دلایل رشد ۳۵ درصدی MATIC برخلاف بازار خرسی اخیر

متیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ خرداد ۱۴۰۰

در هفت روز گذشته ارز دیجیتال پالی‌گان (MATIC) حدود ۳۵ درصد رشد داشته و می‌توان گفت که عملکرد آن در این بازه زمانی بهتر از بیت کوین و سایر رمزارزهای بزرگ بازار بوده است. اما دلیل این اتفاق چه بود؟

چند دلیل مهم پشت روند صعودی قوی MATIC وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • عوامل فاندامنتال مثبتی که درباره Polygon در بازار ایجاد شد.
  • قرار گرفتن دیتا بیس شبکه پالی‌گان در گوگل کلود.
  • سرمایه‌گذاری مارک کوبان، سرمایه‌گذار میلیاردر در پالی‌گان.

قیمت رمزارز متیک

 

شور و هیجان نسبت به رمزارز ماتیک در بازار در حال افزایش است!

در تاریخ ۹ فوریه اعلام شد که نام رمزارز Matic به Polygon تغییر خواهد کرد. در آن زمان راه‌اندازی زنجیره Matic Plasma نیز کلیک خورد. تیم Polygon در ماه فوریه در این باره اظهار داشت:

ما با ارائه زنجیره Matic Plasma شبکه‌ای ایجاد کردیم که ضمن امن‌تر کردن بلاک چین اتریوم، با EVM و PoS سازگار است. شایان ذکر است که هر روز برنامه‌های شگفت انگیزی از جملهPolymarket ،Aavegotchi ،Neon District ، Skyweaver ،Cometh ،EasyFi به این شبکه اضافه می‌شوند.

قیمت پالی‌گان

 

به نظر می رسد که عوامل فاندامنتال زیادی منجر به حاکم شدن احساسات مثبت بر بازار این رمزارز و پروژه بلاکچین آن شده باشد. بر اساس شاخص VORTECS که توسط وب‌سایت Cointelegraph ارائه می‌شود، پیش از افزایش قیمت رمزارز ماتیک، رویکرد خوش‌بینانه‌ای نسبت به آن در بازار مشاهده می‌شد.

شاخص VORTECS به صورت انحصاری در اختیار سایت کوین تلگراف است. این شاخص در واقع الگوی شرایط فعلی بازار را با اطلاعات تاریخی موجود مقایسه می‌کند. این شاخص از اطلاعاتی مانند احساس معامله‌گران، حجم معاملات، آخرین تغییرات قیمت و فعالیت‌های توییتر استفاده می‌کند.

قیمت رمزارز متیک

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، شاخص VORTECS در صبح ۲۴ می سبز شد و تا ۲۷ می که قیمت رمزارز matic به رکورد ۲/۳۰ دلاری رسید نیز افزایش یافت و به سطح ۹۴ رسید.

 

تاثیر بیانیه Google BigQuery درباره پالی‌گان

چندی پیش اعلام شد که دیتابیس پالی‌گان در گوگل کلود قرار گرفت. با این اتفاق مجموعه اطلاعات شبکه Polygon با استفاده از ابزار بیگ‌کوئری (BigQuery) در گوگل کلود قبال ردیابی شد. بنابراین با ادغام شبکه پالی‌گان و BigQuery گوگل کلود، تحلیل‌گران و توسعه دهندگان می‌توانند از این شبکه اطلاعات مفیدی بدست آورند.

تیم Polygon درباره این اقدام اظهار داشت:

ما از به اشتراک گذاری اطلاعات Polygon در BigQuery گوگل کلود بسیار خوشحال هستیم. بدین ترتیب شما می‌توانید مجموعه داده‌های Polygon را جست و جو و تجزیه و تحلیل کنید. شبکه‌های بلاکچینی از بهترین منابع اطلاعات هستند و این همکاری یک گام بزرگ در جهت بهبود دسترسی توسعه دهندگان به مجموعه داده‌های Polygon است.

 

حمایت مارک کوبان  از پالی‌گان 

علاوه بر عواملی که پیش از این ذکر شد، چند روز پیش در تاریخ ۲۵ می، مارک کوبان (Mark Cuban) سرمایه‌گذار میلیاردر اعلام کرد که در پالی‌گان سرمایه‌گذاری کرده است. کوبا درباره دلیل این سرمایه‌گذاری اظهار داشت که داشتن سرعت بالای تراکنش در هر ثانیه (TPS) و پایین آوردن هزینه تراکنش برای کاربران، یکی از مزایای مهم Polygon است.

از طرفی نیز تحلیل‌گران این حوزه اعتقاد دارند که سرمایه‌گذاران فعلی دیفای (DeFi) نسبت به Polygon خوش‌بین هستند و معتقدند که اشتیاق کاربران اتریوم و دیفای برای خرید و معامله رمزارز ماتیک بسیار زیاد است.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.