سازمان قانون‌گذار رمزارزها در کره‌جنوبی مشخص شد

قانون‌گذاری در کره
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

سرویس نظارت بر خدمات مالی کره‌جنوبی به موضوع رمزارزها علاقه‌مند شده و بازار ارزهای دیجیتال را در برنامه کاری خود قرار داده است. در ماه‌های اخیر مسئله قانون‌گذاری رمزارزها در کره‌جنوبی جدی‌تر شده  و دولت این کشور به دنبال دریافت مالیات از سرمایه‌گذاران رمزارزی است. 

ممنوعیت نیروهای پلیس کره‌جنوبی از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیز از اخبار مهم کره‌ جنوبی در زمینه رمزارزها بود.

برخلاف بسیاری از دولت‌ها که به طور کلی با دارایی‌های دیجیتال مخالف هستند، رویکرد دولت کره‌جنوبی با مسئله دارایی‌های دیجیتال مثبت است. با این حال، دولت کره‌جنوبی نیز محدودیت‌هایی را در خصوص دارایی‌های دیجیتال در نظر گرفته است. در واقع، قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و تعیین مالیات بر آن‌ها از اهمیت زیادی در سیاست‌های دولت کره‌جنوبی برخوردار هستند. به همین خاطر دولت کره‌جنوبی با هدف کاهش کلاهبرداری‌ها و جرایم انجام شده در بستر رمزارزها از سرویس نظارت مالی این کشور کمک گرفته است.

 

آیا سرویس نظارت بر خدمات مالی کره‌جنوبی، ناظر بر تراکنش‌های رمزارزی خواهد شد؟

 

با وجود آن‌ که دولت کره‌جنوبی برای موضوع رمزارزها  اهمیت ویژه‌ای قائل شده و بسیاری از کارکنان شرکت‌های کره‌ای به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه نشان داده‌اند، هیچ سازمان مشخصی مسئولیت نظارت بر این موضوع را برعهده نگرفته است.

در راستای افزایش امنیت در بخش ارزهای دیجیتال، دولت کره‌جنوبی تصمیم گرفت  نظارت بر بازار رمزارزها را به سرویس نظارت بر خدمات مالی  (FSS) بسپارد. این سازمان، یکی از نهادهای قانون‌گذاری مالی در کره‌جنوبی  است که با استفاده از اطلاعات تراکنش‌های مالی و گزارش‌های انجام شده بر مسئله رمزارزها رسیدگی خواهد کرد.

دولت کره‌جنوبی همچنین از وزارت علوم و فناوری اطلاعات این کشور خواست صنعت بلاک‌چین را در کره توسعه دهند. 

 

مالیات رمزارزها در کره‌جنوبی 

 

کره‌جنوبی در چند سال گذشته به دنبال ایجاد برنامه‌ای برای مالیات رمزارزها بود. این کشور در ابتدای سال جاری از قانون مالیات رمزارزی‌اش رونمایی کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، سرمایه‌گذاران رمزارزی در کره‌جنوبی با قانون مالیات ۲۰ درصدی بر دارایی‌های دیجیتال موافق هستند.

گفتنی است با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در کره‌جنوبی، دولت کره‌جنوبی قصد دارد مالیات ارزهای دیجیتال را بالا ببرد. 

نکته قابل توجه درباره خرید و فروش رمزارزها در کره‌جنوبی، حق بیمه کیمچی است. حق بیمه کیمچی، مابه‌تفاوت یا شکاف قیمتی رمزارزها در داخل و خارج از کره‌جنوبی است. نام این حق بیمه از کیمچی گرفته شده که همواره در وعده‌های غذایی مردم این کشور آسیایی وجود دارد. در حقیقت، کیمچی را می‌توان ترشی مردم کره دانست؛ دلیل اینکه اسم این تفاوت قیمت را کیمچی گذاشته‌اند نیز همین است.

براساس گفته‌های مقامات دولتی سئول، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل قانون‌گذاری‌های نادرست در کشورهای مختلف روندی نزولی داشته است. به همین خاطر، دولت کره‌جنوبی به دنبال قانون‌مندسازی این رمزارزهاست.

گفتنی است چین، کشور همسایه کره‌جنوبی در ماه‌های گذشته نسبت به ارزهای دیجیتال رویکردی منفی داشته و مزارع بیت‌کوین را در این کشور متوقف کرده است. لازم به ذکر است مسئولین آمریکا نیز قصد دارند مالیات‌ رمزارزها را در این کشور عملی کنند.

 

اگر قانون مالیات بر رمزارزها در ایران نیز اجرایی شود، برای شما پذیرفتنی است؟ نظر خود را در کامنت‌ها بنویسید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.