حدود ۳/۷ میلیون بیت کوین گم شده است!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آذر ۱۳۹۹

بر اساس گزارش وب‌سایت دی‌کریپت، بیش از ۱/۸۵ میلیون بیت کوین، یعنی حدود ده درصد از عرضه‌‌ی این رمزارز، ده سال است که در شبکه جابه‌جا نشده‌‌اند.

این گزارش باتوجه اطلاعات ارائه شده در ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر)، توسط پلتفرم تحلیلی Glassnode منتشر شده است. طبق این اطلاعات، ۱,۸۵۷,۷۲۱ بیت کوین بیش از ده سال است که ساکن بوده‌اند. با توجه به این‌که در حال حاضر حدود ۱۸,۵۷۳,۲۶۸ بیت کوین در گردش بازار قرار دارد، این تعداد ده درصد از بیت کوین‌های استخراج شده تا به امروز است.

بیت کوین

 

عده‌ای خوش‌بینانه معتقدند که این کوین‌ها توسط هادلرها نگه‌داری شده‌اند. اما واقعیت ممکن است این باشد که این رمزارزها برای همیشه گم شده‌اند و دیگر کسی نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

در این بین می‌توان به بیت ‌کوین‌های استخراج شده توسط خالق این رمزارز، ساتوشی ناکاماتو (Satoshi Nakamoto) اشاره کرد؛ وی حدود ۱/۱۲۵ میلیون بیتکوین استخراج کرده که تاکنون بیش از یک دهه است منتقل نشده‌اند. در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌داند که او زنده است یا این‌که کجاست و سرنوشت این سکه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که حتی به جز بیت‌کوین‌های ساتوشی، حدود ۲/۶ میلیون بیت کوین دیگر نیز برای همیشه از دسترس خارج شده است. این اتفاق می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی، از جمله از دست دادن کلید خصوصی، خراب شدن هارد دیسک‌ها، سوزاندن عمدی بیت کوین و یا حتی به دلیل افرادی باشد که بدون وصیت کردن راجع به کیف پول خود، از دنیا رفته‌اند.

به صورت کلی، تقریبا  ۳/۷ میلیون بیت کوین، یا ۲۰ درصد از کل بیتکوین‌های استخراج شده، گم شده و دیگر هرگز قابل بازیابی نیستند. با ارزش فعلی این رمزارز می‌توان گفت که این سرمایه‌ی از دست رفته، حدود ۸۳/۳ میلیارد دلار است.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.