رسمی شدن بیت‌کوین منجر به تظاهراتی در السالوادور شد!

تظاهرات در السالوادور به دلیل رسمی شدن بیت‌کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

السالوادور نام یکی از کشوهایی است که این روزها در حوزه رمزارزها بیشتر شنیده می‌شود. دلیل شنیده شدن نام این کشور در بین فعالان غافلگیری مردم در مقابل اقدامات مقامات کشور است. پس از اینکه نایب بوکله رئیس جمهور السالوادور، بیت‌کوین را به طور رسمی پذیرفت، تظاهراتی توسط مخالفان بیت‌کوین در این کشور به وجود آمد. برای اطلاع از خبر دقیق تظاهرات در السالوادور به دلیل رسمی شدن بیت‌کوین با بیتستان همراه باشید.

تظاهرات در السالوادور به دلیل رسمی شدن بیت‌کوین

طبق گزارش U.TODAY، مخالفان و اعتراض کنندگان به رسمی شدن بیت کوین و سیاست رئیس جمهور السالوادور، دستگاه خودپرداز بیت‌کوین را در پایتخت این کشور تخریب کردند. همچنین روزنامه خبری Teleprensa ویدیویی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌داد کیوسکی که پشتیبانی آن بر عهده chivo است، در روز چهارشنبه توسط روزنامه نگاران و معترضان در سان سالوادور پایتخت کشور السالوادور درحال سوختن بود.

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین یا کیوسک چیو، یکی از دستگاه‌های متعددی است که دولت سالوادور از زمان پذیرش ارز رمزنگاری شده به عنوان پول قانونی کشور، آن‌ها را ایجاد کرده. اما جمعیت و معترضان، این دستگاه را همراه با لوگوهای ضد بیت‌کوینی و تابلویی که روی آن “دموکراسی فروشی نیست” نوشته بود، خراب کردند.

ماریو دورین شهردار سان سالوادور، میگوید:

ماموران پس از اینکه تهدیدهایی از سوی معترضان دریافت کردند، از منطقه اعتراض دور شده‌اند، اما آن‌ها قصد دارند بعد از ظهر امروز باز هم به منطقه اعتراض برگردند. به نظر می‌رسد تنها به دستگاه چیو در مرکز پایتخت آسیب زده شده و همچنین اعلام شده معترضان مبلمان یکی از مغازه‌ها را هم سوزانده‌اند.

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین چیست؟

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین یا به عبارتی کیوسک چیو، بخشی از برنامه‌های دولت برای قبول کردن و پذیرش بیت‌کوین به عنوان پول قانونی در کنار دلار آمریکا است که ۲۰۰ مورد از این دستگاه‌ها در کشور السالوادور وجود دارند.

رئیس جمهور السالوادور، بوکله گفته است:

امیدوارم این دستگاه‌های خودپرداز در همه جای کشور باشند. اما بیان کرده هیچکس مجبور به استفاده از بیت‌کوین نیست.

قبل از اجرایی شدن قانون بیت‌کوین در ۷ سپتامبر، السالوادور با مقاومت مردم روبرو شد. معترضانی که خود را بلوک شورش می‌نامیدند، در ماه جولای در خیابان‌های پایتخت شورش کردند. معترضان از افرادی مانند بازنشستگان، جانبازان، مستمری بگیران معلول و دیگر کارگران تشکیل شده‌اند.

همان روز که قانون بیت‌کوین در کشور اجرایی شد، قیمت آن به زیر ۴۳۰۰۰ دلار کاهش یافت. بعد از خرید بیت‌کوین اضافی توسط بوکله، قیمت آن در ۲۴ ساعت ۳ درصد افزایش داشت.

منبع: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.