تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر در هفته پیش رو: BTC, ETH, LINK, VET, LTC

تحلیل قیمت رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

قیمت بیت‌کوین، پس از آن‌که به ۱۲,۰۰۰ دلار رسید، به سرعت اصلاح شد. با این وجود، رقابت شدیدی که بین بیت کوین و آلت کوین‌ها وجود دارد، حاکی از آن است که گاوها سعی دارند قیمت را بالاتر ببرند. 

رالی اخیر بیت کوین بالای منطقه ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰,۴۰۰ دلار، نظر تریدرهایی که برای شروع منتظر یک فرصت مناسب بودند، را به خود جلب کرد. یاسوک اوتسوکا (Yusuke Otsuka)، هم بنیان‌گذار صرافی ژاپنی Coincheck، اظهار داشت که چند تن از تریدرهایی که فعالیتی نداشتند، این هفته وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند.

اوکی ماتسوماتو (Oki Matsumoto) مدیرعامل گروه Monex، نیز گفت کسانی که قبلا در قیمت پایین، موفق به خرید طلا نشده‌اند، هم‌اکنون با وارد شدن بیت کوین به این سیر صعودی، نظرشان به این رمزارز جلب شده است. 

با این حال همه تریدرها اهداف یکسانی ندارند و پس از افزایش قیمت ناگهانی این کریپتو تا ۱۲,۰۰۰ دلار، برخی از آنان اقدام به فروش کرده‌اند.

این فروش ناگهانی منجر به کاهش قیمت بیت کوین و برخی آلت کوین‌ها شد. اما اتفاق خوبی که افتاد این بود که در قیمت پایین نیز خریداران وارد شدند و کسانی که قبلا موفق به خرید نشده بودند، در این برک اوت به هدف خود دست یافتند.

روزهای آینده برای بیت کوین، روزهایی حیاتی است زیرا مشخص می‌شود که آیا بیت کوین دوباره این حرکت گاوی و افزایش قیمت را از سر می‌گیرد یا خیر؟

 

تحلیل قیمت رمزارز بیت کوین (BTC)

پس از یک برک اوت در ناحیه مقاومتی ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰,۴۰۰ دلار، قیمت بیت کوین در ۲۷ جولای (۶ مرداد)، سیر صعودی پیدا کرد. این حرکت منجر به کامل شدن الگوی سر و شانه با تارگت ۱۶,۹۹۷ دلار شد.

 

قیمت بیت کوین

 

از آن‌جا که نمودار به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسیده، در نمودار بالا از شاخص متحرک جهت دار استفاده شده است.

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX)، بالای ۴۱ است که نشان می‌دهد این روند، روندی قوی است؛ از طرفی شاخص جهت‌دار مثبت

 (DI+) نیز، بالای شاخص جهت‌دار منفی (DI-) است، که این نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. 

دیروز (۱۲ مرداد)  قیمت رمزارز BTC، به کمی پایین‌تر از ناحیه مقاومتی ۱۲,۳۰۴/۳۷ دلاری، یعنی به ۱۲,۱۱۳/۵۰ دلار رسید. این موضوع توجه گاوهای کوتاه مدت را به خود جلب کرد؛ در نتیجه آن‌ها به صورت تهاجمی اقدام به فروش بیت کوین کردند و باعث شدند قیمت به ۱۰/۵۲۵ سقوط کند.

این وارونگی روند در نمودار کندل استیک قابل مشاهده است. خرس‌ها برای ایجاد روند منفی نیز، مجبورند که قیمت را زیر۱۰,۴۰۰ دلار نگه دارند. 

اگرچه قیمت، به سرعت از ۱۰,۵۲۵ دلار دوباره افزایش یافت؛ که این افزایش قیمت نشان می‌دهد خریداران در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند؛ و تا زمانی که قیمت بالاتر از ۱۰,۴۰۰ دلار باقی بماند، احتمالاً مسیر حداقل مقاومت صعودی خواهد بود.

 

قیمت بیت کوین

 

شاخص میانگین جهت‌دار در نمودار چهار ساعته بالای ۴۴ است، که این نشان‌دهنده قوی بودن روند کوتاه مدت است؛ اما DI- به بالای DI+ رسیده است و می‌تواند حاکی از برتری بسیار جزئی خرس‌ها باشد. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را زیر ۱۰,۸۰۰ دلار نگه دارند، شاهد رسیدن دوباره‌ی قیمت به ۱۰,۴۰۰ دلار خواهیم بود. 

برک قیمت به زیرِ ۱۰,۴۰۰ دلار، یک سیگنال بسیار منفی خواهد بود و باعث می‌شود تریدرها، حتی با پایین ماندن قیمت هم از خرید نکنند.

 با وجود تمام این تفاسیر، اگر قیمت بالای منطقه مقاومتیِ ۱۰,۴۰۰ تا ۱۰,۸۰۰ دلار باقی بماند، گاوها دوباره سعی خواهند کرد قیمت را تا ۱۲,۱۱۳/۵۰ دلار بالا ببرند؛ و یک برک، بالای این سطح، منجر به از سر گرفتن مجددِ روند صعودی خواهد شد.

