بررسی روند قیمتی بیت کوین در ۷ روز آینده

تحلیل بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین در هفته گذشته رشد قابل توجهی نداشته و همچنان کمتر از ۵۰ هزار دلار باقی مانده است. روند یکنواخت قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر نشان‌دهنده کاهش سرمایه‌گذاری در این رمزارز است. به نظر می‌رسد اولین رمزارز بازار با کاهش قیمت از رونق افتاده و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها علاقه‌مند شده‌اند.

داده‌های گلس‌نود حاکی از آن است که تعداد نهنگ‌های دارای ۱۰۰۰ بیت‌کوین کاهش یافته است. طبق داده‌های منتشر شده از شرکت تحلیلی گلس‌نود، در یک بازه زمانی چهار ماهه (از بهمن ۹۹ الی اردیبهشت ۱۴۰۰)، تعداد نهنگ‌هایی که بیشتر از  هزار بیت‌ کوین در اختیار دارند، از ۲۵۰۰ به ۲۱۰۰ نفر رسیده‌ است.

در صورتی که سرمایه‌گذاران بزرگ به فروش بیت‌کوین‌هایشان ادامه دهند، ممکن است شاهد اصلاح قیمت شدید این رمزارز باشید. 

تا زمانی که سرمایه‌گذاران نهادی، نسبت به خرید بیت کوین واکنشی خنثی داشته باشند و حرکت رو به جلویی را انجام ندهند؛ احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت کوین وجود دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران، برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها به موسسات سرمایه‌گذاری چشم دوخته‌اند و اگر این نهادهای سرمایه‌گذاری نسبت به یک ارز دیجیتال واکنش نشان ندهند، آن‌ها نیز در آن رمزارز سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند که اگر سرمایه‌گذاران نهادی قدمی رو به جلو نداشته باشند و میزان خرید بیت‌کوین در پایین‌ترین سطوح خود بماند، احتمال ریزش قیمت نخستین رمزارز برتر بازار وجود دارد.

در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی به سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها روی آورده‌اند، میکرواستراتژی همچنان بیت‌ کوین می‌خرد. روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت (۱۳ می)، شرکت سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی ۲۷۱ بیت‌کوین خریداری کرده است.

نمای بازار

با وجود سرمایه‌گذاری‌های متوالی میکرواستراتژی در بیت‌کوین، دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری علاقه‌ای به خرید این رمزارز نشان نمی‌دهند. 

مدیر مالی شرکت اسکوئر ( Square)، امریتا آهوجا (Amrita Ahuja)، در تازه‌ترین مصاحبه‌ خود ادعا کرده که این شرکت قصد سرمایه‌گذاری بیشتر در بیت‌کوین را ندارد. گفتنی است، شرکت اسکوئر در اکتبر ۲۰۲۰ ( آبان ۹۹) و فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹)، با خرید بیش از ۸ هزار بیت‌کوین در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده است.

اگر دیگر سرمایه‌گذاران نهادی نیز رویکرد شرکت اسکوئر را ادامه دهند، احتمال سقوط قیمت بیت‌کوین وجود دارد.

هرچند قیمت بیت‌کوین در هفته‌های گذشته کاهش یافته و تریدرها را درباره آینده این رمزارز نگران کرده؛ تام لی، تحلیل‌گر شناخته شده ارزهای دیجیتال باور دارد که نخستین رمزارز بازار در پایان سال ۲۰۲۱ (دی ۱۴۰۰) به  ۱۰۰ هزار دلار الی ۱۲۵ هزار دلار  می‌رسد.

در این مقاله تحلیلی که توسط تحلیل‌گران سایت کوین‌تلگراف نوشته شده، روند قیمتی بیت‌ کوین در ۷ روز آینده را مرور می‌کنیم.

