فرصت‌های معاملاتی پیش از هاوینگ سوم بیت‌کوین

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

حدود یک روز مانده به هاوینگ بیت کوین، قیمت این رمزارز به شدت در حال نوسان است و دائما در حال تجربه و جابه‌جایی مابین سطوح قیمتی مختلف است.

قیمت ارزهای دیجیتال
چارت قیمتی هفتگی از مارکت کریپتوکارنسی. منبع:Coin360

در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در حالی که تنها دو روز تا نصف شدن پاداش استخراج بیت‌ کوین باقی مانده بود، این رمزارز، دو بار در عرض ۲۴ ساعت  به ۱۰ هزار دلار رسید. داده‌های سایت کوین‌ تلگراف و سایت کوین مارکت کپ نیز نشان می‌داد که بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال در حال تلاش است که بالای ۱۰ هزار دلار باقی بماند، اما همانطور که می‌دانید این رمزارز نتوانست بالای این سد روان‌شناختی ۱۰ هزار دلاری دوام بیاورد.
با توجه به اینکه قیمت بیت‌ کوین در روز پنج‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۱/۸۱ درصد رشد را تجربه کرده بود.، معامله‌گران انتظار این را داشتند که بیت کوین یک اصلاح قیمت انجام داده و سطوح پشتیبانی پایین‌تر را دوباره تست کند. این در حالی است که تریدرها از ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت)، به دنبال خرید در سطوح پایین بودند، اما هاوینگ بیت کوین و هیجانات ناشی از آن اجازه نمی‌داد که رمزارز برتر بازار سطح پایین قابل توجهی را تجربه کند. همچنین به نظر می‌رسید بیت کوین در قیمت ۹۹۲۵ دلار حمایت شود.
با این وجود، نشانه‌هایی وجود داشت که بیت کوین نیاز به اصلاح قیمت دارد. در بازه زمانی کوتاه‌تر، حجم خرید به میزان قابل توجهی کاهش یافته و شاخص مقاومت نسبی از ۷۷ به ۶۶ کاهش پیدا کرده بود و حرکت آنی در هیستوگرام MACD در حال کاهش بود.

اصلاح قیمت ۱۵/۳ درصدی انجام شد!

بامداد امروز، ۲۱ اردیبهشت در حالی که تنها حدود ۱ روز تا هاوینگ بیت کوین باقی مانده است در عرض ۱۵ دقیقه یک اصلاح قیمت ۱۵ درصدی انجام داد و با سقوط ۱۵۰۰ دلاری از حدود ۹۶۰۰ دلار به حدود ۸۱۰۰ دلار سقوط کرد.

این سقوط در حالی اتفاق افتاد که رمزارز برتر بازار در تلاش برای حفظ خود در بالای سطح ۹۸۰۰ دلاری با شکست مواجه شد. این اصلاح قیمت، بسیاری از تریدرها را ترساند و باعث شد سریعا اقدام به فروش کنند؛ که طبق داده‌های Skew در عرض یک ساعت ۲۲۶ میلیون به میزان نقدینگی صرافی بیت‌مکس اضافه شد. 

در همین زمان، برخی دیگر از تریدرها از فرصت استفاده کرده و سریعا اقدام به خرید بیت کوین کردند. این تریدرها که احتمالا پیش‌بینی می‌کنند بعد از هاوینگ بیت کوین، قیمت این رمزارز افزایش خواهد یافت، باعث شدند که در مدت زمان کوتاهی قیمت رشد داشته و به سطح ۸۶۰۰ تا ۸۸۰۰ دلار برسد.

نمودار قیمت بیت کوین

آلت‌کوین‌ها چه کردند؟

با سقوط قیمت بیت‌ کوین، آلت‌ کوین‌ها نیز با کاهش قیمت مواجه شدند. در این میان، آلت‌ کوین‌های اتریوم، بایننس‌ کوین و بیتکوین کش به ترتیب ۱۰/۲۴، ۱۱/۵۸ و ۱۲/۴۴ درصد سقوط کردند. 

با سقوط ۱۵۰۰ دلار بیت کوین، ارزش کل بازار کریپتوکارنسی به ۲۴۰ میلیارد دلار رسید و تسلط بیت‌ کوین بر این بازار ۶۶/۹ درصد ثبت شد. 

دلیل اصلاح قیمت شدید بیت‌ کوین چه بود؟

با سقوط قابل توجه قیمت بیت کوین، تحلیل‌گران نیز بیکار ننشستند و با تحلیل بازار دلایلی را برای آن ارائه دادند. تحلیل‌گران کوین‌تلگراف، معتقدند یکی از دلایل سقوط امروز بازار وجود یک مقاومت شدید چندین ساله در قیمت بالای ۱۰ هزار دلاری بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی است. به گفته این تحلیل‌گران از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی در محدوده قیمتی ۱۰,۲۰۰ تا ۱۰,۵۰۰ دلاری یک مقاومت شدید وجود داشته است.

از طرفی، تحلیل‌گران دیگری اقدامات نهنگ‌ها در خلاف جهت بازار را یکی دیگر از دلایل سقوط بیت‌ کوین می‌دانند. آن‌ها معتقدند وقتی بیت کوین نتوانست سطح ۱۰,۲۰۰ دلاری خود را حفظ کند، نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگی مانند بایننس، اوکی‌اکسچنج، بیت‌مکس و Deribit شروع به فروش کرده و به دلیل افزایش عرضه باعث شدند اصلاح قیمت ۱۵/۳ درصدی بیت کوین شدند.

هاوینگ بیت کوین، یکی دیگر از دلایل اساسی سقوط قیمت بیت کوین از ۱۰ هزار دلار به کانال ۸۰۰۰ دلاری معرفی شده است. هر چه به هاوینگ سوم بیت کوین نزدیک‌تر می‌شویم، حجم معاملات انجام شده در صرافی‌های بزرگ افزایش می یابد و همین مسأله باعث شده است که نوسانات شدیدی را در بازار شاهد باشیم. 

با نزدیک شدن به هاوینگ، سرمایه‌گذارهای جدید زیادی به بازار وارد شده‌اند و همین مساله پیش‌بینی حرکت قیمت بیت کوین را سخت‌تر کرده است. 

گفتنی است، در سال ۲۰۱۶ میلادی، هنگامی که بیت کوین به هاوینگ دوم نزدیک می‌شد، یک سقوط ۳۰ درصدی را شاهد بودیم، چرا که سرمایه‌گذارهای تازه‌ وارد تحت تأثیر اخبار قرار گرفته و اقدام به فروش زیاد کردند.

 

شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “فرصت‌های معاملاتی پیش از هاوینگ سوم بیت‌کوین

  1. شاهرخ گفته:

    سلام. باعرض معذرت من مقداری بیت کوین برای فروش دارم ولی متاسغانه برایم سخته که اعتماد کنم. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید. تشکر

    • بیتستان گفته:

      دوست عزیز روزانه صدها تراکنش در بیتستان انجام می‌شه
      لیست آخرین تراکنش‌ها هم در سایت قابل مشاهده هست.
      کافیه ثبت‌نام کنید؛ در چند دقیقه به صورت اتوماتیک احراز هویت بشید و خرید و فروش رو به صورت کاملا ایمن و سریع به انجام برسونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.