چرا بعد از تحولات بزرگ اولیه، دیگر در ژاپن خبری از پیشرفت بیت کوین نیست؟

دلایل عدم پیشرفت پرداخت بیکوینی در ژاپن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

وقتی صحبت از پذیرش بیت کوین (BTC) می‌شود، تعداد کمی از کشورها می‌توانند این تعهد را نگه دارند و مثل السالوادور عمل کنند. السالوادور کشوری است که اکنون در آن می‌توانید از هزینه دندان پزشک گرفته تا کنسرت را با بیت کوین پرداخت کنید. اما روزی روزگاری ژاپن کشوری بود که همه در دنیای رمزنگاری با حسادت به آن نگاه می‌کردند. اما دلایل عدم پیشرفت پرداخت بیت‌کوینی در ژاپن چیست؟

راجر ور (roger ver)، که زمانی به عنوان ” خدای بیت کوین” شناخته می‌شد، اظهار داشت که توکیو، پایتخت کشوری که اکنون در آن زندگی می‌کند “بیت کوین دوست‌ترین شهر جهان” بود. اما زمان به نحوی تغییر کرده است که حتی راجر نیز در جبهه مخالفان بیت کوین قرار گرفته است.

با این حال، روزهایی که خرده فروشان بزرگ با عجله شروع به پذیرش پرداخت رمزنگاری می‌کردند گذشته است. یکی از دلایل عدم پیشرفت بیت کوین در ژاپن، سخت شدن خرج کردن بیت کوین است. این درحالی است که خرید بیت کوین در ژاپن آسان‌تر از همیشه شده است.

با اینکه کریپتو به راحتی در اکثر فروشگاه‌های ۲۴ ساعته کشور به صورت کارت‌های پیش‌پرداخت در دسترس است، اما مشاغل بزرگ از جمله غول‌های تجارت الکترونیک، مبادلات رمزنگاری را راه اندازی کرده‌اند که به طور یکپارچه با آن‌ها ارتباط دارد.

پس از چنین شروع امیدوارکننده‌ای، پرداخت بیت کوین در ژاپن افزایش نیافت و یکی از دلایل آن عدم نظارت بر قانون بود. این درحالی است که ناظران السالوادور بر اجرای این قانون نظارت می‌کنند تا بدون نقص اجرا شود.

رسمی شدن بیت‌کوین منجر به تظاهراتی در السالوادور شد!

ادامه خبر را بخوانید

CBDC چه نقشی در دلایل عدم پیشرفت پرداخت بیت‌کوینی در ژاپن دارد؟

در گزارشی از The Sankei News، روزنامه نگاران توضیح داده‌اند که پس از اوج گیری استفاده از بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷، غول‌های خرده فروشی مانند Meganesuper (عینک) و Bic Camera (لوازم الکترونیکی) برنامه‌های خود را برای پذیرش BTC در فروشگاه‌های سراسر کشور اعلام کردند.

این رسانه به نقل از تاکاهیده کیوچی، اقتصاددان ارشد در موسسه تحقیقاتی Nomura، اظهار داشت که خرده فروشان معتقد بودند که بیت کوین بسیار فرار است و نمی‌تواند به عنوان یک نوع پرداخت مورد استفاده قرار گیرد. نویسندگان این مقاله نقل کرده‌اند که شرکت‌های ژاپنی در عوض، توجه خود را به توسعه برنامه‌های پذیرش مرتبط با ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) معطوف کرده‌اند و این نیز یکی از دلایل عدم پیشرفت پرداخت بیت‌کوینی در ژاپن است.

شرکت‌های ژاپنی در حال تماشای مشتاقانه بانک مرکزی ژاپن هستند که از آوریل امسال تولید نمونه اولیه ین دیجیتال را آغاز کرده است.

همچنین کیوچی اظهار داشت:

“اگر CBDC بسیار معتبر معرفی شود و به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد، مزایای دیجیتالی شدن مانند نوآوری‌های جامعه بدون پول نقد، به احیای اقتصادی این کشور منجر می‌شود.”

پرداخت نقد یکی از دلایل عدم پیشرفت پرداخت از طریق بیت‌کوین در ژاپن

استفاده از استیبل کوین‌های محلی به عنوان یک روش پرداخت از دلایل عدم پیشرفت پرداخت بیت‌کوینی در ژاپن مطرح شده است. این طعنه آمیز است که پول نقد هنوز در کشوری با تکنولوژی پیشرفته مانند ژاپن پادشاه است.

ژاپن تایمز گزارش داد که تنها ۲۷ درصد از پرداخت‌ها در سال ۲۰۱۹ بدون پول نقد بوده و مابقی همه به صورت اسکناس و سکه انجام شده است. همه‌گیر شدن ویروس کرونا و پرداخت‌های بدون تماس، با افزایش قابل توجه خریدهای آنلاین، این امر را دچار مشکل کرده است.

صرف نظر از این، همه فروشگاه‌ها  ایده پذیرش پرداخت BTC را به طور کامل کنار نگذاشته‌اند. در اوایل سال جاری، غول خرده فروشی Rakuten اعلام کرد که به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا حساب‌های پرداخت الکترونیکی خود را با بیت کوین تکمیل کنند.

و اگر انقلاب بیت کوین در السالوادور خوب انجام شود، شاید شرکت‌های ژاپنی بار دیگر از پرداخت بیتکوینی الهام بگیرند. زیرساخت‌های پرداخت با بیت کوین در بسیاری از موارد هنوز پابرجا است. آخرین قطعه و دست نیافتنی‌ترین پازل، مسلما در جلب توجه قلب و ذهن است.

منبع: cryptonews

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.