بیت‌کوین در هفته پیش‌رو صعود می‌کند یا سقوط؟

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در روزهای اخیر به خرید این رمزارز ادامه داده‌ و سعی در افزایش قیمت اولین دارایی دیجیتال بازار داشته‌اند. با این همه، نمودارهای قیمت بیت‌ کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال از خرید بیت‌کوین به فروش آن تمایل دارند.

اگر رالی فروش بیت‌کوین ادامه یابد، خرس‌ها می‌توانند قیمت این رمزارز را به سرعت کاهش دهند. با موفقیت موقتی خرس‌ها، براساس الگوی سر و شانه (H&S pattern) که از الگوهای جهت‌دهی به روند قیمت در تحلیل تکنیکال است، قیمت بیت‌کوین به ۳۱,۶۵۳ دلار می‌رسد. 

در صورتی که قیمت بیت‌ کوین کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، همینطور شاهد کاهش شدید میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم، احتمال سقوط قیمت اولین رمزارز بازار بیشتر می‌شود.

بیت کوین

در صورت کاهش میانگین متحرک نمایی که در حال حاضر ۵۳,۲۹۷ دلار است؛ همچنین با کاهش شاخص مقاومت نسبی (RSI)، پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌کوین به ۳۱ هزار دلار برسد.

اگر شاخص مقاومت نسبی بیت‌کوین کمتر از ۳۶ باشد، می‌توان به این نتیجه رسید که خرس‌ها کنترل بازار این رمزارز را به دست گرفته‌اند.

اگرچه نمودارها ریزش قیمت بیت‌کوین را نشان می‌دهند، گاوها به راحتی تسلیم نمی‌شوند. سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین،‌ هنوز به افزایش قیمت این رمزارز امیدوارند. 

گاوها سعی می‌کنند قیمت بیت‌کوین از سطوح حمایتی  ۴۳,۰۰۰ دلار و ۴۰,۰۰۰ دلار کمتر نشود. اگر گاوها شکست بخورند و قیمت بیت‌کوین کمتر از ۴۰ هزار دلار شود، ممکن است ریزش قیمتی شدیدتری را شاهد باشیم.

 

 

نمودار بیت کوین

 

برخلاف فرضیه سقوط قیمت بیت‌کوین، فرضیه افزایش قیمت اولین رمزارز بازار وجود دارد. اگر قیمت بیت‌کوین افزایش داشته باشد و به ۵۱,۵۵۰ دلار برسد، این احتمال وجود دارد که از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیشتر شود.

وقتی قیمت بیت‌کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیشتر شود، ممکن است رالی افزایش قیمت این رمزارز بار دیگر آغاز شود. در صورت صعود قیمت بیت‌کوین، احتمال دارد این دارایی دیجیتال از مقاومت ۶۰ هزار دلار بگذرد و بازی به نفع گاوها تغییر کند.

قیمت بیت‌کوین امروز  دوشنبه ۲۷ اردیبهشت (۱۷ می)، در یک روند کاهشی به ۴۲,۷۷۰ دلار رسید و دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت. 

 

 

با افزایش قیمت بیت‌کوین و بازگشت به قیمت ۴۶,۴۳۵ دلار، ممکن است تریدرها اقدام به فروش ارزهای دیجیتال خود کنند. اگر رالی فروش بیت‌کوین شروع شود، احتمال ریزش قوی‌تر می‌شود.

با تمام این تفاسیر، همچنان گاوها به دفاع از سطوح حمایتی ادامه می‌دهند و ممکن است قیمت بیت‌کوین را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ببرند. در صورتی که این اتفاق حاصل شود، ممکن است قیمت بیت‌کوین در یک رالی صعودی به ۵۱,۵۳۸ دلار برسد و کم‌کم گاوها مقاومت‌ها را بشکنند.

تحلیل‌گران بر این عقیده هستند که در چند روز آینده قیمت بیت‌کوین بین ۴۶,۰۰۰ دلار و ۵۱,۵۰۰ دلار در گردش خواهد بود. 

 

به نظر شما بیت‌کوین در هفته پیش‌رو به چه قیمتی می‌رسد؟

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.