بررسی عملکرد بیت‌ کوین، اتر و آلت‌کوین‌های برتر بازار در روزهای پیش رو

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۳۹۹

روز گذشته در کمال شگفتی دیدیم که قیمت بیت کوین به سطح ۳۴,۰۰۰ دلار رسید. اگر این رالی دیوانه‌وار ادامه داشته باشد، ممکن است که آلت کوین‌های برتر بازار نیز در روند صعودی دنباله‌رو برترین رمزارز بازار باشند.

در روزهای گذشته بیت کوین به رکورد زنی‌های پی‌درپی خود ادامه داده و براساس اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت MarketWatch، عملکرد این رمزارز از طلا هم بهتر بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که بیت کوین به عنوان یک دارایی مناسب برای ذخیره ارزش مورد استقبال قرار گرفته و ممکن است مشتریان بیشتری را از طلا به سمت خود جذب کند. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که رالی اخیر بیت کوین از ورود گسترده سرمایه‌گذاران نهادی در صرافی Coinbase نشات می‌گیرد. 

مارکت کپ بیت کوین پس از این افزایش قیمت به ۶۴۰ میلیارد دلار رسیده و فقط کمی با مارکت کپ شرکت Alibaba، نهمین شرکت بزرگ جهان از نظر سقف بازار و با مارکت کپ ۶۴۹/۳۱ دلار، فاصله دارد. 

با این حال برخی از این سرمایه‌گذران نهادی ممکن است وسوسه شوند و با فروش در سطوح بالای قیمتی برای کسب سود، منجر به توقف این رالی شوند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت به سرعت ممکن است کاهش یابد، بنابراین تریدرها باید گوش به زنگ چنین پیش‌بینی‌هایی باشند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در ۲ ژانویه (۱۳ دی) سطح مقاومت  ۳۰,۰۰۰ دلاری را شکست و این اتفاق را می‌توان به بازگشت تریدرهایی که اشتباها پوزیشن شورت گرفته بودند و ضرر کردند، به بازار و به صورت کلی ادامه‌ی خرید توسط تریدرها نسبت داد.

قیمت بیت کوین

با این حال در چنین روند صعودی قوی هر لحظه امکان دارد که یک اصلاح قیمت عمیق رخ دهد. این اصلاح قیمت می‌تواند به ضرر خیلی از تریدرهایی باشد که در سطوح بالای قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند زیرا می‌تواند قیمت این رمزارز را به سطوح ۶۲ الی ۷۹ درصدی رالی برگرداند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد قیمت، بیت کوین با یک ریزش ۳۰ درصدی می‌تواند تا سطح ۲۰,۰۰۰ دلار کاهش یابد. با این حال در رالی‌های قیمتیِ قوی، حدس زدن این‌که چه زمانی روند برمی‌گردد سخت است زیرا تریدرها در اثر احساس فومو به صورت هجومی اقدام به خرید می‌کنند و با این کار قیمت را بیشتر بالا می‌برند. در صورتی‌که این روند صعودی ادامه‌دار باشد سطح مقاومت بعدی بیت کوین سطح قیمتی ۳۷,۰۰۰ دلاری خواهد بود.

اگر تریدرها در یک رالی به دلیل این‌که روند نمودار بیش از حد در منطقه اشباع خرید پیش رفته پوزیشن شورت بگیرند، معمولا ریسک کرده‌اند زیرا در روندهای صعودی، قیمت می‌تواند بیش از حد انتظار افزایش یابد. با این حال تریدرهایی هم که پوزیشن لانگ گرفته‌اند باید حواسشان باشد و با مدیریت ریسک دچار حرص و طمع نشوند.

قیمت بیت کوین

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت بیتکوین می‌بینیم که گاوها با اقدام به خرید در سطوح پایین اجازه نمی‌دهند نمودار این رمزارز به زیر سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه برسد. از طرفی بعد از این‌که قیمت بیت کوین از سطح ۲۰,۰۰۰ دلار فراتر رفت خرس‌ها نتوانسته‌اند آن را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. با مشاهده‌ی این نمودار دو پیش‌بینی برای عملکرد بعدی برترین رمزارز بازار داریم:

  • رسیدنِ نمودار بیت کوین به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین نشانه از ضعیف شدن رالی این رمزارز است و نشان می‌دهد که تریدرها در سطوح بالا برای کسب سود اقدام به فروش کرده‌اند. پس از آن ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت عمیق‌تر به زیر سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه باشیم.
  • در مقابل نیز در صورت ادامه‌دار بودن این روند صعودی، بیت کوین با سطح مقاومت ۳۷,۰۰۰ دلاری روبه‌رو است و در صورت شکستن این سد می‌تواند تا ۴۰,۰۰۰ دلار پیش برود که یک سطح مقاومت جدید نیز خواهد بود.

