تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر در هفته پیش رو

تحلیل قیمت رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

در حالی‌که برخی شاخص‌های تحلیل تکنیکال نشان می‌دهند بیت کوین ممکن است به زودی سطح قیمتی ۱۴,۰۰۰ دلار را رد کند، آلت‌ کوین‌ها در کوتاه مدت ممکن است ضعیف عمل کنند.

طبق تحلیل قیمت هفتگی ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، احتمالا در روزهای آینده سه رمزارز برتر بازار قوی عمل خواهند کرد، در حالی‌که دو رمزارز دیگر ممکن است در یک روند نزولی قرار بگیرند.

پیش از خواندن تحلیل هفتگی، بر چند خبر مهم در روزهای گذشته در دنیای رمزارزها مروری خواهیم داشت:

  • بیت کوین در هفته اخیر توانست سطح ۱۴,۰۰۰ دلار را رد کند و پس از سقوط قیمتی که در اسفند ۱۳۹۸ تجربه کرد، حدود ۱۹۱ درصد افزایش قیمت داشته باشد. این موضوع نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی‌ها اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند.
  • برترین رمزارز بازار، ماه اکتبر (آبان) را با قیمت ۱۳,۷۹۸/۹۹ به پایان رساند و این موضوع می‌تواند برای معامله‌گران فرصت‌طلب وسوسه‌انگیز باشد. اگر این افراد وارد بازی شوند و اقدام به خرید کنند بیتکوین وارد یک روند صعودی خواهد شد که نظر بسیاری از تریدرها را به خود جلب خواهد کرد. در این حالت اکثر تریدرها آلت‌ کوین‌های خود را می‌فروشند تا در بیتکوین سرمایه‌گذاری کنند و منجر به تضعیف بازار آن‌ها در کوتاه مدت می‌شوند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در روزهای گذشته سطح مقاومت بالاتر، یعنی ۱۳٫۹۷۳/۵۰ را رد کرد و توانست در ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) قیمت ۱۴٫۱۰۱/۹۱ را هم تاچ کند. 

با این‌که گاوهای بازار نتوانستند برای مدت طولانی بیت کوین را بالای این سطح مقا‌ومت نگه دارند، اما سقوطِ این رمزارز خیلی چشم‌گیر نبود؛ این موضوع نشان می‌دهد که تریدرها هنوز اقدام به فروش نکرده‌اند، زیرا انتظار دارند که قیمت دوباره به بالای سطح مقاومت برسد.

بیت کوین

با مشاهده نمودار روزانه این رمزارز می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک نمایی ۱۰ روزه (۱۳٫۳۰۹ دلار) و متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱٫۵۰۵ دلار)، صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در منطقه اشباع خرید قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت گاوها بازار بیتکوین را در دست دارند.

اگر قیمت بیت کوین بالای سطح ۱۴,۰۰۰ دلار بسته شود، این رمزارز وارد یک روند صعودی با تارگت ۱۶,۵۰۰ دلار خواهد شد. اما اگر گاوها نتوانند قیمت را بالای این سطح حفظ کنند و بیت کوین از سطح میانگین نمایی ۱۰ روزه‌اش بیشتر سقوط کند، این روند صعودی ضعیف خواهد شد و تریدرهای کوتاه‌مدت با اقدام به فروش، منجر به شکست روند صعودی می‌شوند.

اگر سقوط این رمزارز تا زیر سطح حمایت بحرانی ۱۲,۴۶۰ دلار ادامه پیدا کند، خرس‌ها می‌توانند کنترل بازارِ آن را به دست بگیرند.

بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین سعی دارد تا خودش را به بالای میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه‌اش برساند و اگر این اتفاق بیفتد شاهد یک روند صعودی جدید خواهیم بود که می‌تواند تا بالای ناحیه مقاومتی ۱۴,۱۰۱/۹۲ – ۱۳,۹۷۳/۵۰ دلار ادامه داشته باشد.

با این حال با مشاهده نمودار چهار ساعته‌ی این رمزارز می‌بینیم که شاخص RSI یک واگرایی منفی (bearish divergence) تشکیل داده و این موضوع، ضعیف شدنِ روند صعودی بیت کوین را نشان می‌دهد. 

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این رمزارز را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه برسانند، احتمالا شاهد یک سقوط قیمت تا زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سپس تا زیر سطح ۱۳,۰۰۰ دلار خواهیم بود. در این مرحله بیت کوین یک ناحیه حمایتی قوی بین ۱۲,۷۵۰ دلار تا ۱۳,۰۰۰ دلار تشکیل خواهد داد که می‌تواند توجه خریداران را به خود جلب کند.

