مارک زاکربرگ، بیت کوین می‌خرد؟!

مارک زاکربرگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک در تازه‌ترین پست خود در این شبکه اجتماعی، تصویری از دو بز را منتشر و آن‌ها را «مکس» و «بیت کوین» خطاب کرده است. پس از انتشار این پست در فیس‌بوک، شایعاتی مبنی بر ورود زاکربرگ به جامعه دارندگان بیت کوین بر سر زبان‌ها افتاد.

 

 

زاکربرگ، در سال‌های اخیر طرح‌های بسیاری برای ایجاد رمزارز اختصاصی فیس‌بوک ارائه کرده است. اگرچه پروژه لیبرا (Libra) که به ارز دیجیتال فیس‌بوک مشهور است همچنان به سرانجام نرسیده و مشخص نیست دقیقا در چه زمانی راه‌اندازی شود، اما به نظر می‌رسد زاکربرگ راه‌حل دیگری برای ورود به دنیای رمزارزها پیدا کرده است.

 

 آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci‎)، کارآفرین و مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ، کمی پس از انتشار پست مارک زاکربرگ، در توییتی ورود او را به جامعه دارندگان بیت کوین خوش‌آمد گفت.

 

اسکاراموچی در توییتش نوشت: «زمانی که مارک زاکربرگ، برای راه‌اندازی کسب‌وکار رمزارزی فیس‌‌بوک دیوید مارکوس ( David A. Marcus)، مدیر سابق پی‌پَل را استخدام کرد، می‌دانستم که او به دنیای مالکان بیت‌کوین می‌پیوندد. این مسیر طولانی و پر پیچ‌وخم بوده، اما به #بیت‌کوین خوش آمدید. زاک و دیوید، کارتان عالی است. هیجان‌زده‌ام برای دانستن آنچه در آینده انجام می‌دهید.»

 

برخی از کاربران توییتر با پست تازه‌ی مارک زاکربرگ شوخی کردند. آن‌ها به طعنه گفتند پنجمین فرد ثروتمند در جهان ممکن است ماکسیمالیست (حداکثرگرا) بیت کوین شود. عده‌ای از کاربران نیز با کنایه نسبت به زنده ماندن بزهای مارک زاکربرگ اظهار خوشحالی کردند. آن‌ها با اشاره به خبری که دو سال قبل منتشر شده بود گفتند: «امیدواریم بزهای مارک زاکربرگ توسط او کشته و غذای جک دورسی، مدیرعامل توییتر نشوند.» 

دو سال قبل خبری درباره کشته شدن یک بز توسط مارک زاکربرگ منتشر شده بود. زاکربرگ  در مصاحبه‌ای گفته بود که آن بز برای جک دورسی پخته شده بود. 

شایعات بسیاری درباره ورود مدیرعامل بزرگترین پلتفرم اجتماعی به جامعه دارندگان بیت‌کوین وجود دارد. با این همهَ، زاکربرگ هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

 

در جلسه سهام‌داران فیس‌بوک چه تصمیماتی درباره رمزارزها گرفته خواهد شد؟

 

براساس اعلام رسمی فیس‌بوک، جلسه سهام‌داران این پلتفرم در تاریخ ۲۶ می (۵ خرداد) برگزار خواهد شد. پیش‌بینی شده در این جلسه بیت‌ کوین به ترازنامه فیس‌بوک افزوده شود. با این حال،‌ کماکان خبر خاصی در این زمینه منتشر نشده و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال درباره ورود مارک زاکربرگ به جمع دارندگان بیت‌کوین کنجکاو هستند.

 

به گزارش سایت u.today، پیش از این گفته شده بود که فیس‌بوک اوایل اردیبهشت ماه محتوای ترازنامه خود را درباره ارزهای دیجیتال فاش می‌کند؛ ولی این شرکت هنوز در زمینه رمزارزها سکوت اختیار کرده است.

 

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.