تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ مرداد ۱۳۹۹

بیت کوین بالاخره این هفته به بالای ۱۰,۰۰۰ دلار رسید. از این‌رو تحلیل‌گران معتقدند که بیت کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها با هم وارد یک رالی صعودی خواهند شد.

مقدار کل سرمایه بازار رمزارزها در این هفته برای اولین بار پس از اواسط فوریه (اسفند ۱۳۹۸) به ۳۰۰ میلیارد دلار رسید که اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد افراد و تریدرهای زیادی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند.

قیمت اتر (ETH) نیز افزایش یافته است و حتی این رمزارز هم به مهمانی افزایش قیمت آلت کوین‌ها پیوسته و توانسته است محدوده مقاومتی را بشکند. این افزایش قیمت می‌تواند برای تریدرهایی که در برک اوت پیشین رمز ارزی خریداری نکرده‌اند، فرصت مناسبی باشد.

اکنون تریدرها انتظار دارند که رمزارز برتر کوین مارکت کپ (بیت کوین) نیز حرکت مشابهی بزند زیرا قیمت این رمزارز برای مدتی طولانی در یک محدوده مقاومتی بوده است.

 

بنابراین در اثر این افزایش قیمت بیت کوین، امکان دارد که گاوها شروع به خرید آن کنند و منتظر برک اوت نمانند؛ که این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قیمت و رسیدن آن به بالای محدوده مقاومتی شود. این افزایش قیمت ناگهانی می‌تواند منجر به ترساندن تریدرها شود و در نتیجه آن‌ها برای اجتناب از باختنِ دارایی خود در این رالی صعودی، از بازار معاملات خارج شوند.

هفته پیش رو هفته‌ای بحرانی است و نشان خواهد داد که آیا آلت کوین‌ها همچنان بازار را در دست خواهند داشت یا این‌که بیت کوین وارد گود مبارزه می‌شود و احساسات بازار را دستخوش تغییر می‌کند.

 

بیت کوین (BTC)

بیت کوین بالاخره این هفته و برای اولین بار از اوایل خرداد به بالای مرز ۱۰,۱۰۰ دلار رسید و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اما خرس‌ها، دست از مبارزه بر نخواهند داشت و سعی می‌کنند که قیمت این رمز ارز را در محدوده مقاومتی ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰,۴۰۰دلار نگه دارند.

بیت کوین

 

در حال حاضر قیمت بیت کوین به زیر ۱۰,۰۰۰ دلار رسیده است، اما نکته قابل توجه این است که گاوها هم  دست از تلاش بر نمی‌دارند و سعی خواهند کرد این کاهش قیمت را جبران کنند.

این تغییر احساسات بازار احتمالا می‌تواند منجر به شکستن قیمت مقاومتی بازار یعنی ۱۰۴۰۰ دلار شود. اگر قیمت بالای ۱۰۴۰۰دلار باقی بماند گاوهای بازار به صورت تهاجمی شروع به خرید بیت کوین خواهند کرد.

این تغییرات ناگهانی می‌تواند قیمت را به ۱۱,۸۷۰/۵ دلار برساند که این افزایش قیمت، یک الگوی برک اوت مثلث صعودی گاوی می‌باشد.

برک اوت بالای ۱۰۴۰۰ دلار، می‌تواند منجر به الگوی برعکس شانه و سر گاوی شود، که هدف آن قیمت ۱۶۹۹۷ دلار می‌باشد. با این حال از آنجا که خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را  در حدود ۱۴۰۰۰ دلار نگه دارند، حصولِ این افزایش قیمت ممکن است مدتی زمان ببرد.

اگر قیمت از سطوح فعلی پایین‎‌تر بیاید و زیر خط روند مثلث صعودی شکسته شود، این الگوی صعودی نیز شکسته خواهد شد.

قیمت بیت کوین

 

هر دو میانگین متحرک در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا است و شاخص مقاومت نسبی در ناحیه اشباع خرید قرار دارد و این نشان می‌دهد که گاوها دست برتر را در اختیار دارند. در حال حاضر قیمت بیت کوین بین سطح ۹۸۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار در حالت تثبیت قرار دارد، که این موضوع یک نشانه مثبت است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۱۰,۰۰۰ دلار برسانند و به مدت ۴ ساعت این قیمت را حفظ کنند، احتمالا قیمت تا ۱۰۴۰۰دلار افزایش خواهد یافت. افزایش قیمت تا بالاتر از این سطح اتفاق بسیار خوبی خواهد بود و می‌تواند منجر به یک افزایش ناگهانی شود.

