بررسی روند قیمتی ماتیک، ایاس، مونرو و آوه در روزهای پیش رو

بررسی روند قیمتی ماتیک، ایاس، مونرو و آوه در روزهای پیش رو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

بازار ارزهای دیجیتال اخیرا نزولی بوده و تریدرهای زیادی را نگران کرده است. با این حال در این بازار خرسی برخی رمزارزها عملکرد خوبی داشته‌اند و رشد کرده‌اند؛ در این بین می‌توان به رمزارز ماتیک (پالی‌گان) اشاره کرد که اخیرا با یک رشد ۳۵ درصدی در طول یک هفته، با وجود روند نزولی سایر ارزها، نظر همه را به خود جلب کرده است. عواملی از جمله قرار گرفتن دیتا بیس شبکه پالی‌گان در گوگل کلود و سرمایه‌گذاری مارک کوبان، سرمایه‌گذار میلیاردر در پالی‌گان را می‌توان دلیل رشد این رمزارز دانست. در این مقاله تحلیلی به بررسی قیمت چهار رمزارز ماتیک، ایاس، مونرو و آوه در روز ۱۰ خرداد پرداخته شده است.

 

تحلیل قیمت ماتیک (MATIC)

روز گذشته نمودار MATIC از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۵۸ دلار) یک جهش داشته و این موضوع نشان می‌دهد که گاوها با ریزش قیمت اقدام به خرید این رمزارز می‌کنند. در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه مثبت قرار دارد در نتیجه می‌توان گفت بازار رمزارز پالی گان فعلا در دست گاوها است.

قیمت ماتیک

در نمودار بالا می‌بینیم که MATIC یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده که این الگو نشان‌دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس‌ها است. 

  • اگر گاوها بتوانند نمودار ماتیک را به بالای خط مقاومت مثلث برسانند قیمت MATIC  تا ۲/۷۰ دلار افزایش خواهد یافت و تارگت بعدی نیز سطح ۴/۲۰ دلار خواهد بود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار به زیر خط مقاومت الگوی مثلث برسد، قیمت پالی‌گان برای مدتی در این الگو نوسان خواهد داشت. در صورت رسیدن نمودار به زیر این الگو و بسته شدن در همان سطح، قیمت ماتیک می‌تواند تا ۰/۸۰ دلار بریزد.

قیمت رمزارز ماتیک

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که روند صعودی MATIC با یک مقاومت مهم روبه‌رو است. اگر قیمت ماتیک به زیر سطح حمایت ۱/۵۱ دلاری برسد، این رمزارز یک الگوی سر و شانه نزولی تشکیل می‌دهد که می‌تواند آن را به سطح ۰/۶۸ دلار برساند.

با این حال اگر خریداران نمودار قیمت MATIC را به بالای خط روند نزولی برسانند، روند صعودی سریع‌تر خواهد شد و قیمت این رمزارز تا ۲/۴۳ دلار افزایش خواهد یافت. در صورتی که رشد ماتیک بیش از این ادامه داشته باشد، قیمت به ۲/۷۰ دلار هم می‌رسد.

تحلیل قیمت ایاس (EOS)

اخیراً ایاس (EOS) سعی کرده تا وارد یک فاز بهبود قیمت شود که در روز ۲۷ می (۶ خرداد) با سطح مقاومتِ فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ درصدی (۷/۸۹ دلار) روبه‌رو شد. نکته مثبت این است که گاوها اجازه ندادند نمودار این رمزارز به زیر سطح حمایت ۵/۶۰ دلاری برسد.

قیمت ایاس

  • اگر گاوها بتوانند قیمت ایاس را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶/۹۵ دلار) برسانند، می‌توان گفت که میزان تقاضا از عرضه پیشی گرفته است. این موضوع می‌تواند زمینه را برای رسیدن قیمت ایاس تا فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی (۹/۲۳ دلاری) و سپس تا ۱۰/۵۷ دلار فراهم کند.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌‌ها روند صعودی این رمزارز را در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷/۸۹ دلار) متوقف کنند، این روند صعودی رخ نخواهد داد. در این صورت احتمالا قیمت ایاس به زیر سطح ۵/۶۰ دلار خواهد رسید و بعد از آن هم می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴/۵۲ دلار) و سپس ۳/۵۷ دلار سقوط کند.

