تحلیل قیمت بهترین ارزهای دیجیتال در هفته پیش رو

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

بیت کوین در حال نزدیک شدن به انتهای فاز تثبیتش است و به زودی مشخص می‌شود که آیا آلت کوین‌ها می‌توانند از بیت کوین پیشی بگیرند یا خیر؟

این هفته گزارش شد که شرکت Berkshire Hathaway چندین سهام بانکی را فروخته و در Barrick Gold سهام خریده است. بَریک گولد، یک شرکت کانادایی استخراج معدن و فلزات است، که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای جهان شناخته می‌شود. 

این خرید از آن‌جا توجه عموم را به خود جلب کرده که وارن بافت، سرمایه‌گذار بسیار موفق آمریکایی و مدیر عامل شرکت Berkshire Hathaway، منتقد جدی طلا است و به نظر می رسد که در شرایط اقتصادی کنونی نظر خود را تغییر داده و به دنبال امنیت در دارایی است.

مکس کایزر (Max Kaiser)، یکی از حامیان بیت کوین اظهار داشته است که احتمالا به زودی چندین مدیر صندوق مالی دیگر نیز سرمایه خود را با طلا افزایش می‌دهند و این امر منجر به افزایش قیمت ۵,۰۰۰ دلاری آن خواهد شد.

وی همچنین انتظار دارد که پول سازمانی وارد بیتکوین شود و منجر به یک رالی تا ۵۰,۰۰۰ دلار بشود.

مایک نووگراتز (Mike Novogratz )، مدیرعامل گلکسی دیجیتال گفت که بیت کوین نسبت به سال گذشته به عنوان یک دارایی با ارزش، موقعیت مناسبی به دست آورده است.

بیت کوین ۲۲۰ میلیارد دلار از حجم بازار را در اختیار دارد، در حالی‌که سهم طلا بیش از ۱۰ تریلیون دلار است و این رمزارز برای رسیدن به طلا مسیری طولانی در پیش دارد، اما نووگراتز معتقد است که بیت کوین انتخاب بهتری برای خرید است. 

 

بیت کوین (BTC)

بیت کوین نزدیک به بالاترین قیمت اخیر خود یعنی ۱۲,۱۱۳,۵۰ دلار تثبیت شده است و این نشان می‌دهد که گاوها نتوانسته‌اند روند صعودی را بیش از این پیش ببرند.

قیمت بیتکوین

 

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) بالای ۳۸ است و میانگین نمایی متحرک ۲۰ روزه (20-day exponential moving average) در قیمت ۱۱,۳۵۷ دلار رو به بالا رفتن است که نشان می‌دهد روند صعودی قوی است.

نمودار این رمزارز یک الگوی پرچم سه گوش (Pennant) تشکیل داده که یک الگوی گاوی است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالایی این الگو و مقاومت ۱۲,۳۰۴/۳۷ دلار برسانند، روند صعودی ادامه خواهد داشت. تارگت این حرکت ۱۴,۹۵۶ دلار خواهد بود و خرس‌ها در ۱۳,۰۰۰ و ‍۱۴,۰۰۰ دلار سعی می‌کنند که این روند صعودی را متوقف کنند.

با این حال اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را پایین الگوی پرچم سه گوش نگه دارند احتمالا یک کاهش قیمت تا ۱۰,۴۰۰ دلار خواهیم داشت.

 

قیمت بیتکوین

شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) و شاخص جهت‌دار منفی (DI-) در حال عبور از یکدیگر هستند و ADX نزدیک به ۱۸ کاهش یافته است. این نشان دهنده جهت‌دار نبودن روند در نمودار چهار ساعته است.

اخیرا قیمت از خط مقاومت الگوی پرچم سه گوش پایین‌تر آمد که نشان می‌داد خرس‌ها به شدت در حال حمایت از این سطح هستند. با این حال آن‌ها نتوانستند قیمت را زیر میانگین نمایی ۲۰ روزه نگه دارند که نشان دهنده  خرید در قیمت پایین است.

یک برک اوت در خط مقاومت الگوی پرچم سه گوش، سیگنالی از برگشت گاوها خواهد بود. از طرفی اگر قیمت زیر میانگین نمایی ۲۰ روزه حفظ شود، احتمالا یک بازگشت به خط حمایت الگوی پرچم خواهیم داشت. 

