بهترین ارزهای دیجیتال در هفته پیش رو (هفته آخر مرداد)، را بشناسید!

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

بازارهای ایالات متحده، پس از رکود در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۸)، هم‌اکنون به کمک بخش‌های مرتبط با تکنولوژی و تزریق‌هایی که فدرال انجام داد، به شدت در حال رشد بوده و در یک رالی قرار گرفته است. 

بازارهای سراسر جهان نیز به عنوان بهبود اقتصادیِ پس از بیماری همه‌گیر کرونا، به این روند پیوسته‌اند. 

این رالی سریع در بازارهای سهام جهانی، شاخص  بافت (Buffett) را به یک ناحیه حبابی وارد کرده است؛ که این موضوع ممکن است باعث شود، بازارها در کوتاه مدت بیش از حد داغ شوند.

به عنوان مثال، طلا در سال ۲۰۲۰ شاهد یک رالی بسیار سریع بود و هفته گذشته به بالاترین ارزشی که تاکنون داشته، رسیده است. نقره نیز به دنبال طلا هم‌اکنون در بالاترین قیمت خود معامله می‌شود.

این نشان می‌دهد که تریدرها، برای محافظت از دارایی خود در برابر مشکلاتی که ارزهای فیات دارند، آن‌ها را به کالاهای مختلفی (به عنوان مثال طلا) تبدیل کرده‌اند.

بیت کوین نیز از این شرایط سود برده و پس از ماه مارس (اسفند ۱۳۹۸)، در یک رالی صعودی قرار گرفته است. با این حال قیمت برترین کریپتوی جهان، در حال حاضر کمتر از بیشترین ارزش طول عمرش می‌باشد، که این نشان می‌دهد اگر روند گاوی ادامه داشته باشد، احتمالِ رخ دادن یک روند صعودی بسیار زیاد خواهد بود.

بنابراین حتی اگر قیمت طلا و سهام تصحیح شود، بیت کوین می‌تواند به عنوان یک دارایی مستقل از آن‌ها به روند خود ادامه دهد. 

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

اندیکاتور شاخص میانگین جهت‌ دار(ADX)، به عنوان بخشی از شاخص میانگین متحرک، بالای سطح ۴۱ است که نشان می‌دهد بیتکوین در یک روند قوی قرار دارد. شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) نیز بالای شاخص جهت‌دار منفی (DI-) است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

تحلیل قیمت بیت کوین

 

گاوها در ۲ آگوست (۱۲) مرداد اقدام به خرید هجومی کردند، اما با محدوده مقاومتی ۱۲,۱۱۳,۵۰ تا ۱۲,۳۰۴,۳۷ دلار روبه‌رو شدند. این رمزارز الگوی پرچم سه گوش که معمولا یک الگوی ادامه‌دار است، را تشکیل داده است. یک برک اوت نزدیک و بالای الگوی پرچم سه گوش و با تارگت ۱۴,۷۵۶ دلار، سیگنالی از برتری گاوها خواهد بود. با این حال، در نزدیکی خط مقاومتی ۱۲,۳۰۴/۳۷، تریدرها قبل از وارد شدن می‌توانند صبر کنند تا قیمت بالای این محدوده ثابت شود.

خرس‌ها نیز در برابر رسیدن قیمت بیتکوین به ۱۳ هزار دلار مقاومت خواهند کرد؛ اما این قیمت احتمالا شکسته خواهد شد. با این حال در ۱۴,۰۰۰ دلار یک تصحیح و یا تثبیت ممکن است رخ دهد. 

با تمام این مفروضات، اگر قیمت به زیر الگوی پرچم سه گوش سقوط کند، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، تا ۱۰,۹۵۷ و سپس ۱۰,۴۰۰ دلار، سقوط خواهد کرد. 

یک برک زیر این سطح، اولین نشانه بازگشت خرس‌ها خواهد بود و اگر قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار بشکند، احتمالا یک اصلاح بسیار عمیق رخ خواهد داد.

تحلیل قیمت بیت کوین

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) در نمودار چهار ساعته، بالای سطح ۱۷/۶ است و DI+ و DI- نیز نزدیک یکدیگر هستند، که نشان‌دهنده تثبیت قیمت در یک محدوده محدود، در کوتاه مدت است. 

یک برک اوت بالا و نزدیک الگوی  پرچم سه گوش نشان دهنده قوی بودن روند است. با این حال خرس‌ها دست از تلاش بر نخواهند داشت و سعی می‌کنند روند صعودی قیمت را در ناحیه  ۱۲,۱۱۳,۵۰ تا ۱۲,۳۰۴,۳۷ دلار متوقف کنند.

اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، احتمالا برای چند روز نوسانات قیمت در یک محدوده محدود از۱۰,۴۰۰ تا ۱۲,۳۰۴/۳۷ دلار گیر می‌کند. با این حال اگر گاوها سعی کنند قیمت را بالای ۱۲,۳۰۴/۳۷ دلار برسانند، سرعت روند صعودی افزایش خواهد یافت.

