ریپل در خدمت ژاپن و فیلیپین

ریپل در خدمت ژاپن و فیلیپین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۰

ریپل از آخرین اقدام خود در خصوص نقدینگی براساس تقاضا (on-demand liquidity) خبر داد. پلتفرم ریپل با استفاده از سیستم «نقدینگی براساس تقاضا»‌ که به طور مخفف (ODL) خوانده می‌شود، امکان وام‌دهی را فراهم می‌کند. ریپل برنامه‌ای دارد با عنوان خدمات خط اعتباری (Line of Credit) که از طریق آن می‌توان با استفاده از رمزارز ریپل یا همان توکن XRP به کاربران وام داد.

پلتفرم ریپل در بیانیه‌ای از ایجاد راه میانبری بین ژاپن و فیلیپین خبر داد. با استفاده از برنامه «نقدینگی براساس تقاضا»، پول‌هایی که از پلتفرم‌های جهانی بین یکدیگر رد و بدل می‌شوند، سریع‌تر و ارزان‌تر به مقصد می‌رسند. 

شرکت اس‌بی‌آی رمیت (SBI Remit Co) که غول انتقال پول در ژاپن است با همکاری شرکت فیلیپینی کوینز دات پی‌اچ (Coins.ph)، به سیستم ریپل اعتماد کرده و به برنامه «نقدینگی براساس تقاضا» پیوستند. همکاری این شرکت ژاپنی و شرکت پرداخت‌های موبایلی فیلیپینی با ریپل انقلابی را در روند انتقال وجه بین دو کشور ژاپن و فیلیپین به وجود خواهد آورد.

طبق بیانیه رسمی ریپل، شهروندان فیلیپینی هر ساله ۱/۸ میلیارد دلار حواله از ژاپن به کشور خود ارسال می‌کنند. ارسال حواله از ژاپن به فیلیپین با این حجم بالا، کند و گران خواهد بود. شرکت‌هایی که کار تحویل حواله‌ها و انتقال وجه را انجام می‌دهند،‌ برای افزایش بهره‌وری خود به خدمات ریپل چشم دوخته‌اند.

شرکت‌های اس‌بی‌آی رمیت (SBI Remit Co) و کوینز دات پی‌اچ (Coins.ph) با کمک شرکت اس‌بی‌آی وی‌سی ترید (SBI VC Trade)‌ که زیرمجموعه‌ای است از شرکت «اس‌ بی آی»، از سرویس ODL که همان «نقدینگی براساس تقاضا» است، استفاده خواهند کرد. بهره‌گیری از سرویس «نقدینگی براساس تقاضا» فرایندهای پرداختی را سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌دهد.

به طور دقیق‌تر، سرویس «نقدینگی براساس تقاضا» این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا نقدینگی خود را با استفاده از توکن XRP فراهم کنند. در واقع، سرویس ODL یک پل ارتباطی است که از توکن XRP استفاده کرده و پیش‌تامین مالی را حذف می‌کند.

آسیا،‌ چشم‌انداز تازه‌ای برای Ripple 

ریپل که در یک سال گذشته مشکلات زیادی را در آمریکا داشته، بارها تصمیم به جابه‌جایی گرفته است. این شرکت محدوده احتمالی دفتر مرکزی خود را بارها اعلام کرده،‌ ولی در نهایت دفتر مرکزی خود را در آمریکا نگه‌داشته است. با وجود اینکه دفتر مرکزی ریپل در ایالات متحده آمریکا باقی مانده، به نظر می‌رسد این شرکت به منطقه آسیا و اقیانوسیه علاقه‌مند شده و قصد دارد همکاری‌های خود را با شرکت‌های این منطقه ادامه دهد.

طبق بیانیه ریپل،‌ سرویس نقدینگی براساس تقاضا بزرگراهی برای ورود این شرکت به منطقه آسیا و اقیانوسیه است. بیانیه ریپل نشان می‌دهد که این اولین همکاری با ژاپن از طریق سرویس ODL خواهد بود. گفتنی است ریپل در ماه‌های اخیر همکاری‌هایی را با شرکت‌های مالزیایی و استرالیایی داشته که مقدمه‌ای برای تثبیت نقش خود در آسیا به حساب می‌آید.

به گفته مدیران شرکت ریپل،‌ همکاری این شرکت با شرکت‌های پرداختی ژاپن یک رشد انفجاری محسوب می‌شود. دلیل ریپل از توصیف این همکاری به یک رشد انفجاری تخمین رشد سالیانه ۱۳۰ درصدی تراکنش‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

ریپل همچنان در چنگال SEC

اگرچه همکاری ریپل با شرکت‌های آسیایی نشان‌گر خبرهای خوبی برای این شرکت به نظر می‌رسد،‌ اما ریپل کماکان با پرونده‌هایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برایش باز کرده درگیر است. تحلیل‌گران دنیای ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند نهادهای قانون‌گذار در آمریکا قصد رهایی ریپل را ندارند. 

نبرد حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)‌ به نفع این شرکت تمام شد،‌ ولی کمیسیون بورس و اوراق بهادار بار دیگر از این شرکت شکایت کرده و دفاعیات آن را کافی ندانسته است. به تازگی ریپل نامه‌ای را به قاضی پرونده خود ارسال کرده و خواستار رد شکایت و ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار شده است. درگیری این دو سازمان همچنان ادامه دارد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.