عملکرد ۵ رمزارز برتر بازار در روزهای آتی چگونه خواهد بود؟

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ دی ۱۳۹۹

بیت کوین روز گذشته طی یک حرکت ناگهانی خودش را به بالای سطح ۲۷,۰۰۰ دلار رساند و موجب حیرت همه شد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که آلت‌کوین‌ها در این روند نتوانستند خودشان را به پای برترین رمزارز بازار برسانند و فعلا روند ضعیفی دارند. اگر در روزهای آینده بیت کوین یک اصلاح قیمت جزئی انجام دهد یا تثبیت شود، شرایط برای آلت کوین‌ها بهتر خواهد شد.

اما چه چیزی موجب قرار گرفتن بیت کوین در چنین روند صعودی چشم‌گیری شده است؟

همان‌طور که می‌دانید ارزش یک دارایی توسط میزان عرضه و تقاضای آن تعیین می‌شود. اتفاقی که این چند ماه اخیر شاهد آن بودیم، رو آوردن موسسات بزرگی مانند پی‌پال، به سرمایه‌گذاری در بیت کوین‌ بوده و همین امر نیز منجر به رالی صعودی بیت کوین شده است.

از طرفی نیز این موسسات پس از سرمایه‌گذاری و خرید، بیت کوین‌های خود را نگه می‌دارند یا به عبارتی هادل می‌کنند. این موضوع درکنار افزایش تقاضا، ارزش بازار بیت کوین‌ را برای اولین بار به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسانده است. 

به علاوه این‌که در حال حاضر تسلط بیت کوین بر بازار حدود ۷۰/۵٪ است که این خود سیل عظیم سرمایه ورودی به این رمزارز را نشان می‌دهد.

با این حال بالاخره ممکن است این روند متوقف شود و قیمت بیتکوین برای مدتی تثبیت شود؛ چنین اتفاقی زمینه را برای روند صعودی آلتکوین‌ها فراهم خواهد نمود.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در ۲۵ دسامبر (۵ دی) توانست از سطح مقاومت ۲۴,۳۰۲/۵۰ دلاری‌اش فراتر رود و پس از آن به روند صعودی خود ادامه داد. این برک‌اوت در واقع مقدمه‌ای برای رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۸,۴۱۹/۹۴ دلار، در روز گذشته بوده است.

بیت کوین

با وجود هیجانات زیادی که رالی بیت کوین به همراه داشته، این روند صعودی اوضاع را به کام تریدرهایی که منتظر بودند تا در نقاط پایین قیمتی وارد شوند تلخ کرده است، زیرا نتوانسته‌اند به هدف خود برسند.

با این حال این روند برای همیشه ادامه نخواهد داشت و بالاخره جایی سرعتش کم می‌شود. حتی در صورتی‌که این روند ادامه‌دار باشد، در سطح ۳۰,۰۰۰ دلار شاهد فروش گسترده خواهیم بود که می‌تواند منجر به اصلاح قیمت شود.

در صورتی‌که این رالی متوقف شود، ممکن است فروشندگان بیتکوین را تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰‌روزه (۲۲,۶۱۳ دلار) پایین بکشند. اگر بیت کوین بالای این سطح حمایت باقی بماند، روند صعودی مجددا آغاز می‌شود.

با این حال اگر قیمت بیت کوین از این سطح حمایت بیشتر بریزد، ممکن است تا سطح حمایت بحرانی ۲۰,۰۰۰ دلاری سقوط کند. 

بیت کوین

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت بیتکوین، یک الگوی دوجی (Doji) مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده بلاتکلیفی بین خرس‌ها و گاوها است (در واقع فعلا هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارند). اگرچه با توجه به رنگ قرمز این کندل‌، نتیجه‌ کاهش قیمت بوده است، اما با مشاهده‌ی دنباله‌ی بلند آن می‌توان گفت که خریداران با خرید در نقاط پایین قیمتی اجازه نداده‌اند این کندل در سطوح پایین‌تر بسته شود. 

با این‌حال اگر گاوها نتوانند قیمت بیت کوین را به بالای سطح ۲۸,۴۱۹/۹۴ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵,۴۴۶ دلار) سقوط کند. از طرفی نیز قرار داشتنِ شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید، نشان می‌دهد که احتمال رخ دادن چنین اصلاحی بالاست.

