بررسی روند قیمتی اتر و آلت‌ کوین‌های برتر بازار در روزهای پیش رو

تحلیل قیمت آلت کوین ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ بهمن ۱۳۹۹

علی‌رغم روند نزولی و آرام بیت کوین در روزهای گذشته، اکثر آلت کوین‌ها وارد یک روند صعودی شده‌اند و به نظر می‌رسد که آلت کوین سیزن شروع شده باشد. درحالی‌که برترین رمزارز بازار در نزدیکی سطح ۳۳,۰۰۰ دلار در نوسان است و در تلاش است تا مجددا به رکورد قیمتی‌‌اش برسد، برخی آلت کوین‌ها توانستند رکورد قیمتی خود را ثبت کنند.

در ادامه به بررسی روند ۴ آلت کوین برتر در هفته پیش رو خواهیم پرداخت:

 

تحلیل قیمت اتر (ETH)

اتر توانست از سطح مقاومت ۱,۳۰۰ دلاری‌اش فراتر رود و درحال حاضر گاوها در تلاشند تا روند صعودی این آلت کوین را برگردانند. از آنجا که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در ناحیه مثبت قرار دارد، می‌توان گفت که فعلا روند این رمزارز در دست گاوها می‌باشد.

احتمال صعود اتر به بالای سطح ۱۶۰۰ دلار

نمودار قیمت اتر

اگر نمودار اتر بالای ۱۳۰۰ دلار باقی بماند، ممکن است شاهد رسیدن قیمت این آلتکوین به ۱,۴۳۸/۳۱۸ دلار باشیم، در صورت شکسته شدن این سطح مقاومت، تارگت بعدی اتر قیمت ۱,۶۷۵ دلار خواهد بود.

  • در مقابل نیز اگر نمودار از این سطح برگردد، می‌تواند تا ۱,۱۶۶ دلار سقوط کند و با جهش از این سطح ممکن است روند صعودی‌اش مجددا آغاز شود.
  • با این حال اگر نمودار اتر به زیر خط روند صعودی (uptrend line) برسد، وارد یک روند نزولی با سطح حمایت ۸۸۲ دلار خواهد شد.

نمودار اتر

در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا نگذارند قیمت اتر از سطح ۱,۳۵۰ دلار فراتر رود. اگر نمودار TEH از جایگاه کنونی‌اش برگردد می‌تواند تا سطح میانگین‌های متحرک سقوط کند. در صورتی که گاوها در این نقاط پایین اقدام به خرید کنند، شاهد جهش قیمت و گذشتن از سطح ۱,۳۵۰ دلار خواهیم بود.

بر خلاف این مفروضه اگر اتر به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسد، ممکن است تا زیر خط روند صعودی سقوط کند. گذشتن از این سطحِ حمایت می‌تواند سیگنالی برای رخ دادن اصلاح قیمت عمیق‌تر باشد.

 

تحلیل قیمت دات (DOT)

توکن دات اخیرا بین سطوح ۱۹/۴۰ و ۱۴/۷۲۵۹ دلار به دام افتاده است. در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا از سطح مقاومت ۱۹/۴۹ دلار دفاع کنند و نگذارند قیمت دات از این سطح فراتر رود. در صورتی که موفق شوند، قیمت این رمزارز ممکن است برای چند روز دیگر در همین محدوده نوسان کند.

نمودار قیمت دات

با این حال شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴/۱۱ دلار) صعودی است و شاخص RSI نیز وارد ناحیه اشباع خرید شده، در نتیجه می‌توان گفت فعلا گاوها روند دات را در دست دارند. 

  • اگر قیمت توکن DOT از سطح ۱۹/۴۰ دلار فراتر رود، این رمزارز وارد یک روند صعودی با تارگت ۲۴ و سپس ۳۰ دلار خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار دات از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش پایین‌تر بیاید، شاهد اصلاح قیمتی این توکن تا سطح ۱۱/۸۳۸۳ دلار خواهیم بود.

نمودار قیمت دات

در نمودار چهار ساعته‌ی این آلتکوین شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریبا افقی است و شاخص RSI نزدیکی منطقه میانی‌اش قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت که فعلا میزان عرضه و تقاضا تقریبا برابر است. 