 

تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در ۳۰ اکتبر (۹ آبان) سطح حمایت ۲۸/۵۰ دلاری‌اش را رد کرد، اما بیشتر از این سقوط نکرد و قیمتِ آن در انتهای روز، بالای این سطح حمایت بسته شد. با این حال در۳۱ اکتبر (۱۰ آبان)، در نمودار کندل استیک این آلت کوین یک الگوی کندل دوجی (doji) تشکیل شده است که این موضوع نشان‌دهنده شک و دودلی بین خریداران و فروشندگان است.

بایننس کوین

در حال حاضر خرس‌ها سعی دارند کنترل اوضاع را به نفع خودشان به دست بگیرند و اگر موفق شوند قیمت این آلت کوین می‌تواند به زیر سطح ۲۷/۵۰ برسد و حتی تا ۲۴/۸۶ دلار هم سقوط کند.

با مشاهده نمودار روزانه BNB می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه‌ی این رمزارز (۲۹/۴۷ دلار) نزولی است و شاخص RSI  نیز در منطقه منفی قرار دارد و این موضوع نشان می‌دهد که سطح حداقل مقاومت کاهش خواهد یافت.

با این حال اگر این رمزارز تغییر روند دهد و بتواند به بالای سطح ۲۸/۵۰ دلار برسد، ممکن است برای چند روز یک تثبیت قیمت را تجربه کند.

بایننس کوین

در حال حاضر بازیابی قیمت از سطح ۲۷/۵۱۱۱ دلار، در سطح میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه با یک مقاومت قوی روبه‌رو است. اگر نمودار بایننس کوین از سطح قیمت ۲۸ دلار پایین‌تر بیاید، می‌تواند به سطح حمایت ۲۷/۵۰ دلار برسد و احتمالا پس از آن تا ۲۶/۵۰ دلار سقوط خواهد کرد.

نمودار چهار ساعته‌ی BNB نشان می‌دهد که شیب هر دو میانگین متحرک نزولی است و شاخص RSI نزدیک به منطقه اشباع فروش قرار دارد و این موضوع نشان‌دهنده برتری خرس‌ها بر بازار این رمزارز است.

با این حال اگر قیمت BNB بتواند خودش را به بالای سطح ۲۹ دلار برساند، شرایط تغییر خواهد کرد، زیرا خریداران با خرید در سطوح پایین بازار می‌توانند قیمت این رمزارز را تا ۳۰/۵۰ دلار افزایش دهند.

 

تحلیل قیمت آدا (ADA)

قیمت کاردانو در ۲۶ اکتبر (۵ آبان) تا سطح حمایت ۰/۰۸۹۱ سقوط کرد. در حال حاضر گاوها در تلاشند تا قیمت آدا را دوباره به بالای میانگین متحرک برسانند.

قیمت آدا

در نمودار روزانه این رمزارز، شیب میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۰/۹۸۸دلار) نزولی است و شاخص RSI نیز زیر سطح ۴۳ قرار دارد که این موضوع نشان می‌دهد با وجود تلاش گاوها، فعلا خرس‌ها کنترل بازار را در دست دارند؛ بنابراین ممکن است تلاش گاوها، در سطح میانگین متحرک، با یک مقاومت قوی روبه‌رو شود.

اگر آدا نتواند این سطح مقاومت را رد کند و از این سطح روند نمودارش برگردد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا این رمزارز را به زیر سطح حمایت ۰/۰۸۹۱ برسانند و پس از آن شاهد سقوط قیمت تا حمایت بعدی، یعنی ۰/۰۷۵۵ دلار خواهیم بود.

با این حال اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک برسانند و این جایگاه را حفظ کنند، این روند نزولی رخ نخواهد داد و آدا می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۰/۱۱ دلار شود.

قیمت آدا

در نمودار چهار ساعته‌ی آدا می‌بینیم که گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه رسانده‌اند و در حال حاضر این رمزارز می‌تواند خودش را به سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه برساند. در این سطح قیمتی، خرس‌ها دوباره وارد بازی خواهند شد و با اقدام به فروش سعی می‌کنند روند نزولی را برگردانند.

با این‌که فعلا شیب میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نزولی است، میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه در تلاش است تا یک شیب صعودی پیدا کند و شاخص RSI نیز در حال نزدیک شدن به نقطه میانی‌اش (midpoint) است، بنابراین ممکن است برای مدتی فشار فروش کم شود.

