احتمال رسیدن مجدد قیمت بیت کوین به ۴۰,۰۰۰ دلار

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ دی ۱۳۹۹

پس از ریزش قیمت اخیر بیت کوین و تست مجدد سطح حمایت ۳۵,۰۰۰ دلار در روز گذشته، گاوها دوباره وارد بازی شدند؛ امکان دارد که آن‌ها با اقدام به خرید گسترده در این سطح پایین، دوباره بتوانند این رمزارز را به بالای سطح ۴۰,۰۰۰ دلار برسانند.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت حدود ۳۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شود؛ بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط Cointelegraph و TradingView، قیمت این رمزارز قبل از رسیدن به این سطح، در روز گذشته تا حدود ۳۴,۳۶۸ دلار سقوط کرده بود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که ریزش قیمت بیت کوین پس از انتقاد قانون‌گذاران جهانی از جمله کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از این رمزارز صورت گرفت؛ وی اظهار داشت که برترین رمزارز بازار کاملا برای اعمال کلاهبردارانه مناسب است. به دنبال آن نیز در ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) گزارشی منتشر شد که اعلام می‌کرد یک مشاور مالی انگلیسی از دولت انگلیس و پارلمان خواستار ممنوعیت معاملات کریپتوکارنسی‌ها شده است.

 

بازارهای سنتی هم تحت فشار هستند!

با این حال نمی‌توان گفت که سخنان منفی مقامات دولتی راجع به این حوزه تنها دلیل رکود بازار رمزارزها بوده است، زیرا بررسی کلیه‌ی بازارهای مالی جهانی وجود فشار فزاینده‌ای را نشان می‌دهد. در این بین می‌توان به بازار سهام S&P 500 و NASDAQ اشاره کرد که به ترتیب ۰/۷۲٪ و ۰/۷۳٪ ریزش داشته‌اند؛ البته Dow توانست آن روز را با یک رشد ۰/۳ درصدی به پایان برساند.

از طرفی با بررسی گسترده‌تر بازارهای مالی جهانی می‌بینیم که طلا و نقره هم به ترتیب ۱/۰۷٪ و ۳/۱۷٪ دچار افت شده‌اند و نفت نیز ۲/۹۳٪ ریزش داشته است.

 

آلت کوین ها به رشد خود ادامه می‌دهند

علی‌رغم افزایش فشار فروش و روند نزولی در بازار، چند آلت کوین عملکرد خوبی نشان داده‌اند. قیمت چین لینک (LINK) با یک رشد ۱۳/۹ درصدی طی ۲۴ ساعت، در حال حاضر ۲۰/۵۰ دلار است. از طرفی نیز قیمت رمزارز کازماس (ATOM)، طی این مدت ۲۱/۶۲٪ رشد کرده و به ۷/۸۱ دلار رسیده است.

با این حال اتر مانند بیت کوین نیز با فشار فروش گسترده‌ای روبه‌رو شده است و در این ریزش قیمت برترین رمزارز بازار را همراهی کرده است. در زمان انتشار این (حدود هفت ساعت پیش)، قیمت اتر با یک ریزش ۴/۸ درصدی به ۱,۱۷۲ رسید و در حال حاضر مجددا به سطح ۱۲۰۰ دلار برگشته است.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که حجم بازار کریپتوکارنسی‌ها یک تریلیون دلار است و نرخ تسلط بیت کوین حدود ۶۸٪ می‌باشد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.