رویکرد آمریکا نسبت به قانونی شدن رمزارز در السالوادور چیست؟

السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

رییس‌جمهور السالوادور  (El Salvador) در روزهای گذشته از پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی این کشور خبر داد. نایب بوکیلی (Nayib Bukele)،  رییس جمهور  ۳۹ ساله السالوادور که حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی دارد و در برخی مواقع با استفاده از توییتر به وزیران خود دستور می‌دهد، ادعا کرده پذیرش بیت‌کوین فرصتی برای ورود شهروندان به چرخه اقتصاد است.

رویکرد مثبت السالوادور نسبت به بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال در روزهای گذشته، نام این کشور را بر سر زبان‌ها انداخته است. فعالان حوزه رمزارزها پس از خبر قانونی اعلام شدن رمزارز توسط دولت السالوادور نسبت به فعالیت‌هایشان خوش‌بین‌تر شده‌اند. مسئله قانونی شدن رمزارزها از اهمیت بسیاری برخوردار است و کشورهای مختلف در سراسر جهان با رویکردهای متفاوتی به موضوع رمزارزها پرداخته‌اند. 

 

با قانونی اعلام شدن رمزارزها در السالوادور و نگاه‌های مثبت این کشور آمریکای مرکزی به دارایی‌های دیجیتال، خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا (IRS) در تکاپوی افزایش مالیات رمزارزها افتاده است.

 

سرمایه‌گذاران رمزارزی به دنبال آن هستند که رمزارز را در ایالات متحده آمریکا قانونی کنند، ولی نهادهای قانون‌گذار در این کشور به افزایش مالیات رمزارزها می‌اندیشند و به راحتی دارایی‌های دیجیتال را نمی‌پذیرند.

راجر براون (Roger Brown)، رایزن سابق IRS در گفتگو با سایت خبری Decrypt اعلام کرد: «سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال تلاش برای معافیت ۲۰۰ دلاری ارزهای خارجی هستند، ولی  امید زیادی به این معافیت نیست.»

 

خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا (IRS) که یکی از نهادهای دولتی این کشور و مسئول رسیدگی به درآمدها در ایالات متحده است. این سازمان از سال ۲۰۱۴ بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی پذیرفته، اما تاکنون بیت‌کوین را به عنوان یک ارز خارجی قبول نکرده است.

پس از آن‌که رمزارزها در الساوادور قانونی اعلام شد، برخی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال در آمریکا نگران تصمیم‌هایی بودند که ممکن است در زمینه مالیات‌های رمزارزی گرفته شود. 

 

این موضوع که بیت‌کوین واحد پول یک کشور شود، هنوز در  آمریکا پذیرفته شده نیست.

 

به گفته راجر براون که از مشاوران خدمات درآمد داخلی آمریکا بوده، قوانین مالیاتی بخش‌های متنوعی دارد و معافیت مالیاتی  ۲۰۰ دلاری برای ارزهای خارجی بخشی از این قوانین است. با این حال، پذیرش بیت‌کوین و رمزارز به عنوان ارز خارجی برای سازمان‌های مالی آمریکا قابل درک نیست.

مشاور سازمان IRS معتقد است که الساوادور با اقدام تازه خود، سازمان‌های دولتی را با موجی از سوالات بیدار کرده است. سوالاتی که ممکن است در خصوص قانونی شدن یک رمزارز و تبدیل آن به عنوان ارز رایج یک کشور پیش بیاید.

خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا (IRS) در اسفند ۹۲ (مارس ۲۰۱۴) رمزارزها را به عنوان یک ارز پذیرفته و به دنبال اهداف مالیاتی بوده است. به گفته راجر براون، اگر کشورهای بیشتری بیتکوین را قانونی اعلام کنند، قوانین مالیاتی  IRS با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

السالوادور در حالی بیت‌کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفت که براساس تعریف شبکه اجرای قانون جرائم مالی (FinCEN)،‌ یکی از معیارهای واحد پول، استفاده و صدور آن توسط یک کشور است. سازمان IRS نیز پول کاغذی را به عنوان پول رایج می‌شناسد. این سازمان مدتی طولانی مشغول تصمیم‌گیری‌های مالیاتی است، ولی هنوز در خصوص مالیات‌ بیت‌کوین به نتیجه مشخصی نرسیده و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نباید منتظر بیانیه رسمی خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا بمانند.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.