پیش‌بینی قیمت آلت‌کوین‌‌های برتر بازار در روزهای پیش رو

تحلیل آلت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

همزمان با کاهش قیمت بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها روی‌ آورده‌اند. به همین دلیل بسیاری از رمزارزها در هفته‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند. ظهور رمزارزهایی مثل شیبا اینو (SHIB) و توکن ICP در هفته گذشته، موجب توجه ویژه سرمایه‌گذاران به آلت‌کوین‌ها شده است.

در هفته گذشته آلت‌کوین‌هایی مانند XRP،DOT،XLM و SOL روند قیمتی مثبتی داشته‌اند. در این مقاله که ترجمه‌ای از آنالیز تحلیل‌گران سایت کوین‌تلگراف است، تحلیل این چهار رمزارز را می‌خوانید.

 

تحلیل قیمت XRP

 

رمزارز ریپل با نماد اختصاصی XRP، در هفته گذشته افزایش قیمت را تجربه کرده است. این دارایی دیجیتال در حال حاضر در یک مثلث متقارن معامله می‌شود. اگر سرمایه‌گذاران کلان با خرید توکن XRP  بتوانند قیمت این رمزارز را بالاتر از مثلث ببرند، قیمت این آلت‌کوین ممکن است به بالاترین سطح خود در ۵۲ هفته گذشته برسد.

بالاترین قیمت رمزارز ریپل در ۵۲ هفته اخیر ۱/۹۶ دلار بوده است.

 

نمودار ریپل

شکست قیمت ۱/۹۶ دلار، احتمال صعود قیمت توکن XRP را افزایش می‌دهد. همچنین ریپل با گذر از قیمت ۱/۹۶ دلار، ممکن است در یک رالی افزایشی به قیمت ۲/۶۸ دلار برسد. 

شاخص مقاومت نسبی (RSI) ریپل نشان‌دهنده رشد قیمت این رمزارز است. با این همه، میانگین متحرک نمایی، کاهش قیمت ریپل را نشان می‌دهد.

 

 

 اگر قیمت توکن XRP در چند روز آینده ثابت باقی بماند، احتمال کاهش قیمت این ارز دیجیتال وجود دارد. در صورتی که خرس‌ها بتوانند قیمت ریپل را کاهش دهند، احتمال دارد قیمت این توکن به ۰/۸۸ دلار برسد.

چارت ریپل

براساس نمودار ۴ ساعته قیمت توکن XRP، به نظر می‌رسد که قیمت این دارایی دیجیتال در حال کاهش است. البته نمی‌توان به طور قطع بازار توکن XRP را پیش‌بینی کرد؛ زیرا در صورت افزایش خرید این رمزارز روند قیمتی  آن صعودی خواهد شد.

 

از سوی دیگر، در صورتی که خرس‌ها با فروش توکن‌هایشان بتوانند قیمت ریپل را کمتر از میانگین متحرک نمایی ببرند، ممکن است قیمت توکن XRP  به ۱/۳۵ دلار برسد.

 

تحلیل قیمت DOT

 

رمزارز پولکادات که با نماد اختصاری DOT شناخته می‌شود، در روزهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است. قیمت پولکادات در روز ۲۴ اردیبهشت (۱۴ می)‌ پس از یک روند صعودی به ۴۴ دلار رسیده است. همچنین با ادامه‌ی این روند صعودی، قیمت پولکادات در روز ۲۵ اردیبهشت (۱۵ می) به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسیده و ۴۹/۷۸ دلار شده است.

پولکادات

اگرچه قیمت توکن DOT در روزهای اخیر به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسیده، با یک اصلاح قیمت پولکادات ۴۴ دلار شده است.

در صورتی که گاوها تسلیم نشوند، احتمال افزایش دوباره قیمت پولکادات وجود دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که قیمت پولکادات به ۵۰ دلار برسد و رکورد بالاترین قیمت این رمزارز شکسته شود.

وقتی قیمت پولکادات به ۵۰ دلار برسد،‌ ممکن است این دارایی دیجیتال در یک رالی افزایشی به قیمت ۶۳/۶۹ دلار برسد.

با وجود آن‌که میانگین متحرک نمایی و شاخص مقاومت نسبی، مسیری صعودی را برای پولکادات نشان می‌دهند، همچنان احتمال کاهش قیمت این رمزارز وجود دارد. اگر قیمت DOT کمتر از ۴۴ دلار شود، احتمال دارد قیمت این رمزارز به ۳۲/۵ دلار سقوط کند.

 

نمودار پولکادات

نمودار ۴ ساعته قیمت پولکادات حاکی از آن است که خرس‌ها باعث کاهش این رمزارز شده‌اند. قیمت DOT در روزهای اخیر کمتر از میانگین متحرک نمایی شده، اما گاوها در تلاشند قیمت این دارایی دیجیتال را افزایش دهند. 

