احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۰,۰۰۰ دلار

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ دی ۱۳۹۹

قیمت بیت کوین پس از ثبت یک رکورد جدید در روز کریسمس، ۲۶ام دسامبر (۶ دی)، در صرافی بایننس رکورد دیگری زد و توانست به ۲۵,۹۴۵ دلار برسد. اما برترین رمزارز بازار به همین جایگاه قانع نبود و امروز ۷ دی، از مرز ۲۷,۵۰۰ دلار هم گذشت. در زمان نوشتن این خبر بیت کوین با قیمت …. در وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ لیست شده است.

قیمت بیت کوین

عوامل متعددی منجر به چنین روند صعودی قابل توجهی شده‌اند که توجه سرمایه‌گذاران نهادی را می‌توان یکی از این عوامل دانست؛ اما این رالی روانه را می‌توان به افزایش پوزیشن‌های شورت در معاملات صرافی بایننس نسبت داد.

بیت کوین

قیمت بیت کوین در حال حاضر بالای سطح ۲۵,۰۰۰ دلاری مدل stock-to-flow قرار دارد

پیش از شروع این رالی اکثر تریدرها در صرافی بایننس، پوزیش معاملات آتی خود را شورت انتخاب کرده بودند. این اتفاق منجر به شورت اسکوییز شدن تریدرهایی شد که  نزدیک به رکورد قیمتی اقدام به فروش کردند. سپس به محض شکستن رکورد قیمتی، بیت کوین مجددا شروع به صعود کرد و این را می‌توان به دلیل رو آوردن مجدد تریدرها برای عقب نماندن از رالی دانست.

شورت اسکوئیز زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت ناگهان افزایش پیدا می‌کند و تریدرهایی که پوزیشن شورت گرفته بودند، ضرر می‌کنند. سپس آن‌ها برای جلوگیری از ضرر بیشتر مجددا اقدام به خرید می‌کنند و به افزایش قیمت نیز دامن می‌زنند.

بر اساس اطلاعات سایت Bybt.com، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳۱ میلیون دلار قرارداد آتی بیت کوین منحل شده است. تا زمانی که فروشندگان در بازار مشتقات همچنان رو به افزایش باشند، احتمال رخ دادن شورت اسکوییزهای مجدد در آینده نزدیک همچنان بالا است. 

روندی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم صعودی‌تر از حدی است که بر اساس مدل stock-to-flow قیمت بیت کوین را در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رساند و این موضوع یعنی ممکن است شاهد قیمت‌های بالاتر از صد هزار دلار باشیم.

 

بعد از این چه اتفاقی برای بیت کوین خواهد افتاد؟

اکثر تریدرها و تحلیل‌گران تکنیکال، برای این رمزارز روند صعودی پیش‌بینی می‌کنند. به عنوان مثال، تریدر محبوب فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، اظهار داشت که در رالی کنونی تعداد فروشندگان بزرگ کاهش یافته است:

دارندگان بزرگ، یعنی کسانی که دارای کیف پو‌ل‌های با بیش از 1000 BTC هستند، در کمال شگفتی و برای اولین بار در روند صعودی آرام شده‌اند. ما می‌بینیم که تعداد کیف پو‌ل‌های با بیش از 1000 BTC به سرعت در هفته گذشته کاهش می یابد. در حالی که مشاهده می‌کنیم کیف پو‌ل‌های حاوی ۱ تا ۱۰ BTC، در هفته‌های اخیر به صورت مداوم در حال افزایش هستند.  اطلاعات نشان می‌دهد که بسیاری از تریدرهای کوچک در تعطیلات کریسمس به بازار وارد شده‌اند و این موضوع را می‌توان به دو عامل نسبت داد، شنیدن درباره BTC از اقوام و دوستان در تعطیلات که این موضوع رکوردهای جدیدی را ایجاد می‌کند و خروج سرمایه‌گذاران و دست کشیدن از بازار ریپل (XRP).

نکته‌ای که وجود دارد این است که احتمالا در این روند، شاهد رخ دادن شورت اسکوییزهای دیگری از جانب تریدرها باشیم؛ این موضوع در کوتاه مدت باعث افزایش قیمت خواهد شد و به این رالی دامن می‌زند.

مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار وب‌سایت Cointelegraph در این‌باره اظهار داشت که موج ضربه بعدی، می‌تواند بیت کوین را از مرز ۴۰,۰۰۰  دلار فراتر ببرد:

بیت کوین با نزدیک شدن به سطح مورد علاقه‌ی من یعنی حدود ۲۵,۸۰۰ دلار، می‌تواند بیش از این صعود کند و هرچه بالاتر برود، حرکت ضربه بعدی صعودی‌تر خواهد بود. اگر سطح ۲۵,۸۰۰ دلار یک سقف موقتی باشد، تارگت بعدی این رمزارز می‌تواند سطح ۴۰,۰۰۰ دلار باشد.

 

 

توجه موسسات به بیت کوین

 در لیست زیر چند موسسه مالی بزرگ  که طی ۴ ماه گذشته بیت کوین را طلای دوم نامیده‌اند، مشاهده می‌کنید:

  • Fidelity
  • JP Morgan
  • Bloomberg
  • Deutsche Bank
  • Citibank
  • Jefferies
  • Blackrock
  • Guggenheim
  • AllianceBernstein
  • Bill Miller
  • Mass Mutual

بهترین روش برای بررسی میزان توجه موسسات به بیت کوین، ارزیابی حجم بازار آتی بیت کوین (CME) و میزان سرمایه‌ی ورودی از طریق BTC به Grayscale است. تا زمانی که میزان تقاضا و حجم معاملات در سرمایه‌گذاری‌های نهادی کاهش پیدا نکند، احتمال اصلاح عمیق بیت کوین کم خواهد بود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.