 

تحلیل قیمت رمزارز اتر (ETH)

در ۲۲ جولای (۱ مرداد)، اتر در یک رالی کوتاه مدتِ ۶۲/۹۲ درصدی قرار گرفت؛ قیمتِ آن در ۲۳۵/۵۵۶ دلار، دچار یک برک اوت شد و به ۴۱۵/۶۳۴ دلار رسید. با این حال، این روند صعودی پایدار نبود و یک پول‌بک رخ داد.

قیمت اتر

دیروز (۱۲ مرداد)، تریدرها به صورت تهاجمی اقدام به خرید سهام کردند و باعث کاهش قیمت تا ۳۲۸/۵۰۷ دلار شدند؛ این قیمت کمی بالاتر از فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی که در آخرین رالیِ رخ داده، است. با این ‌حال گاوها در این شیب، شروع به خرید تهاجمی کردند که این نشان دهنده  تقاضای زیاد در سطوح پایین تر قیمت است.

 

تا زمانی که قیمت نهایی اتر، نزدیک به محدوده قیمتیِ وسیع امروز بسته نشود، الگوی روزانه کندل استیک معکوس نخواهد شد. معاملات رمزارز اتر ممکن است برای چند روز کاهش یابد، زیرا خرس‌ها و گاوها منتظر روشن شدن روند بازار خواهند ماند.

 

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX)، بالای ۵۲ و DI+ نیز بالای DI- است، که این نشان‌دهنده برتری گاوها است. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ درصدی، یعنی ۳۴۶/۸۵۷ دلار نگه دارند، احتمالا قیمت به ۴۱۵/۶۳۴ دلار خواهد رسید؛ و با رسیدن قیمت به بالای این سطح، احتمالا یک روند صعودی با تارگت ۴۸۰ دلار شروع خواهد شد.

اگر خرس‎‌ها سعی کنند قیمت را زیر ۳۲۰ دلار نگه دارند، احتمالا قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (20-day EMA) یعنی ۳۰۲ دلار سقوط خواهد کرد. این اتفاق یک سیگنال بسیار منفی خواهد بود، که می‌تواند منجر به یک صعود کوتاه مدت تا قیمت ۴۱۵/۶۳۴  دلار شود.

 

قیمت اتر

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها سعی دارند قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند و این یک نشانه مثبت است. بالا بودن شاخص میانگین جهت‌دار از سطح ۴۲، نشان دهنده قوی ماندن روند کوتاه مدت است.  DI+ و DI- نیز به یکدیگر نزدیک می‌باشند، که نشان می‌دهد خرس‌ها و گاوها، سعی دارند بر یکدیگر پیروز شوند. 

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای ۳۶۶ دلار حفظ کنند، یک اتفاق بسیار مثبت خواهد بود، زیرا نشان دهنده تقاضای زیاد در سطوح پایین‌ترقیمت است. چنین اقدامی احتمالا منجر به برگشت روند صعودی و یک رالی تا ۴۱۵/۶۳۴  دلار خواهد شد. بنابراین تا زمانی که قیمت بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه  باقی بماند، گاوها می‌توانند پیروز میدان باشند. 

با این حال اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، خرس‌ها سعی می‌کنند که آن را تا زیر منطقه حمایت بحرانی یعنی ۳۲۰ دلار کاهش دهند. بنابراین تا زمانی که قیمت زیر 20-EMA و ۳۶۶ دلار باقی بماند، بهتر است که تریدرها محتاط باشند.

 

تحلیل قیمت رمزارز لینک (LINK)

در چند روز گذشته، قیمت این رمزارز بین ۶/۸۲۲۱ و ۸/۹۰۸۰ دلار باقی مانده است. این موضوع  ADX را به بالای سطح ۳۱ رسانده است، که نشان می‌دهد روند به مقدار بسیار کمی ضعیف شده است.

قیمت لینک

 

 DI+ و DI- به یکدیگر نزدیک می‌باشند، که نشان می‌دهد خرس‌ها و گاوها سعی دارند دست برتر را در اختیار بگیرند. 

امروز LINK،  از محدوده نزدیک به مقاومت، به محدوده حمایت سقوط کرد. با این حال، خرس‌ها نتوانستند قیمت را پایین نگه دارند و قیمتِ این رمزارز به سرعت از پایین ترین نرخ، یعنی ۰/۸۷ دلار، بازگشت. 

این اتفاق حاکی از آن است که گاوها در سطوح پایین به صورت تهاجمی اقدام به خرید کرده‌اند. اگر گاوها بتوانند قیمت این رمزارز را تا بالای ۸/۹۰۸۰ دلار افزایش دهند، یک روند صعودی با تارگت ۱۱ دلار از سر گرفته خواهد شد.

