سقوط بازار جهانی ارزهای دیجیتال به دلیل اخبار چینی‌ها!

سقوط بازار جهانی ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

یکی از روزنامه نگاران چینی Colin Wu، که در رابطه با بازار ارزهای رمزنگاری شده و صرافی‌های رمزنگاری تحقیق می‌کند، به تازگی در توییتر خود اعلام کرده که بازار سهام کشور هنگ کنگ سقوط کرده و شاخص آن تقریبا هفت درصد در روز کاهش یافته و به کمترین سطح در ۵۲ هفته گذشته رسیده است. برای اطلاع از خبر سقوط بازار جهانی ارزهای دیجیتال با بیتستان همراه باشید.

سقوط بازار جهانی ارزهای دیجیتال

طبق گزارش U.TODAY بازار سهام هنگ کنگ روند نزولی دارد و این روند منجر به سقوط بازار جهانی ارزهای دیجیتال می‌شود. دلیل اصلی روند نزولی بازار سهام هنگ کنگ خبر ناشی از بزرگ‌ترین شرکت املاک چین (Evergrande) است که نزدیک به ۲ تریلیون بدهی دارد.

به گفته Colin Wu:

این روند نزولی بازار سهام، ناشی از سقوط ۱۰ درصد سهام گروه املاک Evergrande بوده است.

قبل از این شاخص بازار سهام هنگ کنگ ۱۷ درصد کاهش داشت. با توجه به فهرست Fortune Global 500، گروه املاک Evergrande دومین شرکت از نظر توسعه املاک در چین است. بیشتر شرکت‌های بزرگ املاک هنگ کنگ با فروش سهام خود در بازار روبه‌رو شدند. یکی از آن‌ها شرکت توسعه زمین هندرسون است.

همچنین Colin Wu می‌گوید:

شرکت Evergrande تقریبا ۲ تریلیون بدهی دارد. نگرانی در رابطه با این بدهی بزرگ گروه املاک هنگ کنگ، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

روند نزولی بیت‌کوین:

طبق گزارش U.TODAY، رمزارز بیت‌کوین تقریبا با ۹ درصد کاهش روبرو بود. به طوری که از بالاترین سطح خود ۴۸،۷۰۰ دلار در اوایل امروز به ۴۴،۴۳۶ دلار رسیده است.

تحلیل‌های مربوط به رمز ارز بیت‌کوین نشان می‌دهد این رمزارز چندین باز با افزایش قیمت روبرو بوده است اما اگر به زیر قیمت ۴۵۰۰۰ برسد، با فروش بسیار زیاد روبرو خواهد شد. علاوه بر بیت‌کوین بازار آلت‌کوین‌ها هم به دلیل اخبار مربوط به گروه املاک اورگراند، روند نزولی داشته‌اند.

همانگونه که U.TODAY بیان می‌کند، نایب بوکله، رئیس جمهور کشور السالوادور در توییتی نوشت:

 دولت این کشور ۱۵۰ بیت‌کوین را خریداری کرده و در حال حاضر مجموعا ۷۰۰ بیت‌کوین دارد.

در آخر هفته ۱٫۱ میلیون نفر از ساکنان السالوادور کیف پول Chivo BTC را بارگیری کردند و منجر به افتخار رئیس جمهور شدند. در قبال بارگذاری این کیف پول حدود ۳۰ دلار بیت‌کوین به آن‌ها تعلق گرفت.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.