 

با این حال اگر خرس‌ها تلاش کنند که قیمت را پایین‌تر از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، این روند صعودی قیمت در مدت زمان کوتاهی متوقف خواهد شد و این اتفاق می‌تواند منجر به تثبیت جزئی قیمت شود.

 

اتر (ETH)

بعد از حدود دو ماه تثبیت قیمت، بالاخره در ۲۲ ژوئن (۲ تیر) اتر توانست محدوده قیمت ۲۱۶/۰۰۶ تا ۲۵۳/۵۵۶ دلار را بشکند. این بریک اوت، نظر گاوها را به خود جلب کرده و منجر به خرید تهاجمی آن‌ها شده است.

اتر

 

خرید تهاجمی گاوها  باعث شده، دومین رمزارز لیست شده در کوین مارکت کپ به مقام اول و ۳۲۰ دلار برسد. شاخص مقاومت نسبی این رمزارز نیز به بالای سطح ۸۰ رسیده است و این نشان می‌دهد که این رالی صعودی منجر به افزایش خرید شده است.

از آنجا که قیمت نزدیک منطقه مقاومت سخت قرار دارد، این موضوع می‌تواند برای تریدرهای کوتاه مدت سودبخش باشد و منجر به یک تصحیح یا تثبیت جزئی شود.

معمولا هنگامی که یک روند صعودی شدید رخ می‌دهد، ۳ روز طول می‌کشد تا بازگشت قیمت مجدد رخ دهد. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۳۲۰ دلار برسانند، احتمالا قیمت بعدی که مشاهده می‌کنیم ۳۶۶ دلار خواهد بود.

قیمت اتر

 

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که اتر حتی پس از شکستن قیمت ۲۵۳/۵۵۶ دلار نتوانسته است میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را تصحیح کند. از طرفی شاخص مقاومت نسبی (RSI) در وضعیت اشباع خرید قرار دارد که این موضوع  نشان دهنده قوی بودن این روند می‌باشد.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را زیر سطح ۳۰۰ دلار حفظ کنند، احتمالا  میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش خواهد یافت و گاوها نیز این سقوط را فرصتی برای خریدن در نظر خواهند گرفت. اگر قیمت به ۳۲۰ دلار (UTC time) نزدیک شود، ممکن است این روند صعودی قیمت، منجر به یک جهش ناگهانی شود.

با وجود این مفروضات، اگر خرس‌ها قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند ، قیمت اتر می‌تواند برای چند روز تثبیت شود.

 

آدا (ADA)

قیمت این رمرارز راس مثلث تقارن را شکسته است و توانسته به بالاترین میزان ۵۲ هفته‌ای خود برسد. این موضوع باعث شده گاوها به میزان بیشتری آدا بخرند زیرا انتظار دارند که این رالی صعودی بیشتر از این هم ادامه داشته باشد.

ارز دیجیتال آدا

 

معمولا بعد از رخ دادن برک اوت در یک الگو، قیمت سطح شکستگی را دوباره بازیابی می‌کند، اما اگر این روند قوی باشد، فقط یک تثبیت قیمتی رخ می‌دهد.

در حال حاضر قیمت ششمین رمزارز لیست شده در کوین مارکت کپ در حال رسیدن به ۰/۱۵۴۳۰۵۱ دلار است که این موضوع می‌تواند منجر به یک تصحیح یا تثبیت جزئی شود. اگر قیمت به صورت ناگهانی به بالای ۰/۱۳ دلار افزایش یابد، گاوها حرکت خود را از سر می‌گیرند و منجر به یک رالی افزایش قیمت تا سطح ۰/۱۷۳ دلار و سپس ۰/۲۰ دلار خواهند شد. با این حال اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر ۰/۱۲ دلار نگه دارند، این تلاش گاوها بی نتیجه خواهد ماند.

ارز دیجیتال آدا

 

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که جهش ناگهانی و روند صعودی قیمت آدا تا سطح ۰/۱۵۴۳۰۵۱ دلار، پس از شکستن مثلث شروع شده است و توانسته است شاخص مقاومت نسبی را وارد منطقه اشباع خرید کند.