 

تحلیل قیمت اتر (ETH)

اتر، اخیرا با میانگین جهت‌دار بالای ۵۹، در یک روند صعودی قوی قرار گرفته است. گاوها اجازه نداده‌اند که قیمت به زیر سطح مقاومتی ۳۶۶ دلار برسد، که نشان می‌دهد تریدرها به سرعت به سود نخواهند رسید.

تحلیل قیمت اتر

اگر قیمت دومین رمزارز برتر بازار پس از این رالی صعودی قوی همچنان روند خود را ادامه دهد، نشان می‌دهد که تریدرها انتظار دارند روند صعودی برگردد. در این صورت یک برک اوت نزدیک و بالای ۴۱۵,۶۳۴ دلار، نشانه‌ای بر شروع یک روند صعودی دیگر خواهد بود.

اولین تارگت روند صعودی ۴۸۰ دلار و در صورت رخ دادن رالی، ۵۴۲ دلار خواهد بود. با این حال اگر خرس‌ها سعی کنند که قیمت را زیر ۳۶۶ دلار نگه دارند، میانگین نمایی ۲۰ روزه (۳۴۷ دلار) کاهش خواهد یافت. اگر قیمت از این سطح حمایتی بازگشت دوباره داشته باشد، گاوها سعی می‌کنند که روند صعودی را برگردانند.

اگر خرس‌ها قیمت را زیر میانگین نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، قیمت تا سطح حمایت بعدی یعنی ۳۲۰ دلار سقوط خواهد کرد. 

هرچه پول‌بک قوی‌تر باشد، برگشتن روند صعودی زمان‌بر تر خواهد بود. یک برک زیر ۳۲۰ دلار، نشان می‌دهد که خرس‌ها دست برتر را در اختیار دارند.

تحلیل قیمت اتر

نمودار چهار ساعته، تشکیل یک الگوی مثلث متقارن را که یک الگوی ادامه دار است، نشان می‌دهد. شاخص میانگین جهت‌دار به زیر ۱۸ رسیده است و DI+ و DI- نیز نزدیک یکدیگر هستند، که نشان‌دهنده یک ثبات کوتاه مدت است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای مثلث برسانند، یک روند قوی رخ خواهد داد؛ اما سرعت این روند در صورتی افزایش خواهد یافت که قیمت به بالای ۴۱۵/۶۳۴ برسد.

با این حال اگر خرس‌ها قیمت را زیر مثلث نگه دارند، احتمالا یک اصلاح قوی به سود گاوها رخ خواهد داد.

 

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

قیمت این رمزارز از ۲۱ جولای (۳۱ تیر) و ۰/۱۹۴۰۰۸ دلار، در یک روند صعودی قرار گرفت و در ۲ آگوست (۱۲ مرداد)، به ۰/۳۲۶۱۱۳ دلار رسید؛ که این یک رالی کوتاه مدت ۶۸ درصدی بود. در این رالی، میانگین جهت‌دار به سطح ۵۲ رسیده است، که نشان دهنده قوی بودن روند است.

تحلیل قیمت ریپل

در حال حاضر ریپل در حال اصلاح روند صعودی و سود رسانی به تریدرهای کوتاه مدت است. این موضوع می‌تواند قیمت را به سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ درصد و ۰/۲۷۵۶۴۹ دلار برساند. در زیر این سطح، حمایت بعدی احتمالاً میانگین نمایی ۲۰ روزه ۰/۲۶۴ دلار خواهد بود. 

اگر قیمت از این سطح حمایت بازگشت دوباره داشته باشد، احتمالا گاوها سعی خواهند کرد که در قیمت پایین خرید کنند. اگر آن‌ها بتوانند قیمت را به بالای الگوی پرچم برسانند، اولین نشان از غلبه خریداران بر فروشندگان خواهد بود.

اولین سطح حمایتی در بالای پرچم احتمالا ۰/۳۲۶۱۱۳ و سپس  ۰/۳۴۶۷۲۷ دلار خواهد بود. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این منطقه سوق دهند، احتمالا شتاب افزایش خواهد یافت و تارگت بعدی ۰/۴۲۲ خواهد بود. 

اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر پرچم نگه دارند، این روند گاوی بی اثر خواهد شد و احتمالا یک اصلاح عمیق رخ خواهد داد.

تحلیل قیمت ریپل

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) در نمودار چهار ساعته، به ۲۱ برگشته است و قیمت در مثلث متقارن تثبیت شده است؛ که نشان‌دهنده برابری گاوها و خرس‌ها می‌باشد.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای مثلث برسانند احتمالا شاهد یک حرکت تا ۰/۳۲۶۱۱ دلار خواهیم بود. یک برک بالای این سطح، سیگنالی از برگشت روند صعودی است.