 

اتر (ETH)

اتر در یک روند صعودی باقی مانده، ADX بالای سطح ۵۳ و و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲۸ دلار) در حال بالا رفتن است. شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) نیز بالای شاخص جهت‌دار منفی (DI-) است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

 

قیمت اتر

اتر از سطح برک اوت ۴۱۵/۶۳۴ دلار برگشته است که نشان می‌دهد گاوها در این سطح اقدام به خرید کرده‌اند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به ۴۴۴/۱۵ دلار برسانند احتمالا یک روند صعودی با تارگت ۴۸۰ دلار خواهیم داشت.

 

با این حال اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر ۴۱۵/۶۳۴ دلار نگه دارند، احتمالا میانگین نمایی ۲۰ روزه سقوط می‌کند. اگر روند در این سطح حمایتی برگردد، گاوها دوباره سعی می‌کنند که روند صعودی را بازگردانند.

اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر میانگین نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، احتمالا یک کاهش قیمت تا ۳۶۶ دلار خواهیم داشت. یک بازگشت سریع از این سطح می‌تواند منجر به محدود شدن این رمزارز برای چند روز شود.

 

قیمت اتر

در نمودار چهار ساعته، خرس‌ها سعی کرده‌اند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، اما نتوانستند آن را زیر حمایت ۴۱۵/۶۳۴ دلاری نگه دارند که نشان‌می‌دهد گاوها به صورت تهاجمی از این سطح حمایت کرده‌اند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۴۴۴/۱۵ برسانند، یک روند صعودی از سر گرفته خواهد شد و اگر قیمت از ۴۴۴/۱۵  برگردد احتمالا شاهد یک تثبیت چند روزه خواهیم بود.

شاخص ADX تا زیر سطح  ۲۳ تصحیح شده است، که نشان می‌دهد این روند در کوتاه مدت ضعیف شده است و احتمال تثبیت کوتاه مدت وجود دارد. با این حال در صورت شکسته شدن روند زیر حمایت ۴۱۵/۶۳۴ دلار، این پیش‌بینی بی اعتبار خواهد بود.

 

ایاس (EOS)

شاخص ADX در رمزارز ایاس زیر سطح ۲۰ است که نشان می‌دهد روند این رمزارز هنوز قوی نشده است. با این حال در روند صعودی که در ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) رخ داد قیمت به بالای مقاومت بحرانی بالای سر (overhead) یعنی ۳/۸۸۱۱ دلار نزدیک شد.

 

قیمت ایاس

اخیرا خرس‌ها سعی کرده‌اند از این سطح مقاومت حمایت کنند، اما گاوها تلاش می‌کنند که قیمت را بالا ببرند. 

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای مقاومت بالای سر یعنی ۳/۸۸۱۱ حفظ کنند، سرعت روند افزایش خواهد یافت. تارگت بعدی این روند ۴/۴ دلار سپس ۴/۶۶ دلار خواهد بود و اگر قیمت هر دو مقدار را لمس کند یک روند صعودی تا ۵/۴۰ دلار خواهیم داشت.

 

اگر خرس‌ها قیمت را زیر ۳/۵۰ حفظ کنند، میانگین متحرک نمایی تا ۳/۱۶ دلار کاهش می‌یابد.

 

قیمت ایاس

شاخص ADX در نمودار چهار ساعته تا بالای سطح ۴۱ افزایش یافته است که نشان می‌دهد روند در کوتاه مدت قوی است. شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) بالای شاخص جهت‌دار منفی (DI-) و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال بالا رفتن است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

اخیرا قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگشته است که نشان می‌دهد خریداران در قیمت پایین اقدام به خرید کرده‌اند. از این پس خرس‌ها سعی خواهند کرد که قیمت را بالای مقاومت ۳/۸۸۱۱ حفظ کنند و اگر موفق شوند شاهد افزایش سرعت در روند صعودی خواهیم بود.

اگر قیمت به زیر میانگین نمایی ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، این پیش‌بینی بی نتیجه خواهد ماند و خرس‌ها دست برتر را در اختیار خواهند گرفت.

تزوس (XTZ)

این رمزارز در ۱۰ آگوست (۲۰ مرداد)، موفق شد مقاومت بالای سر یعنی ۳/۹۶ دلار را بشکند. اگرچه خرس‌ها سعی کردند که این روند را شکست دهند اما به دلیل اقدام خریداران در قیمت کم بازار موفق نشدند سطوح پایین قیمتی را حفظ کنند.