با این حال اگر این رمزارز از سطح کنونی‌اش یا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر سطح حمایت ۰/۰۸۹۱ دلار برسانند و اگر موفق شوند روند نزولی بعدی شروع خواهد شد.

 تحلیل قیمت بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش یک الگوی مثلث متقارن (symmetrical triangles) تشکیل داده که معمولا یک الگوی ادامه‌دهنده است. با این حال فعلا خرس‌ها و گاوها در حالت بلاتکلیفی قرار دارند و قبل از انجام هر کاری بهتر است منتظر باشید تا نمودار بیت کوین کش از این الگوی مثلث خارج شود.

بیت کوین کش

با مشاهده نمودار روزانه این رمزارز می‌بینیم که شیب هر دو میانگین صعودی است و شاخص RSI نیز بالای سطح ۵۹ قرار دارد، که این موضوع نشان‌دهنده برتری گاوها بر خرس‌های بازار است. اگر گاوها بتوانند بیت کوین کش را به بالای الگوی مثلث برسانند و این جایگاه را حفظ کنند، احتمالا این رمزارز وارد یک روند صعودی با تارگت ۲۸۰ و سپس ۲۹۶/۸۷ دلار خواهد شد. 

با این حال اگر این رمزارز به زیر الگوی مثلث برسد، می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی ۲۴۲ دلار سقوط کند؛ از آن‌جا که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۳۹ دلار) دقیقاً زیر این سطح حمایت قرار دارد، گاوها این‌جا در سطح پایین قیمتی اقدام به خرید خواهند کرد.

بیت کوین کش

در نمودار چهار ساعته‌ی بیت کوین کش می‌بینیم که گاوها نمودار این رمزارز را به بالای الگوی مثلث رساندند، اما نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند و خرس‌ها دوباره آن را به داخل الگوی مثلث کشانده‌اند.

اگر BCH از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یا میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه‌اش برگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای الگوی مثلث برسانند و در صورتی‌که موفق شوند شاهد یک روند صعودی با تارگت ۲۸۰ دلار خواهیم بود. با این‌حال اگر قیمت بیت کوین کش به زیر میانگین‌های متحرکش و الگوی مثلث برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

 

تحلیل قیمت چین لینک (LINK)

قیمت چین لینک در چند روز گذشته در یک کانال صعودی (Ascending Channel) قرار داشت. با این‌که  سرعت روند صعودی این آلت کوین کاهش یافته است، اما نمودارِ آن در حال تشکیل یک الگوی سقف‌های بالاتر و کف‌های بالاتر (higher highs and higher lows) است.

قیمت لینک

در حال حاضر، قیمت چین لینک پس از کاهش از سطح مقاومت ۱۳ دلاری در حال اصلاح است. شیب هر دو میانگین متحرک افقی است و شاخص RSI نیز نزدیک به نقطه میانی قرار دارد، که این موضوع نشان‌دهنده تعادل بین میزان عرضه و تقاضا است.

احتمالاً گاوها در سطح حمایتِ این کانال اقدام به خرید خواهند کرد. اگر قیمت چین لینک از این سطح حمایت یک جهش قوی انجام دهد، احتمالا گاوها دوباره تلاش کنند تا این رمزارز را به بالای سطح ۱۳ دلار برسانند.

با این حال اگر خرس‌ها قیمت را به زیر کانال برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و قیمت چین لینک ممکن است تا ۸/۳۸۱۷ و سپس ۷/۲۸۶۹ دلار سقوط کند.

قیمت لینک

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا نگذارند قیمت چین لینک به زیر خط روند صعودی (uptrend line) برسد و اگر موفق شوند قیمت را به بالای خط روند نزولی (downtrend line) برسانند، قیمت این رمزارز می‌تواند دوباره تا ۱۳ دلار پیش برود.

با این حال در نمودار چهار ساعته‌ی LINK می‌بینیم که  شیب میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه افقی است و شاخص RSI نیز در منطقه منفی قرار دارد؛ این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا کنترل بازار چین لینک را در دست بگیرند.

اگر آن‌ها بتوانند قیمت این رمزارز را به زیر خط  روند صعودی برسانند، نمودارِ آن می‌تواند تا خط حمایتِ کانال سقوط کند. سپس گاوها تلاش خواهند کرد تا از این سطح حمایت دفاع کنند و اگر موفق شوند، این رمزارز می‌تواند خودش را تا خط روند نزولی برساند.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.