بررسی روند قیمتی بیت‌کوین در روزهای پیش رو (9 فروردین)

قیمت بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ فروردین ۱۴۰۰

سوالی که در حال حاضر ذهن اکثر تریدرها را درگیر خود کرده این است که آیا بیت کوین (BTC) وارد یک روند نزولی خواهد شد یا اینکه روند صعودی آن پس از پولبک اخیر ادامه خواهد داشت؟

یک تحلیل‌گر به نام PlanB که خالق مدل انباشت به جریان (stock-to-flow model) نیز است به تازگی توییتی منتشر کرده و ادعا کرد که روند صعودی این رمزارز تازه شروع شده و هنوز حتی به پایانش هم نزدیک نشده است.

این تحلیل‌گر تنها فردی نیست که به آینده بیتکوین دیدگاه صعودی دارد؛ مایک مک گلون، یک استراتژیست ارشد در Bloomberg نیز معتقد است که با توجه به روندهای قبلی بیت کوین، قیمت آن می‌تواند در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۰ هزار دلار برسد.

از طرفی اخیرا موسسات بزرگی به سرمایه‌گذاری در این رمزارز رو آورده‌اند. یکی از مهمترین دلایل جذب این سرمایه‌گذاران نهادی کاهش احتمالی ارزش دلار آمریکا است. داون فیتزپاتریک، مدیر ارشد اطلاعات در Soros Fund Management  طی مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ اظهار داشت که افزایش ۲۵ درصدی عرضه پول در آمریکا طی ۱۲ ماه، نشان می‌دهد که بیت کوین دیگر به عنوان یک دارایی در سایه باقی نخواهد ماند.

در ادامه به تحلیل تکنیکال پادشاه رمزارزها در روزهای پیش‌ رو می‌پردازیم.

 

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در یک فاز اصلاح قیمت و کانال نزولی قرار دارد. با توجه به بازگشت نمودار بیت کوین به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۲,۰۰۰ دلار) در۲۶ مارس (۶ فروردین)، می‌توان گفت که گاوها در سطوح قیمتی پایین به خرید ادامه می‌دهند.

قیمت بیت کوین

احتمالی که وجود دارد این است که خرس‌ها اجازه ندهند قیمت بیت کوین از خط مقاومت این کانال فراتر رود، اما اگر گاوها بتوانند نمودار را به بالای این سطح برسانند، این رمزارز می‌تواند بار دیگر برای فراتر رفتن از ناحیه مقاومتی ۶۰۰۰۰ تا ۶۱,۸۲۵/۸۴ دلار تلاش کند.

  • در صورتی که این ناحیه مقاومتی شکسته شود روند صعودی بعدی با تارگت ۷۱,۱۱۲ دلار می‌تواند آغاز شود. با توجه به صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۴,۸۲۰ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت، می‌توان گفت که گاوها سعی دارند روند صعودی بازار را حفظ کنند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار بیتکوین به زیر خط مقاومت کانال برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برسانند. اگر خرس‌ها به هدفشان برسند و موفق شوند، احتمالا قیمت بیت کوین تا خط حمایت و بعد از آن تا سطح ۴۳,۰۰۶/۷۷ دلار سقوط کند.

قیمت بیت کوین

باتوجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که رالی بازیابی قیمت بیت کوین در سطح ۵۶,۵۰۰ دلار با مقاومت سختی روبرو است. 

  • اگر نمودار این رمزارز از سطوح کنونی‌اش برگردد، ممکن است قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس تا ۵۴,۰۰۰ دلار بریزد. در صورتی که این سطح هم بشکند و نمودار به زیر آن برسد، می‌توان گفت در سطوح بالاتر خریداران زیادی اقدام به خرید نکرده‌اند.
  • با این حال در صورتی که بیت کوین از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی داشته باشد، ممکن است یک الگوی سر و شانه معکوس ایجاد شود که با یک برک‌اوت بالای سطح ۵۶,۶۱۸ دلار کامل می‌شود و تارگت آن سطح قیمتی ۶۳,۳۳۹/۹۸ دلار است.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.