با تمام این اوصاف اگر خرس‎ها سعی کنند قیمت را زیر سطح مثلث نگه دارند، یک اصلاح عمیق تا سطح فیبوناچی ۶۸/۲ درصد و ۰/۲۴۴۴۷۲ دلار رخ خواهد داد.

یک برک در زیر این سطح حمایت می‌تواند منجر به اصلاح ۱۰۰ درصدی قیمت و کاهش آن تا ۰/۱۹۴۰۰۸ دلار شود.

 

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

مونرو، در تاریخ ۶ آگوست (۱۶ مرداد)، به ارزش روزانه ۹۶/۵۵۹۴ رسید و تارگت پیشنهاد شده قبلی یعنی ۹۵ دلار را لمس کرد.

رالیِ روزهای گذشته، میانگین جهت‌دار را به بالای سطح ۵۴ رسانده است که نشان دهنده قوی بودن روند است.

تحلیل قیمت مونرو

 

در دو موقعیت قبلی که در نمودار با دایره نشان داده شده‌اند، جهت روند رمز ارزِ مونرو در نزدیکی سطح ۹۷/۴۶۱۵ معکوس شده است و احتمالا خرس‌ها سعی می‌کنند دوباره از این سطح حمایتی دفاع کنند.

با این حال، در دو روز گذشته این رمزارز دو الگوی کندل استک متوالی شکل داده است که نشان‌دهنده عدم قطعیت در خرسی یا گاوی بودن حرکت بعدی است.

 

یک برک اوت نزدیک و بالای ۹۷/۴۶۱۵ دلار احتمالا روند صعودی را برمی‌گرداند. تارگت بعدی ۱۲۱ دلار و با مقاومت ضعیف ۱۰۷ دلار خواهد بود که احتمالا این مقاومت شکسته خواهد شکست. پایداری قیمت بالاتر از ۹۷/۴۶۱۵ دلار، برای تریدرها سودرسان خواهد بود.

با این حال اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر ۹۰ دلار نگه دارند، احتمالا یک اصلاح عمیق تا میانگین نمایی ۲۰ روزه (۸۴ دلار) رخ خواهد داد.

 

 شاخص میانگین جهت‌دار به زیر ۱۵ رسیده است و DI+ و DI- نیز نزدیک یکدیگر هستند که نشان‌دهنده برابری و تعادل خرس‌ها و گاوها است. شیب میانگین نمایی ۲۰ روزه نیز در حال افقی شدن است که نشانه‌ای دیگر از رخ دادن تثبیت است.

رخ دادن یک برک اوت در ۹۷/۴۶۱۵ دلار، سیگنالی از شروع روند صعودی بعدی و یک برک به زیر ۹۰ دلار، نیز نشان‌دهنده تلاش خرس‌ها خواهد بود.

تحلیل قیمت مونرو

تحلیل قیمت تزوس(XTZ)

تزوس، در ۸ آگوست (۱۸ مرداد)، محدوده ۲/۶۳ تا ۳/۲۵ دلار را شکست که این امر حاکی از پیروزی گاوها بر خرس‌ها است.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳/۰۸) بالا رفته است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

تحلیل قیمت تزوس

 

اگر گاوها قیمت را بالای ۳/۲۵ دلار نگه دارند، تارگت بعدی ۳/۸۷ خواهد بود، که دقیقاً پایین‌تر از بالاترین قیمت ۱۰ فوریه یعنی ۳/۹۷ دلار است. خرس‌ها احتمالا سعی می‌کنند در این سطح مقاومت سختی ایجاد کنند، اما اگر گاوها پیروز شوند سرعت روند افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر میانگین جهت‌دار نزدیک به سطح ۱۸ است، که نشان می‌دهد این روند هنوز قدرت نگرفته است. از طرفی خرس‌ها سعی دارند قیمت را به زیر ۳/۲۵ دلار برگردانند. در صورت موفقیت آن‌ها قیمت این رمزارز برای چند روز دیگر در یک محدوده محدود باقی خواهد ماند.

تحلیل قیمت تزوس

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها پس از دو تلاش ناموفق، در نهایت موفق شده‌اند قیمت را به بالای این محدوده برسانند. میانگین نمایی ۲۰ روزه افزایش یافته است که این امر نشان دهنده برتری گاوها است.

اگر گاوها سعی کنند سطح حمایت ۳/۲۵ دلاری را ری‌تست کنند، سیگنال مثبتی برای خریداران خواهد بود تا در dip یا همان سطح پایین قیمتی اقدام به خرید کنند. این سطح حمایتی می‌تواند یک فرصت کم خطر برای ورود تریدرهای گاوی به بازار باشد.

با این وجود، اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر ۳/۲۵ دلار نگه دارند، تلاش گاوها بی نتیجه خواهد ماند.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

خرید ارز دیجیتالی

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.