پیش‌بینی روند قیمتی بیت کوین در روزهای پیش رو

قیمت بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

بیت کوین بعد از تجربه‌ی اوج قیمتی حدود ۴۱ هزار دلاری‌اش در ۱۹ دی ماه، هنوز نتوانسته دوباره به آن جایگاه برسد. این رمزارز چند روز پیش با یک سقوط ناگهانی و ریزش حدود ۱۰ هزار دلاری، تا نزدیکی سطح ۳۰ هزار دلار رسید. بعد از این اصلاح قیمت، بیت کوین روند آرام‌تری را در پیش گرفته و فعلا در یک محدوده در نوسان است. با این حال با توجه به سرمایه‌گذاران موسسه‌ای بزرگی مانند Grayscale و رقیب جدید آن Osprey Funds، ممکن است نظر موسسات بیشتری به سمت بیت کوین جلب شود و این موضوع می‌تواند قیمت آن را مجددا به اوج برساند.


در ادامه به بررسی روند قیمتی این رمزارز خواهیم پرداخت:

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین اخیرا در یک روند صعودی تثبیت شده و‌ در نمودار آن یک الگوی مثلث متقارن مشاهده می‌شود که یک الگوی ادامه‌دهنده است؛ دنباله‌ی بلند قرمزی که دیروز در نمودار کندل استیک زیر ثبت شده نشان می‌دهد گاوها با اقدام به خرید اجازه نداده‌اند قیمت این رمزارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴,۲۴۱ دلار) برسد.

قیمت بیتکوین

با مشاهده‌ی صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی RSI در منطقه مثبت نتیجه می‌گیریم که در حال حاضر گاوها بازار بیت کوین را در اختیار دارند؛ بنابراین انتظار داریم روند قیمتی این رمزارز در روزهای آتی به دو صورت پیش برود:

  • احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۵۰,۰۰۰ دلار: اگر خریداران بتوانند نمودار بیت کوین‌ را به بالای الگوی مثلث سوق دهند روند صعودی بعدی آغاز خواهد شد. در این صورت اولین تارگت روند صعودی سطح ۴۱,۹۵۹/۶۳ دلار خواهد بود. اگر گاوها بتوانند قیمت را بیش از این بالا بکشند، ممکن است شاهد رسیدن قیمت بیتکوین به ۵۰,۰۰۰ دلار باشیم.
  • احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا حدود ۲۶,۰۰۰ دلار: در مقابل نیز ممکن است خرس‌ها تلاش کنند نمودار بیت کوین را به زیر الگوی‌ مثلث بکشانند و اگر موفق شوند قیمت این رمزارز تا سطح ۲۹,۶۸۸/۱۰ دلار سقوط خواهد کرد. در این مرحله نظر خریداران جلب خواهد شد و ممکن است با اقدام به خرید در سطح پایین مجددا قیمت را بالا بکشند؛ با این حال اگر آن‌ها شکست بخورند می‌توانیم‌ شاهد یک اصلاح قیمت عمیق‌تر تا سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه (۲۶/۵۸۱ دلار) باشیم.

قیمت بیتکوین

 

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت بیتکوین می‌بینیم که گاوها بعد از یک‌ ریزش، مجددا این رمزارز را به بالای خط حمایت الگوی مثلث رسانده‌اند؛ با این حال ممکن است میانگین‌های متحرک نزولی (خطوط قرمز و آبی) در مسیر آن‌ها به عنوان سطوح مقاومت عمل کنند. با مشاهده‌ی این نمودار دو پیش‌بینی برای روند کوتاه‌مدت برترین رمزارز بازار داریم:

  • اگر نمودار بعد از برخورد با میانگین‌های متحرک برگردد و نتواند از این سطوح فراتر رود، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را به زیر الگوی مثلث بکشانند و در صورتی‌که موفق شوند ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت عمیق‌تر باشیم.
  • در مقابل اگر گاوها بتوانند نمودار را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند، قیمت این رمزارز ممکن است تا سطح مقاومت الگوی مثلث متقارن افزایش یابد. در صورتی که این سطح مقاومت بشکند ممکن است شاهد آغاز روند یک صعودی باشیم. با این حال اگر نمودار نتواند از این سطح مقاومت فراتر رود، قیمت بیت کوین می‌تواند برای چند روز در داخل الگوی مثلث به دام بیفتد و در همان محدوده نوسان کند.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۴ دیدگاه برای “پیش‌بینی روند قیمتی بیت کوین در روزهای پیش رو

    • Editor-in-chief (Aida Pakray) گفته:

      خوشحالیم که راضی بودین
      تحلیل های ما هر هفته روزهای دوشنبه منتشر میشه و بر اساس اطلاعاتی هست که وب سایت کوین تلگراف برای ۷ روز پیش رو منتشر میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.