اگر بیت کوین از سطح این میانگین بیشتر ریزش کند و تا سطح حمایت ۲۴,۳۰۲/۵۰ دلاری برسد، می‌توان گفت که روند آن ضعیف شده است.

 

تحلیل قیمت لایت کوین (LTC)

در نمودار لایت کوین می‌بینیم که تریدرها با اقدام به خرید در ۲۳ دسامبر، اجازه ندادند این توکن به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۵ دلار) برسد. پس از این‌که گاوها نمودار این رمزارز را به بالای ناحیه مقاومت ۱۱۸/۶۴ تا ۱۲۴/۱۲ رساندند، لایت کوین طی یک جهش ناگهانی روند صعودی خود را با تارگت ۱۴۵ دلار آغاز کرد.

لایت کوین

در حال حاضر شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد، در نتیجه فعلا بازار لایت کوین در دست گاوها است. با مشاهده‌ی نمودار بالا دو پیش‌بینی برای روزهای آتی این رمزارز داریم:

  • با وجود تارگت ۱۴۵ دلاری لایت کوین، اگر گاوها اجازه ندهند قیمت این رمزارز به زیر سطح ۱۲۴/۱۲۷۸ دلار برسد، تارگت بعدی سطح ۱۸۰ دلار خواهد بود. 
  • با این‌حال اگر نمودار قیمت LTC از سطح کنونی‌اش سقوط کند و به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد.

لایتکوین

با توجه به صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و شاخص قدرت نسبی در نمودار چهار ساعته، می‌توان گفت که روند کوتاه‌مدت لایت کوین صعودی است. با این حال این روند صعودی در سطح مقاومتی ۱۳۶ دلار ضعیف شده است.

  • اگر گاوها اجازه ندهند که نمودار لایت کوین زیر سطح میانگین متحرک ۲۰روزه باقی بماند و آن را بالا بکشند، ممکن است شاهد رسیدن قیمت تا ۱۴۵ دلار باشیم.
  • با این حال اگر قیمت LTC از سطح کنونی‌اش تا زیر سطح قیمتی ۱۱۸/۶۴۹۶ دلار و میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه، ریزش کند، ممکن است در ادامه شاهد اصلاح قیمتی عمیق‌تری باشیم.

 

تحلیل قیمت بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش‌ در روزهای گذشته در تلاش بوده تا خودش را به بالای سطح مقاومت ۳۵۳ دلاری برساند. اگرچه گاوها دو بار BCH را به بالای این سطح رساندند، اما نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند.

بیت کوین کش

این موضوع نشان می‌دهد که به محض رسیدن قیمت بالای سطح ۳۵۳ دلار تریدرها سریعا اقدام به فروش‌ می‌کنند و اجازه‌ی رشد بیشتر را نمی‌دهند. با این حال آن‌ها اخیرا در سطح ۲۸۰ دلار اقدام به خرید گسترده کرده‌اند و ممکن است که بتوانند نمودار قیمت BCH را به بالای ۳۵۳ برسانند.

اگر گاوها موفق شوند، این رمزارز وارد مسیر خود برای رسیدن به سطح قیمتی ۵۰۰ دلار خواهد شد. با این‌حال چنین حرکتی به راحتی رخ نمی‌دهد زیرا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا در سطوح ۴۰۹ و‌ ۴۳۰ دلار این رالی را متوقف کنند. اگر خرس‌ها در رسیدن به این هدف شکست بخورند، رالی بیت کوین کش سرعت بیشتری خواهد گرفت.

در حال حاضر در نمودار روزانه‌ی این رمزارز می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI بالای سطح ۶۱ قرار دارد و می‌توان گفت که فعلا گاوها بازار آن را در دست دارند.

بیت کوین کش

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین کش اخیرا بین سطوح ۲۵۵ تا ۳۷۰ دلار در نوسان بوده است. در حال حاضر گاوها در تلاشند تا قیمت این آلت کوین را به بالای ناحیه مقاومتی ۳۵۳ تا ۳۷۰ دلار برسانند. 

انتظار داریم که عملکرد رمزارز BCH در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • اگر گاوها به هدف خود برسند، این رمزارز می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۴۸۵ دلار شود. در حال حاضر شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در ناحیه مثبت قرار دارد، در نتیجه فعلا گاوها بازار را در دست دارند.
  • با این حال اگر بیت کوین‌ کش از سطح کنونی‌اش یا سطح ۳۷۰ دلار سقوط کند، ممکن است برای چند روز در یک محدوده به دام‌ بیفتد.