 

قیمت لینک

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها در قیمت ۶/۸۷ دلار، به صورت تهاجمی اقدام به خرید کرده‌اند و باعث شدند قیمت تا بالای ۸/۹۰۸ دلار افزایش یابد؛ اما آن‌ها اکنون دقیقاً زیر سطح مقاومت، با مانع سختی روبه‌رو هستند، که نشان می دهد خرس‌ها بیکار ننشسته‌اند.

با این حال اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، احتمالا یک برک اوت بالای ۸/۹۰۸ دلار رخ خواهد داد. بالا بودن نمودار، کمی بالاتر از این سطح، نشان می‎دهد که روند صعودی از سر گرفته شده است.

در مقابل اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، خرس‌ها سعی خواهند کرد که آن را تا کمتر از ۶/۸۲۲۱ دلار کاهش دهند.

تحلیل قیمت رمزارز وی چین (VET)

رمزارز وی چین اخیرا در الگوی پرچم گاوی قرار گرفته است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اکنون مسطح و شاخص‌های  DI+ و DI- به یکدیگر نزدیک هستند که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. 

قیمت وی چین

 

وقوعِ یک شکست روند و نزدیک شدن به بالاتر از خط مقاومت، روند را به نفع خریداران تغییر می‌دهد و منجر به یک حرکت گاوی با تارگت ۰/۰۳۱۳۹۸ دلار خواهد شد.

با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را بالای فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی یعنی ۰/۰۱۵۲۷۹ دلار نگه دارند، یک اصلاح قیمتی به زیر سطح فیبوناچی ۶۱/۸ درصد  و ۰/۰۱۳۶۹۸ دلار رخ خواهد داد.

رخ دادن برک در زیر این سطح یک اتفاق منفی خواهد بود و می‌تواند منجر به تصحیح قیمت، حتی کمتر از این نیز شود. 

 

قیمت وی چین

در روزهای پیشین، گاوها به صورت تهاجمی از قیمت حمایتی ۰/۰۱۵۲۷۹ دفاع کرده‌اند. امروز نیز، قیمت تقریباً از این سطح بالاتر رفت. اکنون گاوها سعی در بالا بردن قیمت تا بالای خط مقاومت خواهند کرد؛ در صورت موفقیت آن‌ها، احتمالاً قیمت از۰/۲۰ دلار حرکت می‌کند و سپس به ۰/۲۱۹۷۸ دلار خواهد رسید.

با این حال اگر خرس‌ها سعی کنند که قیمت را زیر ۰/۰۱۵۲۷۹ نگه دارند، احتمالا شاهد سقوط آن به زیر خط حمایت خواهیم بود.  شاخص DI- بالای شاخص DI+، رسیده است که نشان می‌دهد خرس‌ها دست برتر را در اختیار دارند. 

رخ دادن یک برک در زیر پرچم اتفاقی بسیار منفی خواهد بود، که باعث می‌شود حتی با وجود پایدار ماندن قیمت زیر ۰/۰۱۳، باز هم تریدرها از خریدن اجتناب کنند.

تحلیل قیمت رمزارز لایت کوین (LTC)

لایت کوین به اولین تارگت خود یعنی ۶۴ دلار رسید و منجر به سود تریدرهای کوتاه مدتِ شد. این اتفاق، قیمت این آلت کوین را تا ۵۱/۸۸۵۰ دلار، یعنی دقیقا بالای سطح برک اوت ۵۰/۷۸۶۴، کاهش داد.

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX)، بالای سطح ۳۸ و DI+ نیز بالاتر از DI- است ، که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. اگر گاوها بتوانند قیمت را نزدیک سطح ۶۰ دلار حفظ کنند، احتمالا یک برک اوت تا بالای ۶۵/۱۵۷۳ رخ خواهد داد و منجر به یک رالی صعودی تا ۸۰ دلار خواهد شد.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را زیر ۵۰/۷۸۶۴ حفظ کنند این حرکت گاوی بی نتیجه خواهد ماند. چنین اتفاقی احتمالا منجر به تغییر در روند خواهد شد، زیرا گاوها دیگر حتی در پایین‌ترین سطح قیمت روند هم اقدام به خرید نمی‌کنند. 

 

قیمت لایت کوین

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که شاخص میانگین جهت‌دار (ADX)، بالای سطح ۳۴ است؛ DI+ و DI- نیز نزدیک یکدیگر هستند، که نشان می‌دهد گاوها و خرس‌ها سعی دارند بر یکدیگر پیروز شوند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، برتری آن‌ها شروع خواهد شد و قیمت تا ۶۵/۱۵۷۳ افزایش می‌یابد؛ و رخ دادن یک برک اوت بالاتر از این سطح، سیگنالی برای شروع مجدد یک روند صعودی خواهد بود.

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت را زیر ۵۵ دلار نگه دارند، قیمت لایت کوین می‌تواند مجددا به سطح حمایت بحرانیِ‌ ۵۰/۷۸۶۴ برسد؛ و رخ دادن یک برک در زیر این سطح یک اتفاق بسیار منفی خواهد بود.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

خرید بیت کوین در ایران

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.