تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر در هفته پیش رو: BTC, ATOM, LEND, XEM, YFI

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

احتمال تثبیت قیمت بیت کوین طی روزهای آتی وجود دارد، اما به احتمال قوی‌تر سایر آلت‌کوین‌ها در همین زمان، روند صعودی خود را ادامه خواهند داد. 

برَد گارلینگوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل Ripple Labs، اظهار داشته است که تصمیم بانک فدرال ایالات متحده، برای تثبیت تورم بالاتر از ۲ درصدی، می‌تواند دلار را بیش از پیش به عقب براند. به اعتقاد وی، این تصمیم به تنوع بیشتر سبد دارایی‌های سرمایه‌ای افراد منجر خواهد شد که قطعا برای کریپتوکارنسی‌ها اتفاق خوبی است. 

اقدامات مختلف مالی دولت‌ها در سراسر جهان، برای مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا، منجر به کاهش رشد اقتصادی بیت کوین شده است. با این حال، روندهای گاوی اصلی بیت کوین،  نشان می‌دهند که هر دوره از دوره قبلی طولانی‌تر خواهد بود؛ بنابراین اگر قرار باشد تاریخ تکرار شود، بیت کوین قبل از یک حرکت قطعی، برای سه الی دوازده ماه تثبیت خواهد شد. 

در این دوره که قیمت بیت کوین در یک محدوده باقی می‌ماند، احتمالا آلت کوین‌های دیگر به رشد خود ادامه خواهند داد. همان‌طور که در ماه‌های گذشته، شاهد روند گاوی توکن‌های پروژه DeFi بوده‌ایم. 

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

شاخص میانگین جهت‌دار (average directional index)، به زیر سطح ۲۴ و میانگین متحرک نمایی (۱۱,۵۳۴ دلار) سقوط کرده و شیب آن در حال افقی شدن است که این اتفاق حاکی از ضعیف شدن بیت کوین می‌باشد.

قیمت بیت کوین

 

اخیرا قیمت بیت کوین بین سطوح ۱۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تثبیت شده است؛ همچنین شاخص جهت‌دار منفی (DI-) و شاخص جهت‌دار مثبت (DI+) به هم نزدیک شده است. 

بعد از این که خرس‌ها در ۲۵ و ۲۷ آگوست (۴ و ۶ شهریور)، در نگه‌داری قیمت بیت کوین زیر سطح حمایتی ۱۱۰۰۰ دلار شکست خوردند، گاوها وارد میدان شده تا قیمت را به بالای سطح مقاومت ۱۲۰۰۰ تا  ۱۲,۴۶۰ دلار برسانند؛ اگر گاوها موفق شوند احتمالا روند صعودی بعدی آغاز خواهد شد. 

با این حال، اگر قیمت از سطح مقاومت بالای سر برگردد، قیمت این رمزارز برای مدت طولانی‌تری در یک محدوده تثبیت خواهد شد.

قیمت بیت کوین

 

شاخص‌های DI+ و DI- ، به یکدیگر نزدیک‌ هستند و شاخص میانگین جهت‌‌دار زیر ۱۸ است، که این موضوع تعادل بین تقاضای خرید و فروش را نشان می‌دهد. 

با این حال نکته مثبت این است که خریداران به صورت تهاجمی از سطوح حمایت ۱۱۰۰۰ تا ۱۱,۲۰۰ دلار، دفاع خواهند کرد. 

اگر سیر صعودی قیمت بیت کوین سرعت بیشتری پیدا نکند، شاهد یک برک اوت (‌‌‌Breakout) در هفته‌های آتی خواهیم بود و تثبیت شدن آن در یک بازه محدود، طولانی‌تر خواهد شد.

 

تحلیل قیمت کازماس (ATOM)

نمودار قیمت کازماس را که بررسی کنید، متوجه‌ خواهید شد که خرس‌ها از سطح  ۸/۵۰ دلاری حمایت کرده‌اند و این امر باعث سود‌رسانی به تریدرهای کوتاه مدتی شده که قیمت را تا سطح برک اوت ۷/۲۴۹ دلار پایین آورده‌اند.

قیمت کازماس

اگر کازماس از این سطح برک اوت بازگردد، آن سطح در افت‌های بعدی به عنوان یک کف یا سطح حمایت قوی عمل خواهد کرد.

