بررسی روند قیمتی بیت‌ کوین در هفت روز آتی

بررسی روند قیمتی بیت‌ کوین در هفت روز آتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ خرداد ۱۴۰۰

اگر قیمت بیت کوین را در روزهای اخیر دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که برترین رمزارز بازار در یک روند نزولی قرار گرفته و پس از رکورد زنی‌های پی در پی در ماه گذشته، در این مدت عملکرد ضعیفی داشته است. در این مطلب قصد داریم به تحلیل قیمت بیتکوین در ۷ روز آینده بپردازیم.

معمولا در بازارهای صعودی وقتی یک اصلاح قیمت رخ می‌دهد، تریدرها آن موقعیت را به عنوان یک فرصت خرید خوب در نظر می‌گیرند زیرا احساسات حاکم بر بازار مثبت بوده و انتظار می‌رود که این اصلاح به زودی به پایان برسد و قیمت مجددا رشد کند.

با این حال ممکن است تریدرها در روند اصلاح قیمت اقدام به فروش دارایی خود کنند زیرا احتمال می‌دهند که قیمت‌ها بیشتر بریزد. بنابراین در بازارهای خرسی سطوح حمایت به راحتی می‌توانند شکسته شوند و روند نزولی نیز ادامه پیدا کند.

به صورت کلی وقتی یک روند نزولی بعد از بازار گاوی رخ بدهد، به راحتی به پایان نمی‌رسد و ممکن است تا زمانی که گاوها امید خود را برای بهبود قیمت‌ها از دست بدهند ادامه داشته باشد. نکته‌ای که وجود دارد این است که تریدرها باید در این نوسانات گوش به زنگ عوامل فاندامنتال و بلند مدت تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال باشند و وحشت‌زده نشوند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در روز ۲۹ اردیبهشت به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۰,۲۳۵ دلار) رسید و در همین سطح نیز بسته شد. سرمایه گذاران موسسه‌ای این شاخص را با دقت زیر نظر دارند و اگر قیمت برای مدت طولانی در این سطح باقی بماند، اقدام به خرید نمی‌کنند.

تحلیل قیمت بیتکوین

در ۳۰ اردیبهشت خریداران موفق شدند که قیمت BTC را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند اما متاسفانه نتوانستند این سطح را  برای مدت طولانی حفظ کنند و قیمت مجدد ریزش کرد. این موضوع نشان می‌دهد که با هر بار افزایش قیمت خرس‌ها اقدام به فروش می‌کنند.

  • احتمالی که اکنون وجود دارد این است که قیمت بیت کوین تا سطح ۲۸,۸۵۰ دلار کاهش یابد. این سطح حمایتی بسیار مهم است زیرا اگر نمودار به زیر آن برسد ممکن است شاهد ریزش قیمت تا سطح ۲۰,۰۰۰ دلار و افزایش فشار فروش باشیم.

در حال حاضر شیب میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۳,۵۰۰ دلار) نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه اشباع فروش قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت فعلا خرس‌ها بازار بیتکوین را در دست دارند.

  • با این حال اگر نمودار قیمت از سطح حمایت ۲۸,۸۵۰ دلاری برگردد، گاوها مجددا تلاش می‌کنند تا آن را به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند. اگر آن‌ها موفق شوند قیمت بیتکوین ممکن است تا خط گردن (neckline) الگوی سر و شانه افزایش یابد.

تحلیل قیمت بیتکوین

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که با آغاز روند صعودی تا خط روند نزولی، خرس‌ها اقدام به فروش می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار منفی است و تریدرها پول‌بک های قیمتی تا سطوح مقاومتی بالاسری را فرصتی برای پوزیشن‌های شورت در نظر می‌گیرند.

در حال حاضر شیب میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نزولی است و شاخص RSI نیز در منطقه منفی قرار دارد در نتیجه می‌توان گفت فعلا خرس‌ها بازار بیتکوین را در دست دارند. اگر قیمت BTC با یک برک‌اوت به بالای خط روند نزولی برسد ممکن است شاهد صعود مجدد آن تا سطح ۴۲,۴۰۱ و سپس ۴۶۰۰۰ دلار باشیم.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.