بیت کوین پول رایج السالوادور شد!

السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

 

السالوادور (El Salvador)، نامی است که در این هفته بارها از زبان فعالان حوزه رمزارز و بیت کوین شنیده شده است. دلیل تکرار اسم این کشور آمریکای مرکزی توسط فعالان حوزه بلاک‌چین و رمزارز، غافلگیری مردم جهان نسبت به اقدامات السالوادور درباره بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است.

در روزهای گذشته السالوادور اعلام کرد اولین کشوری خواهد بود که بیت‌کوین را به عنوان ارز رسمی می‌پذیرد. نایب بوکیلی (Nayib Bukele)، رییس‌جمهور السالوادور که ظاهری نامتعارف دارد و گاهی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با وزیرانش گفتگو می‌کند، با انتشار یک ویدیو از  قانونی کردن رمزارزها در این کشور خبر داد. بوکیلی ادعا کرد طرح قانونی شدن رمزارزها را تا هفته آینده در کنگره السالوادور ارائه خواهد کرد. سپس رییس‌جمهور السالوادور تصویر پروفایل توییتر خود را تغییر داد. او عکسی از خود با چشم‌های لیزری را به عنوان تصویر پروفایل شبکه اجتماعی توییترش انتخاب کرد؛ چشم‌های لیرزی کمپین طرفداران بیت‌ کوین بود.

امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد (۹ ژوئن)، تنها چند روز پس از انتشار ویدیوی رییس‌جمهور السالوادور و شروع تب رسمی شدن بیت‌کوین به عنوان پول رایج یک کشور، کنگره السالوادور  بیت‌ کوین را در این کشور قانونی کرد.

حزب بوکیلی توانست با ۶۴ رای موافق از میان ۸۴ رای‌دهنده، بیت‌کوین را رسمی کند.

آنتونی پامپلیانو که از چهره‌های شناخته شده حوزه رمزارزها در جهان است با انتشار توییتی اعلام کرد که بیت‌ کوین در السالوادور قانونی شده است و امروز را روزی تاریخی برای انسان‌ها دانست.

 

بیت‌کوین قانونی در السالوادور

 

رییس‌جمهور السالوادور با انتشار یک سند درباره چگونگی قانونی شدن رمزارز در این کشور خبر داد. او درخواست قانونی شدن بیت‌کوین را به کنگره این کشور ارسال کرد و این قانون توسط کنگره پذیرفته شد.

گفته می‌شود قانون تبدیل بیت کوین  به پول رایج السالوادور،  ۹۰ روز  طول خواهد کشید.

به گفته نایب بوکیلی، رییس‌جمهور السالوادور مردم این کشور و توریست‌ها با رسمی شدن بیت کوین به راحتی می‌توانند از این رمزارز برای امور روزمره خود استفاده کنند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.