 

تحلیل قیمت اتر (ETH)

اتر در ۲ ژانویه (۱۳ دی) یک اصلاح قیمت کوچک انجام داد و بعد از دو روز مجددا وارد یک روند صعودی شد. این رمزارز صبح امروز توانست خودش را به بالای سطح ۱,۰۰۰ دلار برساند و ممکن است به زودی به ۱,۲۰۰ دلار هم برسد.

به صورت کلی در دو روز گذشته عملکرد اتر بسیار عالی بوده  و این رمزارز با یک رشد ۲۵ درصدی توانست سطح مقاومت ۸۰۰ دلار را هم بشکند. می‌توان گفت که اتر پس از شکستن سطح ۵۰۰ دلاری راه خود را برای رسیدن به بالای سطوح ۶۰۰ و ۷۰۰ دلار آغاز کرد. 

پیش از این قیمت اتر در سال ۲۰۱۸ به بالاترین سطح خود یعنی سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی یا ۱,۵۹۵ دلار رسیده بود و بعد از آن تا ۸۲ دلار سقوط کرد. 

قیمت اتر

در حال حاضر اتر در حال ری‌‌تست کردن سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ درصدی سقوطِ پیشینش از سطح ۱,۵۹۵ به ۸۲ دلار است و بالای سطوح ۹۵۰ الی ۱,۰۰۰ دلار در نوسان می‌باشد.

  • اگر گاوها موفق شوند که قیمت اتر را به بالای سطوح ۱,۰۵۰ و ۱,۰۸۰ دلار برسانند، آلت کوین برتر بازار می‌تواند تا سطوح ۱,۲۰۰ و سپس ۱,۲۳۸ دلار پیش برود (در زمان نوشتن این مطلب اتر توانست از این سطح بگذرد و فعلا تا قیمت ۱,۱۶۶ دلار پیش رفته است). از طرفی نیز سطح ۷۶/۴ درصدی فیبوناچی اصلاحیِ سقوطِ (نزدیکی سطح ۱,۲۳۸ دلار) سال ۲۰۱۸، ممکن است  در مسیر اتر به عنوان یک سطح مقاومت عمل کند؛ اگر اتر بتواند از این سطح مقاومت فراتر رود ممکن است تا رکورد قیمتی خود یعنی ۱,۵۹۵ دلار صعود کند.
  • با این حال اگر اتر یک اصلاح قیمت انجام دهد و سقوط کند، سطح حمایت اولیه این روند نزولی ۹۵۰ دلار و سپس ۹۲۰ دلار خواهد بود. می‌توان گفت منطقه برک‌اوتی که اتر را وارد این روند صعودی کرده، سطح ۸۴۹ دلار بوده است که احتمالا به عنوان یک سطح حمایت قوی عمل خواهد کرد. اگر اتر از این سطح بیشتر سقوط کند ممکن است تا سطح ۷۵۰ دلار بریزد.

 

تحلیل قیمت دات (DOT)

دات اخیرا در یک روند صعودی اطراف یک محدوده در نوسان بوده است؛ در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا اجازه ندهند قیمت این رمزارز از سطح مقاومت ۹/۵۰ دلار فراتر رود و گاوها نیز در تلاشند تا از سطح حمایت ۷/۸۹ دلار دفاع کنند.

قیمت دات

کندل روزانه‌ی دات در ۱ ژانویه (۱۲ دی) قرمز بسته شده اما در ۲ ژانویه (۱۳ دی) گاوها مجددا بازار را در دست گرفتند و کندل را به رنگ سبز بستند. این موضوع نشان می‌دهد که تریدرها برای اقدام به خرید صبر نمی‌کنند تا قیمت بیشتر سقوط کند زیرا انتظار دارند که روند صعودی ادامه‌دار باشد.

با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم عملکرد دات به دو صورت باشد:

  • اگر گاوها قیمت دات را به بالای ناحیه مقاومتی ۹/۵۰ الی ۹/۸۹ دلار برسانند، این رمزارز وارد یک روند صعودی با تارگت ۱۲/۲۹ دلار خواهد شد. 
  • با این حال اگر دات از سطح مقاومت بالاتر برگردد ممکن است برای چند روز در یک محدوده به دام بیفتد؛ اگر قیمت این رمزارز بیشتر بریزد و زیر سطح حمایت ۷/۸۹ دلار باقی بماند، روند نزولی خواهد شد.

قیمت دات

نمودار چهار ساعته‌ی دات نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا با اقدام به خرید اجازه ندهند قیمت این رمزارز به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. شیب میانگین‌های متحرک این رمزارز صعودی است و RSI نیز در ناحیه مثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت روند دات در دست گاوها است.