 

قیمت تزوس

شاخص ADX  به بالای سطح ۲۸ رسیده است که نشان می‌دهد روند در حال قدرت گرفتن است. اگر قیمت تزوس از سطح ۳/۹۶ دلار برگردد گاوها سعی خواهند کرد که روند صعودی، برای رساندن قیمت تا بالای ۴/۵۰ دلار را آغاز کنند و در صورت موفقیت یک رالی با تارگت ۵/۵ دلار خواهیم داشت. 

بر خلاف این مفروضات اگر خرس‌ها سعی کنند که قیمت را زیر حمایت بحرانی ۳/۹۶  دلار نگه دارند، میانگین نمایی ۲۰ روزه تا ۳/۶۲ دلار کاهش خواهد یافت. اگر قیمت از این سطح حمایت بپرد گاوها سعی خواهند کرد که روند صعودی را ادامه دهند. 

اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی  ۲۰ روزه نگه دارند روند گاوی بی نتیجه خواهد ماند و ممکن است شاهد کاهش قیمت تا ۲/۶ دلار باشیم. 

قیمت تزوس

 

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها از حمایت ۳/۹۶ دلار حمایت کرده‌اند. اگر آن‌ها بتوانند قیمت را به بالای خط نزولی برسانند، احتمالا شاهد حرکت روند تا ۴/۵۰ دلار خواهیم بود. اما اگر خرس‌ها از این مقاومت دفاع کنند، این رمزارز برای چند روز در یک ناحیه محدود باقی می‌ماند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریبا افقی است و سقوط شاخص ADX نشان می‌دهد که تقاضای خرید و فروش تقریبا به یک اندازه و در حالت تعادل می‌باشد. اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر حمایت ۳/۹۶ دلار نگه دارند، این حرکت بی نتیجه خواهد شد و احتمالا شاهد یک کاهش قیمت تا ۳/۶۰ و سپس ۳ دلار خواهیم بود.

 

کازماس (ATOM) 

این رمز ارز در ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد)، مقاومت ۵/۴۲۳ دلاری بالای سر را شکست و شاخص ADX را به بالای سطح ۳۰ رساند. شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) بالای شاخص جهت‌دار منفی (DI-) و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴/۹۷ دلار)، در حال بالا رفتن است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

قیمت کازماس

اخیرا ATOM از پایین ترین سطح داخلی بازیابی شده است، که این نشان می ‌دهد خریداران در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند. اگر گاوها قیمت را به بالای ۶/۶۰۴ دلار برسانند احتمالا روند صعودی از سر گرفته خواهد شد. وقتی یک روند صعودی فقط پس از یک تا سه تصحیح روزانه برگردد، نشان می‌دهد که روند قوی است. اگر قیمت بالای سطح برک اوت ۵/۴۲۳ حفظ شد، روند مثبت ادامه خواهد داشت.

اگر خرس‌ها قیمت را تا زیر ۵/۴۲۳ دلار کاهش دهند و میانگین متحرک نمایی را نیز پایین بیاورند، می‌توانند دست برتر را در اختیار بگیرند. این حرکت سیگنالی از فقدان خریداران در سطوح بالاتر خواهد بود و می‌تواند منجر به یک تصحیح عمیق‌تر شود.

 

قیمت کازماس

در نمودار چهار ساعته، شاخص ADX به زیر سطح ۲۵ سقوط کرده و از طرفی نیز DI+ و DI- نزدیک یکدیگر هستند که نشان از تعادل گاوها و خرس‌ها است. از طرفی شیب میانگین نمایی ۲۰ روزه نیز در حال صاف شدن است که سیگنالی دیگر از یک تثبیت است. 

با این حال اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط نزولی برسانند، احتمالا شاهد یک حرکت تا ۶/۳۵ و سپس ۶/۶۰۴ دلار خواهیم بود. احتمال دارد که روند صعودی نزدیک و بالای ۶/۶۰۴ دلار، از سر گرفته شود.

اما اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را به زیر خط روند برسانند، احتمالا شاهد کاهش قیمت تا ۵/۴۲۳ دلار خواهیم بود. شکسته شدن در زیر این سطح حمایت، روند کوتاه مدت را به نفع خرس‌ها خواهد کرد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

بیتکوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.