کانادا ایجاد رمزارز بانک مرکزی را پرمخاطره دانست

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ مهر ۱۳۹۹

بانک مرکزی کانادا اخیرا گزارشی منتشر کرده و مزایا و معایب ایجاد رمزارز بانک مرکزی را مورد بررسی قرار داده است.

این بانک در این گزارش خاطرنشان کرد: 

«ایجاد توکنِ بانک مرکزی، از نظر امنیتی مشکلات و ریسک‌هایی به همراه دارد. این ریسک‌ها، شامل چگونگی ایجاد تعادل میان ارزهای جمع‌آوری شده و ذخیره ارزهای جدید، چگونگی استفاده از این توکن‌ها در تراکنش‌ها، چگونگی استفاده از کیف‌پول‌های الکترونیکی برای معاملات این توکن‌ها و رقابت صرافی‌ها و بانک‌ها برای جذب کاربران است.»

در چند سال گذشته، دولت‌های زیادی در صدد دیجیتالی کردن ارز فیاتشان و تبدیل آن به رمزارز بانک مرکزی بوده‌اند؛ چین یکی از کشورهایی است که جنجال‌های زیادی در خصوص ساخت رمزارز بانک مرکزی به نام یوان (yuan) داشته، ولی هنوز کاملا به مقصود خود نرسیده است.

چین درباره‌ جزییات ارز دیجیتال یوان به رسانه‌ها چیزی نگفته و این جزییات هنوز نامشخص هستند. دولت چین قصد دارد که از این رمزارز در المپیک زمستانی پکن رونمایی کند. 

با این‌که دولت‌های زیادی مانند چین، نسبت به ایجاد رمزارز بانک مرکزی خوش‌بین هستند، ولی برخی کشورها مثل کانادا با این موضوع مشکل دارند.  

مهم‌ترین نگرانی بانک کانادا برای ایجاد رمزارز بانک مرکزی، محل ذخیره این دارایی‌ها است. دارندگان توکن‌ها باید برای نگه‌داری دارایی خود از کیف‌پول‌های رمزارزی زیادی استفاده کنند و سرمایه‌های خود را از طریق آن‌ها جابه‌جا کنند؛ بنابراین باید محل‌های ذخیره دارایی مناسبی برای این منظور ایجاد شود که بیشتر از محل ذخیره دارایی‌های سنتی، مناسب و امن باشند. 

در این گزارش آمده است:

«اگر بانک کانادا بخواهد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی تولید کند، آن رمزارز یک توکن‌ خواهد بود. برای آن‌که استفاده از این توکن در پرداخت‌ها امن باشد، به یک سیستم مناسب برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی دارایی نیاز داریم.»

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.