  • اگر گاوها بتوانند قیمت توکن دات را به بالای سطح ۹/۵۰ دلار برسانند و برای چند ساعت بالای این سطح حفظ کنند، روند صعودی بعدی می‌تواند آغاز شود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار دات مجددا از سطح مقاومت بالاتر برگردد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت این رمزارز را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند؛ اگر آن‌ها موفق شوند روند دات ممکن است ضعیف شود و قیمت آن برای چند روز در محدوده ۷/۸۹ الی ۹/۵۰ دلار به دام بیفتد.

 

تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

روند صعودی بایننس کوین دیروز بعد از این‌که گاوها قیمت آن را به بالاترین سطح، یعنی ۴۱/۵۳۷۲ دلار رساندند، دوباره آغاز شد. در حال حاضر شیب میانگین‌های متحرک BNB صعودی است و شاخص RSI نیز در ناحیه اشباع خرید قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت که گاوها بازار این توکن را در دست دارند.

قیمت بایننس کوین

اگر روند صعودی ادامه‌دار باشد تارگت آن سطوح ۴۶ دلار و ۵۰ دلار خواهد بود که این ناحیه به عنوان ناحیه مقاومتی قوی عمل خواهد کرد.

با این حال اگر تریدرها بالای سطح ۴۰ دلار برای کسب سود اقدام به فروش کنند، گاوها در نگه داشتن قیمت بالای سطح ۴۰ دلار شکست می‌خورند و این رمزارز پس از ریزش می‌تواند بین سطوح ۳۶  الی ۴۰ دلار به دام بیفتد.

اگر بایننس کوین از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴/۹۹ دلار) بیشتر بریزد، یعنی روند بازار این توکن ضعیف شده است و تریدرها اقدام به فروش کرده‌اند.

بایننس کوین

در نمودار کندل استیک چهار ساعته‌ی بایننس کوین می‌بینیم که خرس‌ها با تمام قوا در تلاشند تا نگذارند قیمت این رمزارز از سطح ۴۱ دلار فراتر رود و در این سطح اقدام به فروش می‌کنند. 

  • در حال حاضر نمودار BNB بالای سطح ۴۰ دلار قرار دارد اما اگر از این سطح برگردد ممکن است تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. در صورتی‌که از این سطح یک جهش ناگهانی داشته باشیم روند صعودی این توکن ممکن است برگردد.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها نمودار بایننس کوین را به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسانند، می‌توان گفت که روند این رمزارز ضعیف شده است.

 

تحلیل قیمت یونی (UNI)

توکن یونی در ۳۰ دسامبر توانست از محدوده‌ای که در آن به دام افتاده بود (سطوح ۲/۹۰ الی ۴ دلار) خارج شود و در ۳۱ دسامبر خودش را به سطح قیمتی ۵/۲۹ دلار برساند. در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا در سطح مقاومت ۵/۶۰ دلاری روند صعودی یونی را متوقف کنند اما گاوها نیز بیکار نمی‌نشینند.

قیمت توکن یونی

صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴/۰۶ دلار) و قرار داشتن شاخص RSI در ناحیه مثبت (بالای ۶۷ دلار) نشان می‌دهد که روند این رمزارز در دست گاوها است و سطح مقاومت آن همواره بالاتر می‌رود.

  •  اگر گاوها بتوانند قیمت توکن یونی را به بالای سطح ۵/۶۰ دلار برسانند، این رمزارز وارد یک روند صعودی با تارگت ۷/۵۰ و سپس ۸/۶۰ دلار خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر این رمزارز به زیر سطح ۵/۶۰ دلار برسد، ممکن است شاهد یک تثبیت قیمت چند روزه بین سطوح ۴/۵۰ تا ۵/۶۰ باشیم. اگر قیمت یونی به زیر سطح حمایت ۴ دلار برسد، ادامه‌ی روند نزولی خواهد بود.

قیمت یونی

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که یونی از الگوی مثلث متقارنی (symmetrical triangle) که تشکیل داده بود خارج شده است. اگر گاوها بتوانند این روند را حفظ کنند، توکن یونی می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۶ دلار شود.

  • در مقابل نیز اگر یونی دوباره وارد الگوی مثلث شود ممکن است تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. در صورتی‌که از این سطح یک جهش ناگهانی داشته باشیم می‌توان گفت خریدارن با هجوم در نقاط پایین قیمتی، روند صعودی را برگردانده‌اند.
  • با این حال اگر یونی از سطوح کنونی‌اش ریزش داشته باشد، این روند صعودی رخ نخواهد داد و یونی به زیر الگوی مثلث سقوط خواهد کرد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.