ADX بالای ۳۵ و  DI+ نیز بالای DI- است که این نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. اگر قیمت بتواند ۸ دلار را بشکند، احتمالا شاهد یک ری‌تست تا ۸/۸۷۷ دلار خواهیم بود. 

اگر گاوها بتوانند قیمت را بیش از این افزایش دهند، تارگت روند صعودی بعدی ۱۰/۴۷۱ دلار خواهد بود.

با این حال اگر قیمت به زیر ۸ دلار برسد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر ۷/۲۴۹ دلار کاهش دهند و اگر موفق شوند احتمالا قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (20-day exponential moving average)، یعنی ۶/۶۹ دلار کاهش خواهد یافت. 

قیمت کازماس

با این‌که خرس‌ها قیمت را به زیر ۷/۲۴۹ دلار رساندند، نتوانستند آن را همان‌جا حفظ کنند که این امر نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند. 

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای سطح مقاومت ۷/۸۴۴ دلار برسانند، احتمالا شاهد یک ری‌تست (Pullback) تا ۸/۸۷۷ دلار خواهیم بود و بالای این سطح یک روند صعودی خواهیم داشت. 

اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را به ۷/۲۴۹ بکاهند و زیر این سطح نگه دارند، این روند گاوی بی اثر خواهد ماند؛ چنین اتفاقی می‌تواند باعث یک اصلاح قیمتی عمیق تا ۶/۶۰۴ و سپس ۵/۵۰ دلار بشود.

 

تحلیل قیمت آوی (LEND)

ADX بالای ۵۵ و  DI+ نیز بالای DI- است که نشان می‌دهد گاوها با موفقیت این رمزارز را در یک روند صعودی قرار داده‌اند. 

قیمت آوی

اخیرا رمزارز آوی در ۲۶ آگوست (۵ شهریور)، بعد از رسیدن به قیمت ۰/۸۹۹۸۵ دلار، دچار پول‌بک شده است. با این حال نکته مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر ۰/۷۰۴۲۶ دلار سقوط کند. 

مرور اطلاعات تاریخی نشان می‌دهد که این ارز از ماه ژوئیه (تیر)، دچار تثبیت طولانی مدت نشده است (در نمودار با بیضی مشخص شده است). بنابراین گاوها دوباره تلاش می‌کنند، روند صعودی را تا رساندن قیمت به بالای ۰/۸۹۹۸۵ دلار برگردانند.

اگر آن‌ها موفق شوند، احتمالا یک رالی تا ۱ و سپس ۱/۱۰۹۱۸ دلار خواهیم داشت. با این حال اگر قیمت از سطح ۰/۸۹۹۸۵ دلار برگردد، این رمزارز می‌تواند دچار تثبیت شود.

قیمت آوی

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که ADX به زیر ۲۳ سقوط کرده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده که این امر حاکی از برابری نسبی تقاضای خرید و فروش است. این رمزارز تشکیل الگوی مثلث متقارن (symmetricaltriangle) داده است که معمولا یک الگوی ادامه‌دار است. 

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای مثلث برسانند، احتمالا شاهد یک ری‌تست تا ۰/۸۹۹۸۵ دلار خواهیم بود و شکست این سطح حمایت، می‌تواند منجر به بازگشت روند صعودی شود.

 

با این وجود اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را به زیر الگوی مثلث برسانند، یک کاهش قیمت تا ۰/۶۵ دلار خواهیم داشت و با شکسته شدن این سطح حمایت، قیمت تا ۰/۸۹۹۸۵ دلار افزایش خواهد یافت.

 

تحلیل قیمت زِم (XEM

در ۲۹ آگوست (۸ شهریور)، زم در مقاومت بالای سر ۰/۱۲۹۵۷۱۵ دلاری، دچار یک برک اوت شده و این موضوع سیگنالی از یک حرکت گاوی قوی است. در روزهای گذشته، روند صعودی این رمزارز باعث سودرسانی به تریدرهای کوتاه‌مدت شده است. 

