت قرار دارد، احتمالا شاهد یک روند صعودی با تارگت ۱۱۳/۲۱۱ و سپس ۱۲۱/۴۲۷ دلار خواهیم بود. اگر گاوها وارد بازی شوند و برای افزایش قیمت تلاش کنند، احتمالا تارگت بعدی این روند، ۱۴۰ دلار خواهد بود.

 

با این حال اگر مونرو از سطح کنونی‌اش سقوط کند، احتمالا یک روند نزولی با تارگت ۹۳ دلار خواهیم داشت که می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه، یعنی ۷۱/۷۹ دلار پیش برود.

قیمت رمزارز مونرو

 

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که مونرو برای چند روز، در یک محدود گیر کرده بود و گاوها تلاش کردند تا این رمزارز را از این ناحیه خارج کنند. 

با این‌که  مونرو توانست از این سطح بالاتر رود، اما گاوها موفق نشدند که قیمت را بالای این محدوده نگه دارند و این رمزارز دوباره تا سطح حمایتِ این محدوده سقوط کرد. در حال حاضر گاوها دوباره در تلاشند تا قیمت را افزایش دهند و اگر موفق شوند یک روند صعودی رخ خواهد داد.

با این حال اگر از این محدوده یک برک‌اوت رخ ندهد، روند صعودی که پیش‌بینی کردیم تدریجی خواهد بود و اولین نشانه از تضعیف شدن روند، منجر به تغییر جهت آن و رسیدن مونرو به زیر این سطح خواهد شد.

 

رمزارز کازماس (ATOM)

کازماس یک الگوی برگشتی سر و شانه معکوس تشکیل داده است (این الگو نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی است)، که احتمالا بالای خط گردن این الگو کامل شده و تغییر روند رخ خواهد داد.

قیمت کازماس

تارگت اولیه این روند صعودی سطح ۷/۴ دلار است و اگر کازماس بتواند از این سطح بگذرد، احتمالا سطح ۸/۸۷۷ را ری‌تست کند.

در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی (۵ دلار)، تقریبا افقی است و شاخص RSI درست بالای نقطه میانی‌اش است که این موضوع نشان دهنده برابری عرضه و تقاضا می‌باشد. بنابراین احتمالا تریدرها تا رسیدن قیمت به بالای خط گردن و آغاز روند صعودی صبر کنند.

اگر کازماس از خط گردن پایین‌تر بیاید، احتمالا شاهد یک کاهش قیمت با تارگت ۴/۵۰ دلار و سپس تا میانگین متحرک ساده (۳/۶۷۵ دلار) خواهیم بود.

قیمت رمزارز اتم

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها با خرید در کف قیمتی، کازماس را از ۳/۷۸ به ۵/۵۹۶ دلار و به سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی رسانده‌اند. بعد از این، خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را دوباره به بالای ۵/۵۹۶ دلار برسانند و اگر موفق شوند الگوی سر و شانه برعکس کامل خواهد شد.

با این حال اگر کازماس از این سطح سقوط کند و به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ درصدی، یعنی ۴/۴۷۴ دلار برسد، این روند صعودی بی‌نتیجه خواهد ماند و احتمالا یک کاهش قیمت تا سطح ۳/۷۸ دلار رخ دهد.

تحلیل قیمت وی چین (VET)

در روزهای گذشته گاوها تلاش کرده‌اند تا از سطح حمایت ۰/۰۱۰۹۴ دلار دفاع کنند، اما خرس‌ها با فروش گسترده اجازه ندادند گاوها به هدفشان برسند و قیمت را دوباره تا این سطح حمایتی کاهش دادند.

قیمت رمزارز وی چین

 

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر حمایت ۰/۰۱۰۹۴ دلار و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰/۰۱۰۴ دلار) برسانند، احتمالا یک فروش گسترده رخ خواهد داد و قیمت این رمزارز تا ۰/۰۰۸ و سپس ۰/۰۰۶۶ دلار سقوط کند.

در حال حاضر شیب میانگین نمایی (۰/۰۱۲۸ دلار) نزولی است و شاخص  RSI وارد منطقه منفی شده، که این موضوع نشان‌دهنده برتری خرس‌ها است. 

با این حال اگر کازماس از این سطح حمایت جهش کند، احتمالا بتواند تا ۰/۰۱۶۰ دلار برسد و در نتیجه این روند نزولی بی نتیجه خواهد ماند. 

قیمت رمزارز vet

نمودار چهار ساعت نشان‌ می‌دهد که کازماس یک الگوی مثلث نزولی (descending triangle) تشکیل داده و این الگو احتمالا در سطح ۰/۰۱۰۹۴۰ دلار کامل خواهد شد. تارگت این روند سطح ۰/۰۰۳۲۸ دلار خواهد بود.

به صورت کلی در حال حاضر شیب میانگین متحرک نزولی است و شاخص RSI در منطقه منفی قرار دارد که این موضوع نشان دهنده برتری خرس‌ها است.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.