اطلاعات پیشین نشان می‌دهند که قیمت آدا هنگامی تصحیح می‌شود که سطح شاخص مقاومت نسبی به بالای ۸۰ برسد. این بازگشت می‌تواند منجر به رسیدن قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود. بازگشت مجدد قوی از این سطح می‌تواند نشانگر شروع مجدد یک روند صعودی باشد.

 

مونرو (XMR)

 

قیمت مونرو به مدت دو ماه بین ۶۰ تا ۷۰ دلار تثبیت شده بود. در  ۲۲ ژوئیه (۱مرداد)، یک برک اوت بالای ۷۰ دلار رخ داد، که نشان می‌دهد گاوها بر خرس‌ها غلبه کرده‌اند.

 

مونرو

 

هدف اصلی این برک اوت ۸۰ دلار بوده و قیمت امروز آن ۷۹/۱۰ دلار می‌باشد. از آنجا که خرس‌ها سعی دارند تا قدرت را به دست بگیرند، این احتمال وجود دارد که قیمت دوباره تا ۷۰ دلار پایین بکشد. اگر رمزارز رتبه شانزدهم کوین مارکت کپ بتواند بر تلاش خرس‌ها فائق آید، احتمالا با یک روند صعودی قیمت روبه‌رو خواهد شد. هدف اولیه، افزایش قیمت تا سطح ۸۵ دلار می‌باشد و اگر یک جهش ناگهانی تا این قیمت رخ دهد، یک رالی صعودی تا ۹۵ دلار رخ خواهد داد. اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر سطح ۷۰ دلار نگه دارند، این حرکت گاوی و افزایش قیمت ناموفق خواهد بود.

 

قیمت مونرو

هر دو میانگین متحرک روی نمودار چهار ساعته در حال شیبدار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. قیمت مونرو به بالای شاخص مقاومت نسبی و سطح اشباع بازار رسیده است، بنابراین احتمال دارد که یک تصحیح یا تثبیت جزئی رخ دهد. اولین رخ دادن کاهش قیمت، ممکن است در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رخ دهد. بازگشت سریع قیمت به این سطح می‌تواند فرصتی مناسب برای ورود تریدرها باشد اما در صورت رخ ندادن این روند ، قیمت می‌تواند تا کمتر از ۷۰ دلار سقوط کند.

 

کریپتو دات کام کوین (CRO)

در حالی‌که قیمت CRO بین بالاترین مقدار و پایین‌ترین مقدار در نوسان است، همچنان به روند صعودی پر قدرت خود ادامه می‌دهد.

هر دو میانگین متحرک در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده اشباع بازار قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

 

قیمت CRO

گاوها باعث شدند که رمزارز نهم لیستِ کوین مارکت کپ بتواند به بالای محدود مقاومتی یعنی ۰/۱۵۳۰۶ تا ۰/۱۵۴۱۶ دلار برسد. اگر قیمت بتواند بیش از این محدوده مقاومتی را طی کند، CRO با قیمت ۰/۱۷۳۱۱۴ و سپس ۰/۲۰ روبه‌رو خواهد شد.

با این حال اگر گاوها در نگه داشتن قیمت، بالای محدوده مقاومتی شکست بخورند احتمال دارد که یک تصحیح یا تثبیت جزئی رخ دهد.

اگر خرس ها سعی کنند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۰/۱۴۳ دلار نگه دارند، این حرکت گاوی و افزایش قیمت ناموفق خواهد بود.

 

قیمت CRO

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که اگر شاخص مقاومت نسبی تا سطح ۷۵ افزایش یابد، قیمت CRO کاهش می‌یابد. اولین سطحی که برای این رمز ارز انتظار می‌رود ۰/۱۵۳۰۶ دلار و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌باشد که معمولاً در صورت قوی بودن روند، به عنوان یک سطح حمایتی قوی عمل می‌کند.

با این حال اگر خرس‌ها سعی کنند قیمت را زیر این سطح‌های حمایتی نگه دارند، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به پایین‌تر از ۰/۱۴ دلار می‌رسد. این اتفاق می‌تواند باعث رخ دادن یک تثبیت چند روزه شود.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

بیتستان

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.