قیمت ایاس

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که گاوها در تلاشند تا از حمایت ۵/۶۰ دلاری دفاع کنند. با توجه به مسطح بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI زیر سطح میانی‌اش، می‌توان گفت میزان عرضه و تقاضای ایاس در حالت تعادل است.

  • اگر گاوها بتوانند نمودار قیمت EOS را به بالای سطح ۶/۸۱ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه و سپس ۸/۶۹ دلاری رشد کند. 
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت ایاس را به زیر حمایت ۵/۶۰ و سپس ۵ دلاری برسانند، ممکن است شاهد سقوط این رمزارز تا سطح ۳/۵۷ دلار باشیم.

 

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

در چند روز گذشته خرس‌ها بارها تلاش کردند تا قیمت مونرو را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۲۲ دلار) برسانند اما شکست خوردند. این موضوع نشان دهنده هجوم خریداران در سطوح فعلی قیمت XMR است.

قیمت مونرو

خریداران در روز ۲۹ می (۸ خرداد) تلاش کردند که قیمت مونرو را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹۴ دلار) برسانند، اما با توجه به دنباله قرمز ثبت شده می‌توان گفت که این آلت کوین در سطوح بالا با فشار فروش زیادی روبه‌رو شده است. 

  • با این وجود گاوها در تلاشند تا قیمت XMR را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت آن‌ها مونرو می‌تواند وارد یک رالی شود که تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ درصدی ادامه خواهد داشت که این سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار مونرو به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد روند صعودی قبلی رخ نخواهد داد و قیمت XMR می‌تواند تا ۱۷۵ و سپس ۱۲۴/۶۹ دلار کاهش یابد.

قیمت مونرو

در نمودار چهار ساعته مونرو می‌بینیم که یک الگوی مثلث متقارن در حال تشکیل شدن است که نشان دهنده بلاتکلیفی در بازار است. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افقی است و شاخص RSI نیز نزدیک به نقطه میانی‌اش قرار دارد در نتیجه می‌توان گفت میزان عرضه و تقاضا در حالت تعادل است.

در صورتی که گاوها بتوانند نمودار مونرو را به بالای الگوی مثلث سوق دهند و در همان سطح حفظ کنند، روند بازار به نفع گاوها تغییر خواهد کرد. در این روند صعودی سطح  میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه به عنوان مقاومت عمل خواهد کرد.

تحلیل قیمت آوه (AAVE)

در حال حاضر آوه در تلاش است تا از سطح حمایت ۲۸۰ دلاری یک جهش قوی انجام دهد. این سطح حمایت از ۲۶ ژانویه تا کنون (۷ بهمن) کاملا شکسته نشده و می‌توان گفت که گاوها اجازه سقوط به زیر این سطح را نداده‌اند. قیمت آوه

در نمودار بالا می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹۸ دلار) نزولی است و شاخص RSI نیز زیر سطح ۴۳ است در نتیجه می‌توان گفت که روند کوتاه مدت آوه به نفع خرس‌ها است. 

  • در این روند نزولی فروشندگان سعی خواهند کرد که اجازه ندهند قیمت آوه از سطح EMA-20 فراتر رود و اگر موفق شوند آوه تا سطح ۲۸۰ دلار سقوط خواهد کرد. با ادامه داشتن این روند نزولی قیمت آوه می‌تواند به ۱۶۰ دلار برسد.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند نمودار قیمت AAVE را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این رمزارز می‌تواند تا ۴۸۹ دلار رشد کند که این سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند.

قیمت آوه

با توجه به نمودار چهار ساعته نشان می‌توان گفت که گاوها با هر ریزش قیمت تا سطح ۲۸۰ دلار اقدام به خرید می‌کنند. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال مسطح شدن است و می‌توان گفت فشار فروش آوه در حال کاهش یافتن است. 

  • اگر خریداران بتوانند قیمت AAVE را به بالای خط روند نزولی سوق دهند و در همان ناحیه حفظ کنند، این رمزارز می‌تواند تا سطح ۴۱۸ دلار رشد کند. در صورت گذشتن نمودار از این سطحِ مقاومت، قیمت آوه می‌تواند به ۴۸۰ دلار برسد.
  • با این حال اگر روند از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یا خط روند نزولی برگردد و به زیر ۲۸۰ دلار برسد، پیش‌بینی صعودی قبلی رخ نخواهد داد. در این حالت خرس‌ها دست به کار می‌‌شوند تا قیمت را به سطح ۲۰۹/۰۹ دلار برسانند و روند نزولی را برگردانند.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.