قیمت XEM

 

به احتمال زیاد گاوها از محدوده حمایت ۰/۱۱۲۹۶۱۱ تا ۰/۱۲۱۵۶۷۸ محافظت می‌کنند. این سطوح در واقع فیبوناچی اصلاحی ۵۰ و ۶۱/۸ درصدی (Fibonacci Retracement)، آخرین رالیِ رخ داده هستند. اگر قیمت از این سطح برگردد، گاوها تلاش خواهند کرد تا دوباره روند صعودی را بازگردانند. 

ADX بالای ۶۳ و  DI+ نیز بالای DI- است که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. اگر آن‌ها بتوانند قیمت را بالای ۰/۱۵۸۰۳۷ اسکیل کنند، روند صعودی تا ۰/۱۸ و سپس ۰/۲۰ دلار ادامه خواهد داشت.

با این حال اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر ۰/۱۱۲۹۶۱۱ دلار برسانند، احتمالا شاهد کاهش آن تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۰۹۱ دلار) خواهیم بود. بازگشت قیمت از این سطح اتفاق خوبی است که نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین، اقدام به خرید کرده‌اند.

اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و نگه دارند، این روند گاوی بی اثر خواهد شد واین حرکت نشان خواهد داد که برک‌اوت اخیر معتبر نبوده است.

قیمت XEM

در نمودار چهار ساعته، ADX بالای ۴۸ و  DI+ نیز بالای DI- است که نشان می‌دهد گاوها برتری دارند.

سوددهی‌های اخیر، قیمت را به سطح برک‌اوت ۰/۱۲۹۵۷۱۵ دلار کشانده است. اگر قیمت از این سطح برگردد، یک حرکت بسیار مثبت خواهد بود که نشان می‌دهد گاوها از سطح برک‌اوت دفاع کرده‌اند و روند صعودی از سر گرفته خواهد شد. 

 

تحلیل قیمت یرن فاینانس (YFI)

رمز ارز YFI وارد یک روند نجومی شده است و از قیمت ۳۰۰۰ دلار در ۱۳ آگوست(۲۳ مرداد)، امروز به ۳۸,۸۵۵/۳۱ دلار رسید. این روند، یک رالی ۱,۱۹۵ درصدی در مدت زمان کوتاهی است. معمولا چنین روندهای صعودی با شیب عمودی، پایدار نخواهند بود.

قیمت YFI

 امروز سود رسانی یرن فاینانس، نزدیک فیبوناچی گسترشی ۲۰۰ درصدی (Fibonacci Extension) یعنی ۳۸,۴۵۱/۹۵ شده و سودهای روزانه را برگردانده است.

اگر قیمت نزدیک به کمترین میزان روز بسته شود، شاهد تشکیل یک روند نزولی نجومی در نمودار کندل استک خواهیم بود.

با این حال بعید است که گاوها بی‌کار بنشینند. آن‌ها سعی خواهند کرد که از سطوح ۵۰ درصدی و ۶۱/۸ درصدی فیبوناچی اصلاحی آخرین رالی، یعنی قیمت‌های ۲۶,۴۳۶/۲۴ و ۲۳,۵۰۵/۳۴ دلار، حمایت کنند.

اگر قیمت از این سطح برگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای ۳۸,۸۵۵/۳۱ دلار برسانند و روند صعودی را بازگردانند. اگر آن‌ها موفق شوند، تارگت بعدی سطح  فیبوناچی گسترشی ۲۶۱/۸ درصدی، یعنی ۴۶,۸۹۹/۳۹ دلار خواهد بود.

قیمت YFI

 

ADX بالای ۵۴ و  DI+ نیز بالای DI- است که نشان می‌دهد روند به نفع گاوها است. 

اخیرا این رمزارز تلاش کرده که از سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی یعنی ۲۶,۴۳۶/۲۴ دلار برگردد. اگر گاوها موفق شوند قیمت را به بالای ۳۲,۵۰۰ دلار برسانند، احتمالا یک ری‌تست تا ۳۸,۹۵۵/۳۱ دلار خواهیم داشت.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را به زیر ۲۶,۴۳۶/۲۴ دلار برسانند، احتمالا شاهد سقوط آن تا میانگین نمایی ۲۰ روزه خواهیم بود. کاهش تا این سطح حمایت، ممکن است منجر به رساندن قیمت تا ۱۹,۳۳۲/۵۳ و حتی ۱۴,۰۱۷/۱۷ دلار بشود.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

بیتکوین در ایران

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.