تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر هفته پیش رو

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ شهریور ۱۳۹۹

احتمالا قیمت بیت کوین و اتریوم برای چند روز تثبیت شود و منجر به ادامه روند صعودی آلت کوین‌های منتخب شود. 

این هفته شاخص S&P 500  خبرساز شد و توانست به بالاترین میزان خود دست یابد و پس از ضرر ناشی از بیماری ویروس کرونا، بهبود ۱۰۰ درصدی پیدا کند.

با این وجود، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند ارزش سهام ایالات متحده ممکن است بیشتر شود. به عنوان مثال شاخص بافت 

(Buffett)، در حال حاضر ۱/۷ را نشان می‌دهد؛ این رقم تقریباً نزدیک به ناحیه حباب دات-کام (dot-com bubble) است که با اصلاح قوی بازارهمراه بوده است. در آن ناحیه، شاخص بافت در سطح ۱/۷۱ بوده است. رسیدن ایندکس وارن بافت به عدد ۱/۷، به ارزش یافتن بیش از حد بازار بورس اشاره دارد.

شاخص وارن بافت (Warren Buffett Index)، ابزاری برای تجزیه و تحلیل تقسیم شاخص ویلشایر ۵۰۰۰ (Wilshire 5000) است که این مقیاس را بر میزان تولید ناخالص داخلی یا GDP ایالات متحده تقسیم می‌کند. 

با این حال، یکی از تفاوت‌های اساسی بین اتفاقی که در حال حاضر رخ داده و ناحیه حباب دات کام، در این است که نرخ بهره فعلی در رکورد پایین قرار دارد و بانک‌های مرکزی برای حمایت از اقتصاد، مبلغ هنگفتی پول را تزریق کرده‌اند. با این حال بعید است که بورس سهام بخاطر همین معیار سقوط کند.

درست است که با سقوط بورس اوراق بهادار، به دلیل احساسات وارده به بازار قیمت بیتکوین می‌تواند کاهش یابد، اما بعید است که برای مدت طولانی پایین بماند، زیرا تریدرهایی که موقعیت‌های خود را در بورس فروخته‌اند، به دنبال یک پناهگاه امن جدید برای محافظت از دارایی خود هستند و با رو آوردن به بیتکوین قیمت آن را دوباره بالا می‌کشند.

سرمایه گذاری‌های اخیر مدیران صندوق‌های مالی مانند پاول تودور جونز  (Paul Tudor Jones) و افزایش موسساتی مانند گری اسکیل روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که معامله گران به این رمزارز، به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش دارایی‌شان و محافظت در برابر تورم نگاه می‌کنند.

در چند ماه گذشته چند آلت کوین توانسته‌اند از بیتکوین پیشی بگیرند که در ادامه بر تعدادی از آن‌ها مروری کوتاه خواهیم داشت.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) گاوها توانستند قیمت بیتکوین را به بالای مقاومت ۱۲,۳۰۴/۳۷ برسانند، اما در حفظ آن موفق نبودند. این اتفاق باعث ورود تریدرهای روزانه در ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) شد. در اثر ورود آن‌ها، قیمت به زیر شاخص میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (20-day exponential moving average)، یعنی ۱۱,۵۶۸ دلار سقوط کرد.

تحلیل قیمت بیت کوین

 

شاخص میانگین جهت‌دار (average directional index) یا ADX بالای  ۳۵ است، اما شاخص‌های DI+ و DI- در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و شیب میانگین نمایی ۲۰ روزه نیز در حال صاف شدن است که سیگنالی دیگر از یک تثبیت است.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، احتمالا قیمت به ناحیه ۱۰,۹۰۰ تا ۱۱,۰۰۰ دلار سقوط کند. گاوها در این ناحیه می‌توانند به صورت تهاجمی اقدام به خرید کنند و قیمت را به ۱۲,۳۰۴/۳۷ دلار برسانند و یک برک اوت بالای این منطقه روند صعودی را باز می‌گرداند.

با این‌حال اگر خرس‌ها قیمت را زیر ۱۰,۹۰۰ دلار نگه دارند، احتمالا یک ری‌تست تا ۱۰,۴۰۰ دلار خواهیم داشت. این قیمت، یک حمایت بسیار مهم است که باید مراقب آن باشید، زیرا اگر این سطح حمایت بشکند، احساسات حاکم بر بازار بسیار منفی خواهد شد.