 

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

در ۲۳ دسامبر پس از رسیدن قیمت مونرو به سطح ۱۶۷ دلار (تارگت الگوی سر و شانه‌ی برعکس)، تریدرهای کوتاه مدت برای کسب سود اقدام به فروش کرده و منجر به ریزش آن شدند؛ دنباله‌ی بلند قرمزی که در نمودار روزانه‌ی این رمزارز مشاهده می‌شود گواهی بر این موضوع است.

مونرو

با این حال نکته‌ی مثبت این است که گاوها در ۲۴ دسامبر با اقدام به خرید این آلت کوین را بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۱۵۱ دلار) نگه داشتند و اجازه ندادند به زیر این سطح برسد. در حال حاضر شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در ناحیه مثبت قرار دارد، در نتیجه فعلا روند بازار مونرو صعودی است. 

دنباله‌ی بلند قرمزی که روز گذشته روی این نمودار ثبت شده نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید‌ کرده ‌و اجازه نداده‌اند کندل در سطح پایین بسته شود. 

  • اگر آن‌ها موفق شوند قیمت مونرو را به بالای سطح ۱۷۰ دلار برسانند و حفظ کنند، این رمزارز می‌تواند وارد یک رالی با تارگت ۱۹۷ دلار شود (یعنی کمی پایین‌تر از مقاومت روانی ۲۰۰ دلاری).
  • در مقابل اگر قیمت مونرو از سطح کنونی‌اش ریزش کند و به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه برسد، ممکن است شاهد اصلاح قیمتی تا ۱۳۵/۵۰ دلار باشیم.

مونرو

در نمودار چهار ساعته‌ی مونرو می‌بینیم که این رمزارز اخیرا در یک الگوی کانال صعودی در نوسان بوده است. گاوها نتوانستند مونرو را در نیمه‌ی بالای این کانال نگه دارند و می‌بینیم که این رمزارز به زیر خط میانی کانال ریزش کرده است:

  • اگر گاوها بتوانند نمودار مونرو را به بالای خط میانی کانال برسانند و حفظ کنند، ممکن است شاهد یک روند صعودی تا بالای خط حمایت کانال باشیم.
  • در مقابل نیز اگر مونرو از خط حمایت الگو ریزش کند، پیش‌بینی بالا رخ نخواهد داد.

 

تحلیل قیمت تتا (THETA)

تتا چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته و در این روند شاخص RSI را وارد منطقه اشباع خرید کرده است؛ با این حال روز گذشته تتا یک اصلاح قیمت عمیق انجام داد. 

رمزارز تتا

اگر نمودار تتا بالای سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲٪ (۱/۳۱۹۴۴ دلار) باقی بماند و به زیر این سطح سقوط نکند می‌توان گفت که تریدرها در نقاط پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند زیرا انتظار دارند که این روند صعودی ادامه داشته باشد. 

  • در صورتی‌که گاوها بتوانند نمودار قیمتی تتا را به بالای سطح ۱/۷۴۲ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند وارد یک رالی تا سطح روانی ۲ دلار و سپس ۲/۴۰ دلار شود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها تتا را به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰٪ (۱/۸۹۵۷ دلار) برسانند، می‌توان گفت که روند این رمزارز نزولی شده و پیش‌بینی قبل رخ نخواهد داد.

قیمت رمزارز تتا

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که در حال حاضر گاوها در تلاشند تا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند و اجازه ندهند که تتا به زیر این سطح سقوط کند. بنابراین انتظار داریم روند این رمزارز به دو صورت پیش برود:

  • اگر نمودار تتا از این سطح یک جهش انجام دهد، گاوها تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را برگردانند و آن را حفظ کنند. در حال حاضر شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت که فعلا روند به نفع گاوها می‌باشد.
  • از طرفی اگر نمودار قیمتی تتا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بگذرد و بیشتر سقوط کند، می‌توان گفت که روند کوتاه‌مدت این رمزارز ضعیف شده و ممکن است شاهد سقوط آن تا سطح حمایت بعدی، یعنی میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه باشیم.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.