در صورتی که قیمت این دارایی دیجیتال از سطوح حمایتی بگذرد، احتمال ۵۰ دلاری شدن DOT وجود دارد.

از طرفی، اگر قیمت پولکادات کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشد و خریداران نتوانند از سطوح حمایتی مراقبت کنند، احتمال کاهش قیمت این رمزارز وجود دارد. در چنین شرایطی، پیش‌بینی می‌شود قیمت این رمزارز کمتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود.

 

تحلیل قیمت XLM

 

رمزارز استلار با نام اختصاری XLM، در روزهای اخیر افزایش قیمت داشته و روندی صعودی را طی کرده است. افزایش خرید XLM  موجب رشد قیمت این دارایی دیجیتال شده و استلار به بالاترین قیمت خود در ۵۲ هفته گذشته رسیده است. 

استلار

اگر خریداران بتوانند قیمت استلار را بالاتر از ۰/۷۳ دلار نگه‌دارند، احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد. در صورتی که قیمت XLM بیشتر از ۰/۷۳ دلار باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود یک رالی صعودی را شاهد باشیم. با شروع رالی افزایشی، احتمال دارد قیمت XLM ابتدا به ۰/۸۵ دلار و سپس ۱ دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی و شاخص مقاومت نسبی، نشان‌گر رشد قیمتی استلار هستند.

از طرفی، این احتمال وجود دارد که قیمت استلار کمتر از ۰/۷۳ دلار شده و سپس کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود. با تمام این تفاسیر، تحلیل‌گران بر این باورند که گاوها با خرید استلار ، موقعیت صعودی این رمزارز را حفظ می‌کنند.

اگر قیمت استلار کمتر از میانگین متحرک نمایی شود و میزان خرید آن کاهش یابد، ممکن است یک رالی ریزشی آغاز شود و قیمت XLM کمتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود.

 

نمودار قیمت استلار

نمودار ۴ ساعته قیمت استلار، حاکی از آن است که براساس الگوی سر و شانه (سقف و کف) این رمزارز در مسیر صعودی قرار دارد. طبق نمودار ۴ ساعته قیمت XLM، پیش‌بینی می‌شود این رمزارز در آینده نزدیک به ۰/۹۰ دلار برسد. 

تحلیل‌گران معتقدند اگر قیمت استلار افزایش نداشته باشد و به جای آن XLM در یک مسیر نزولی قرار بگیرد، ممکن است قیمت این رمزارز از سطوح حمایتی ۰/۷۲ دلار بگذرد. اگر قیمت استلار از سطح حمایتی ۰/۷۲ دلار کمتر شود، پیش‌بینی می‌شود این رمزارز با یک سقوط قیمتی به ۰/۵۵ دلار برسد.

 

تحلیل قیمت SOL

 

رمزارز سولانا که با نماد اختصاری SOL شناخته می‌شود، در روزهای اخیر بین ۴۰ دلار و ۴۹/۹۹ دلار است. 

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سولانا، به ۲۴/۸۶ دلار رسیده است. در صورتی که قیمت سولانا بیشتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی (RSI)، بالاتر از ۶۵ شود، ممکن است یک رالی صعودی قیمت آغاز شود و سولانا به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها برسد.

سولانا

 

اگر قیمت سولانا بیشتر از ۵۰ دلار شود، این رمزارز با یک صعود به ۶۰ دلار می‌رسد. پس از آن‌که قیمت سولانا ۶۰ دلار شود، پیش‌بینی می‌شود در مرحله بعدی به ۶۹ دلار برسد.

از سوی دیگر، در صورتی که قیمت سولانا کمتر از ۵۰ دلار شود و سرمایه‌گذاران رمزارزهای خود را بفروشند،‌ احتمال کاهش قیمت این رمزارز افزایش می‌یابد و ممکن است قیمت SOL کمتر از ۴۰ دلار شود.

نمودار قیمت سولانا

براساس نمودار ۴ ساعته قیمت سولانا،‌ روند افزایشی قیمت SOL ادامه دارد. این رمزارز روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت (۱۶ می) به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسیده و ۵۲/۵ دلار شده است. در صورتی که اصلاح قیمت سولانا قوی نباشد و سرمایه‌گذاران سود سرمایه‌های خود را دریافت نکنند، این احتمال وجود دارد که قیمت این رمزارز در مسیر صعودی باقی بماند. با این همه،‌ اگر قیمت این رمزارز کمتر از ۵۰ دلار شود اما از نواحی حمایتی عبور نکند، پیش‌بینی می‌شود رشد دوباره قیمت SOL را شاهد باشیم.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.