احتمال رسیدن قیمت بیت‌ کوین به ۷۲۰۰۰ دلار در روزهای پیش رو!

قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

روز گذشته (۱۷ اسفند) مجلس سنای آمریکا یک لایحه بسته حمایتی ۱/۹ تریلیون دلاری را تصویب کرد و این موضوع عوامل فاندامنتال بیت کوین را تقویت کرد. در صورتی که واکنش تریدرها به این لایحه مانند لایحه قبلی در فروردین ۱۳۹۹ باشد، احتمالا شاهد یک رالی صعودی قدرتمند در بازار کریپتوکارنسی‌ها خواهیم بود.

این بسته حمایتی می‌تواند منجر به کاهش ارزش دلار شود. تریدری‌ به نام پیتر برنت در این باره اظهار داشته که احتمال کاهش دلار می‌تواند باعث رو آوردن سرمایه‌گذاران از ارزهای فیات به دارایی‌های سخت یا بیتکوین شود.

علاوه بر سرمایه‌گذاران روز به روز شرکت‌های بزرگ بیشتری  تصمیم می‌گیرند که با خرید بیت کوین از دارایی‌های فیات خود محافظت کنند. بعد از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مانند میکرواستراتژی، تسلا و اسکوئر در بیتکوین، اکنون یک شرکت چینی به نام Meitu اعلام کرده که ۴۰ میلیون دلار از سرمایه خود را به خرید بیت کوین و اتر اختصاص داده است.

اگر روند به همین منوال ادامه داشته باشد و شرکت‌های بزرگ دیگر در سراسر جهان نیز به سرمایه‌گذاری در بیت کوین رو آورند، میزان تقاضا در مقایسه با عرضه افزایش خواهد یافت و این موضوع می‌توان قیمت بیت کوین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در ادامه به بررسی روند احتمالی بیت کوین در هفته پیش رو می‌پردازیم.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

نمودار بیت کوین در ۵ و ۶ مارس (۱۵ و ۱۶ اسفند) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸,۴۸۴ دلار) رسید اما مجددا توانست به بالای سطح ۵۰,۰۰۰ دلار برگردد. درحال حاضر گاوها در تلاشند تا قیمت این رمزارز را به بالای سطح مقا‌مت بالاتر (۵۲,۰۴۰ دلار) سوق دهند.

قیمت بیتکوین

 با وجود اینکه شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه افقی است اما شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت قرار دارد و این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا قدرت را مجددا در دست بگیرند.

  • اگر خریداران بتوانند نمودار بیت کوین را به بالای سطح مقاومت بالاتر برسانند، ممکن است شاهد رسیدن دوباره قیمت این رمزارز به رکورد ۵۸,۳۴۱ دلاری باشیم؛ در صورتی که بیت کوین این سطح قیمتی را هم رد کند، تارگت بعدی آن قیمت ۷۲,۱۱۲ دلار خواهد بود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح مقاومت برگردد می‌تواند به زیر سطح ۴۶,۳۱۳ دلار و تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۲,۸۶۱) دلار سقوط کند؛ این سطح می‌تواند یک حمایت مهم برای بیتکوین باشد.

در ادامه نیز اگر بیت کوین از این سطح حمایت یک جهش داشته باشد، احتمالا برای چند روز‌‌ وارد فاز تثبیت قیمت می‌شود. اما اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این حمایت و تا سطح ۴۱,۹۵۹/۶۳ دلار برسانند، ممکن است روند بیتکوین ضعیف شود.

نمودار بیت کوین

در نمودار چهار ساعته‌ی بیت کوین می‌بینیم که یک الگوی سر و شانه معکوس‌ تشکیل شده است؛ این الگو با یک برک‌اوت بالای سطح ۵۲,۰۴۰ دلار کامل خواهد شد. تارگت احتمالی الگو سطح قیمتی ۶۱,۰۷۵ دلار است.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به بالا رفتن کرده است و شاخص قدرت نسبی نیز به بالای سطح ۶۲ رسیده و این نشان‌دهنده برتری جزئی گاوها بر بازار بیت کوین است.

با این حال اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش یا سطح مقاومت بالاتر برگردد و به زیر سطح ۴۷۰۰۰ دلار برسد، گاوها کنترل بازار را از دست خواهند داد و این روند صعودی متوقف می‌شود. در این شرایط احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا ۴۱,۹۵۹ دلار وجود خواهد داشت.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.