اگر قیمت دات به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، ممکن است تا سطح ۱۶ و سپس ۱۴/۷۲۵۹ دلار سقوط کند. درحال حاضر گاوها در تلاشند تا روند صعودی را برگردانند. روند بعدی دات هنگامی مشخص می‌شود که قیمت این رمزارز به بالای ۱۹/۴۰ دلار برسد و یا تا زیر ۱۴/۷۲۵۹ دلار بریزد.

 

تحلیل قیمت آوه (AAVE)

توکن آوه چند روز گذشته عملکرد قابل توجهی داشته و توانست چندین رکورد قیمت را ثبت کند. در این روند صعودی گاوها با خرید اجازه نداده‌اند قیمت آوه زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند.

قیمت آوه

تارگت روند صعودی فعلی توکن آوه، سطح ۲۶۳/۲۳ و سپس ۲۹۴/۲۲۹ دلار است و در این روند با سطح مقاومت ۲۵۰ دلاری روبه‌رو است.

  • اگر نمودار آوه برگردد ممکن است تا سطح حمایت ۲۰۰ دلار و سپس ۱۶۶ دلار سقوط کند. با این حال باتوجه به صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در ناحیه اشباع خرید می‌توان گفت که فعلا گاوها بازار این آلت کوین را در دست دارند.
  • اگر نمودار قیمتی AAVE به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، می‌توان گفت که روند این رمزارز نزولی شده و عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است.

نمودار قیمت آوه

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که یک الگوی مثلث نزولی تشکیل شده است. اگر قیمت توکن آوه از سطح کنونی‌اش بریزد ممکن است تا سطح حمایت مثلث صعودی سقوط کند و نظر خریداران را در نقاط پایین قیمتی به خود جلب کند.

با رسیدن نمودار آوه به زیر این کانال، قیمت آن می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. اگر نمودار از این سطح یک جهش انجام دهد، روند صعودی بعدی آغاز خواهد شد و در صورتی که به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسد نیز احتمالا شاهد اصلاح قیمتی عمیق‌تری خواهیم بود.

 

تحلیل قیمت سینتتیکس (SNX)

توکن سینتتیکس در ۲۱ ژانویه یک اصلاح قیمت عمیق انجام داد اما بعد از آن سریعا با ثبت کردن کندل‌های سبز تلاش کرد تا وارد یک روند صعودی شود.

نمودار قیمت SNX

در نمودار روزانه رمزارز SNX شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز بالای نقطه میانی‌اش قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت فعلا روند این توکن در دست گاوها است.

  •  اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای سطح ۱۷/۱۵۰ دلار برسانند، روند صعودی بعدی می‌تواند آغاز شود. تارگت بعدی این روند صعودی سطح ۲۰ دلار و سپس ۲۴/۰۸۳ دلار خواهد بود. 
  • با این حال اگر نمودار به زیر سطح ۱۷/۱۵۰ دلار برسد، ممکن است تا ۱۳/۶۸ دلار سقوط کند که یک سطح حمایتی قوی خواهد بود.

توکن SNX

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت توکن SNX می‌بینیم که خرس‌ها در تلاشند تا از سطح مقاومت ۱۷ دلار دفاع کنند. اگر نمودار از سطح کنونی‌اش سقوط کند می‌تواند تا سطح قیمتی ۱۴ دلار بریزد؛ بعد از آن اگر قیمت بین سطوح ۱۴ و ۱۷ دلار نوسان داشته باشد احتمالا بتواند به بالای ۱۷/۱۵ دلار برسد.  

در مقابل اگر قیمت این توکن به زیر سطح ۱۴ دلار برسد، احتمالا شاهد یک اصلاح قیمت عمیق تا ۱۱/۲۶۳ دلار خواهیم بود. اگر توکن SNX بیشتر سقوط کند و سطح ۱۱/۲۶۲ دلاری را نیز بشکند، قیمت آن می‌تواند تا سطح ۹/۲۳۲ و سپس ۷/۸۸۰ دلار بریزد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۳ دیدگاه برای “بررسی روند قیمتی اتر و آلت‌ کوین‌های برتر بازار در روزهای پیش رو

    • Editor-in-chief (Aida Pakray) گفته:

      ممنون از پیشنهادتون دوست عزیز
      حتما به بایننس کوین هم پرداخته میشه اگر توی تحلیل های هفتگی کوین تلگراف اومده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.