بیت کوین در هفته‌ پیش‌رو به چه قیمتی می‌رسد؟

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

هفته گذشته، یکی از هفته‌های پرشور برای ارزهای دیجیتال بود. در حالی که قیمت رمزارزهای مطرحی مانند بیت‌ کوین و اتر رشد چندانی نداشت، دیگر رمزارزها با تغییرات قیمتی بسیاری مواجه شدند.

با این همه، پس از انتظاری نه‌چندان طولانی، قیمت دو رمزارز برتر بازار در مسیر صعود قرار گرفت.

بیت‌کوین که همچنان کمتر از ۶۰ هزار دلار قیمت دارد از سقوط نجات پیدا کرده و حرکات گاوی در آن دیده شده است.

در روزهای اخیر نشانه‌هایی از رشد دوباره قیمت بیت کوین به چشم می‌خورد که تریدرها را امیدوار کرده است. آیا رکوردهای قیمتی سابق بیت‌کوین شکسته می‌شود؟ در این گزارش که ترجمه‌ای از تحلیل‌های قیمتی تحلیل‌گران سایت کوین‌تلگراف است، پیش‌بینی تحلیل‌گران را درباره اولین رمزارز برتر بازار می‌خوانید.

نمودار قیمت رمزارزها

بیت کوین در چنگال خرس‌ها

بیت کوین روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ (۸ می) در مسیر صعود قرار گرفت و قیمت آن افزایش یافت. با این که قیمت اولین رمزارز برتر بازار افزایش یافته بود، افزایش قیمت این رمزارز و گذر از قیمت ۵۸,۹۶۶ دلار سخت به نظر می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود در صورت حمایت سریع از افزایش قیمت و ماندن قیمت بیت‌کوین بالاتر از میانگین‌های متحرک، اولین رمزارز برتر بازار بتواند نقاط اوج تازه‌ای را ثبت کند.

اگر  گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه‌دارند، احتمال بازگشت به قیمت ۵۸,۹۹۶ دلار وجود دارد. همچنین پس از عبور از این قیمت، می‌توان به رکوردشکنی‌های تازه‌ای امیدوار بود.

در صورتی که گاوها موفق به افزایش قیمت بیت‌کوین شوند،‌ مسیر تازه‌ای برای این رمزارز شروع خواهد شد. قیمت بیت‌کوین ممکن است از  ناحیه مقاومت قبلی شروع شود. کانال ۶۷ هزار دلار در حال حاضر ناحیه مقاومت پیشین بیت کوین است. 

برگرداندن قیمت بیت‌کوین به ناحیه مقاومت قبلی دشوار به نظر می‌رسد زیرا قیمت این رمزارز از دو ناحیه مقاومت قبلی کمتر است. خریداران بیت‌کوین برای آن‌که قیمت این رمزارز با خرید بیشتر می‌توانند به افزایش قیمت کمک کنند.

با این همه، میانگین‌های متحرک نمایی و ساده، همچنین شاخص مقاومت نسبی بیت‌کوین نشان‌دهنده حرکات گاوی نیست و این احتمال وجود دارد که خرس‌ها بتوانند قیمت این رمزارز را کاهش دهند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه‌دارند، ممکن است بار دیگر شاهد سقوط قیمت بیت‌کوین باشیم. در صورتی که قیمت بیت‌کوین کاهش یابد، این رمزارز به کانال ۵۲ هزار دلار سقوط می‌کند.

قیمت بیت‌کوین اکنون بیشتر از هر زمان دیگری به خریداران آن بستگی دارد. در صورتی که خرید بیت‌کوین افزایش یابد قیمت این رمزارز تا چند روز آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت. 

در حال حاضر تحلیل‌گران بر این باورند که قیمت بیت‌کوین بین دو ناحیه ۵۲,۳۲۳ دلار و ۵۸,۹۶۶ دلار قرار دارد. تغییر مسیر قیمت بیت‌کوین به سمت صعود یا نزول آن وابسته به اقدامات سرمایه‌گذاران است.

اگر قیمت بیت‌کوین به سمت کانال ۵۲ هزار دلار سقوط کند، احتمال ریزش قیمت تا ۴۶,۹۸۵ دلار وجود دارد. 

قیمت بیت‌کوین در صورتی ۴۶۹۸۵ دلار می‌شود که خریداران از خرید این رمزارز منصرف شوند.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌کوین نشان‌دهنده مقاومت خرس‌ها برای پایین نگه‌داشتن نرخ این رمزارز هستند. خرس‌ها از ناحیه ۵۸,۹۶۶ دلار دفاع می‌کنند تا رشد قیمت بیت کوین حاصل نشود. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بیتکوین را کمتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نگه‌دارند، این رمزارز به ۵۵ هزار دلار و سپس ۵۲ هزار دلار سقوط می‌کند.

در مقابل مقاومت خرس‌ها برای ریزش قیمت اولین رمزارز برتر بازار، این احتمال وجود دارد که گاوها با خرید بیش از اندازه رالی تازه‌ای را شروع کنند. کافی است گاوها بتوانند مقاومت ۵۸,۹۶۶ دلار را بشکنند؛ در این صورت قیمت بیت‌کوین به ۶۵,۰۱۲دلار می‌رسد. 

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که اولین رمزارز برتر بازار به سادگی نمی‌تواند رکوردهای قبلی خود را شکسته و از ۶۷ هزار دلار فراتر رود.

 

به نظر شما بیت‌کوین تا هفته آینده ۶۵ هزار دلاری می‌شود یا ۵۲ هزار دلاری؟ تحلیل شما از وضعیت این رمزارز چیست؟

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.