تحلیل قیمت بیت کوین

در نمودار چهار ساعته، شاخص جهت‌دار منفی (DI-) بالای شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال پایین آمدن است که نشان می‌دهد خرس‌ها، دست برتر را در اختیار دارند.

در دست پایین، قیمت ۱۱۰۰۰ دلار به عنوان یک سطح حمایتی قوی عمل خواهد کرد و جهش قوی در این ناحیه، قیمت را برای چند روز بین ۱۱۰۰۰ تا ۱۲,۳۰۴/۳۷ دلار تثبیت خواهد کرد.

شکست بالای شاخص 20-EMA، اولین نشانه بر قدرت روند خواهد بود، زیرا این شکست، تغییر در احساسات کوتاه مدت بازار را نشان می‌دهد.

 

تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

عدم موفقیت گاوها در حفظ قیمت اتر بالای سطح حمایت فوری یعنی ۴۱۵/۶۳۴ دلار، منجر به کسب سود توسط تریدرهای کوتاه مدت شد. این اتفاق باعث شد که  قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی  ۲۰ روزه، یعنی ۳۹۳ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت اتریوم

در دست پایین سطح حمایت بعدی ۳۶۶ دلار خواهد بود و یک جهش از این ناحیه نشان می‌دهد که گاوها دست از تلاش بر نداشته‌اند.

 

شاخص میانگین جهت‌دار (average directional index) یا ADX بالای  ۳۵ است، شاخص‌های DI+ و DI- نزدیک به یکدیگر هستند و شیب میانگین نمایی ۲۰ روزه افقی شده است که نشان‌ می‌دهد در بازار تعادل برقرار است. 

این موضوع نشان می‌دهد که قیمت این رمزارز ممکن است برای چند روز بین  ۳۶۶ تا ۴۴۶/۴۷۹ دلار تثبیت شود. یک برک اوت بالای این منطقه احتمالا روند صعودی را بازمی‌گرداند، در حالی‌که شکستن این ناحیه و تغییر روند به صورت نزولی، می‌تواند قیمت را تا سطح حمایت بعدی یعنی ۳۲۰ دلار کاهش دهد.

تحلیل قیمت اتریوم

در نمودار چهار ساعته، شاخص جهت‌دار منفی (DI-) بالای شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال پایین آمدن است که نشان می‌دهد خرس‌ها در کوتاه مدت دست برتر را در اختیار دارند. پیش از این قیمت ۳۶۶ دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی قوی عمل می‌کرد، از این رو گاوها دوباره برای دفاع از این سطح تلاش خواهند کرد.

 

یک جهش قوی از این سطح می‌تواند منجر به ایجاد یک رالی در قیمت این رمزارز و رساندن آن به ۴۱۵/۶۳۴ دلار شود. اگر قیمت از این مقاومت پایین بیاید، احتمالا برای چند روز در یک محدوده تثبیت خواهد شد.

در مقابل ، اگر حمایت ۳۶۶ دلاری شکسته شود، قیمت می‎تواند تا ۳۲۰ دلار کاهش یابد.

 

تحلیل قیمت کازماس (ATOM)

رمزارز کازماس دیروز مقاومت ۷/۲۴۹ دلار را شکست؛ این موضوع نشان می‌دهد که به احتمال زیاد روند صعودی برمی‌گردد.

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) بالای  ۳۰ و DI+ بالای DI- است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۷/۲۴۹ دلار نزدیک کنند، یک روند صعودی با تارگت ۸/۵۰ و سپس ۱۰ دلار خواهیم داشت.

 

با این حال اگر خرس‌ها در قیمت بالا اقدام به فروش کنند، منجر به برگشت آن به ۷/۲۴۹ دلار و سقوط تا ۶/۶۰۴ دلار خواهند شد. اگر این رمزارز از این سطح جهش کند، گاوها دوباره برای بازگرداندن روند صعودی تلاش خواهند کرد.

 

از طرفی اگر خرس‌ها سعی کنند که قیمت را زیر ۶/۶۰۴  دلار نگه دارند، روند صعودی را ضعیف خواهند کرد و زیر این سطح حمایت، احتمالا قیمت تا ۵/۴۲۳ دلار سقوط می‌کند.

تحلیل قیمت کازماس

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد، بعد از این‌که خریداران قیمت را به بالای مقاومت ۶/۶۰۴ دلار رساندند، روند گاوی قدرت گرفته است. اگرچه خرس‌ها تلاش کردند که این روند را در قیمت ۷/۲۴۹ دلار متوقف کنند، اما خرید تهاجمی گاوها باعث بی اثر کردن تلاش خرس‌ها شد.

شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) بالای شاخص جهت‌دار منفی (DI-) و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال بالا رفتن است که نشان می‌دهد مسیرِ حداقل مقاومت، صعودی است. تغییر روند و برگشت به زیر ۷/۲۴۹ دلار نشان از تضعیف حرکت گاوی خواهد بود.

 

تحلیل قیمت نئو (NEO)

شاخص ADX بالای ۵۷ و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ (۱۵/۳۸ دلار) روزه در حال بالا رفتن است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. با این‌حال خرس‌ها سعی خواهند کرد که این روند صعودی را در قیمت ۱۹/۸۲۲۱۹ دلار متوقف کنند.

تحلیل قیمت نئو

این موضوع می‌تواند منجر به یک اصلاح جزئی و یا تثبیت، با سطح حمایت ۱۶/۷۲۴۴۱ دلار و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود. اگر قیمت از این سطح جهش کند احتمالا گاوها برای رساندن قیمت تا ۲۰/۹۶۳۳ دلار تلاش خواهند کرد و تارگت بعدی آن‌ها ۲۵/۲۳ دلار خواهد بود.

اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، این روند گاوی بی نتیجه خواهند ماند.

تحلیل قیمت نئو

 نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها به صورت تهاجمی از مقاومت بالای خود یعنی ۱۹/۸۲۲۱۹ دلار، حمایت می‌کنند. اخیرا شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال بالا رفتن است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

اگر قیمت از این سطح جهش کند، گاوها برای رساندن قیمت به بالای سطح مقاومت دوباره تلاش خواهند کرد و در صورت موفقیت، احتمالا روند صعودی از سر گرفته خواهد شد.

بر خلاف این فرضیات تغییر روند زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، می‌تواند باعث شکست روند صعودی و کاهش قیمت تا ناحیه حمایت ۱۶/۷۲۴۴۱-۱۵/۶۴۷۹۶ دلار بشود. یک جهش از این ناحیه می‌تواند قیمت را برای چند روز در یک محدوده حفظ کند.

تحلیل قیمت کریپتو دات کام (CRO)

قیمت این رمزارز در چند روز اخیر بین ۰/۱۷۶۵۹۶-۰/۱۵۳۰۶ دلار تثبیت شده است. اگر در یک روند صعودی، قیمت در نزدیکی منطقه مقاومت بالای سر تثبیت شود، نشانه‌ای مثبت خواهد بود زیرا این موضوع حاکی از آن است که گاوها پوزیشن‌های خود را با عجله نمی‌بندند.

تحلیل قیمت کریپتو دات کام

 

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) بالای ۳۱ و DI+ بالای DI- است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. اگرچه گاوها در ۲۱ آگوست قیمت را به بالای ۰/۱۷۶۵۹۶ دلار رساندند، اما نتوانستند آن را در محدوده بالاتر حفظ کنند.

با این‌حال خبر خوب این است که خریداران اجازه ندادند قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، یعنی ۰/۱۶۴ دلار باقی بماند. اگر گاوها بتوانند دوباره قیمت را به بالای ۰/۱۷۶۵۹۶ دلار برسانند، روند صعودی از سر گرفته خواهد شد.

اولین تارگت این روند ۰/۱۹۱۱۰۱ و سپس ۰/۲۰ دلار خواهد بود. اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را به زیر ۰/۱۵۳۰۶ دلار برسانند، روند گاوی بی نتیجه خواهد ماند.

تحلیل قیمت کریپتو دات کام

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این رمزارز افقی است که نشان می‌دهد گاوها و خرس‌ها در تعادل هستند. 

با این حال، سطوح پایین این نمودار درحال بالاتر رفتن هستند (higher lows) که این روند، یک الگوی مثلث صعودی (ascending triangle pattern) را تشکیل داده است؛ این موضوع منجر به یک برک اوت تا ۰/۱۷۶۵۹۶ دلار خواهد شد.

شکست به زیر این خط روند، نشانه‌ای از تضعیف حرکت خواهد بود. این حرکت می‌تواند قیمت را به پایین‌تر از حمایت بحرانی یعنی ۰/۱۵۳۰۶ دلار برساند و شکسته شدن روند به زیر این سطح، به نفع خرس‌ها خواهد بود.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

بیت کوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر هفته پیش رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.