امکان صدور مجوز برای استخراج رمزارزها فراهم شد

فراهم شدن امکان صدور مجوز برای استخراج رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی، محسن احتشام خبر از فراهم شدن امکان صدور مجوز برای استخراج رمزارزها را داد. برای اطلاع از ادامه خبر با ما همراه باشید.

فراهم شدن امکان صدور مجوز برای استخراج رمزارزها

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی، محسن احتشام در گفتگوی خود با خبرنگاران بیان کرد:

با توجه به وقفه ایجاد شده به واسطه تغییر در دستورالعمل نحوه تامین انرژی صدور مجوز برای تاسیس، پروانه بهره‌برداری مراکز استخراج رمزارز و همچنین خسارات و عواقب عدم امکان صدور مجوز بهره‌برداری این موضوع در دستور کار سی و دومین جلسه شورای گفتگوی استان قرار گرفته است.

او افزود:

علاوه بر این، سرمایه گذاری انجام شده، شتاب بالای تکنولوژی، تولید ماینرهای جدید و کاهش بازدهی و کارایی ماینرهای موجود، استخدام نیرو در نتیجه تحمیل خسارت و ضررهای جبران ناپذیر به فعالان این حوزه از دیگر دلایل توجه به این موضوع هستند.

در ادامه گفتگوی خود او گفت:

با توجه به فراخوان انجام شده، مشارکت سایر استان‌ها و پیگیری‌ها از سمت دبیرخانه شورا، وزارت صمت نهایتا باعث صدور آیین نامه جدید و رفع ممنوعیت استخراج رمزارز از تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ شده است. علاوه بر این وزارت صمت منجر به صدور مجوز تأسیس و پروانه بهره برداری برای متقاضیان در صورت تأمین برق از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر با تأیید وزارت نیرو شد.

او افزود:

با پیگیری وزارت صمت برای رفع مشکل صدور مجوز گروهی از دارندگان جواز تاسیس استخراج رمزارز، بخشنامه‌ای در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ صادر شد که امکان صدور مجوز فعالیت رمزارز برای این گروه با رعایت مقررات وزارتخانه های ذکر شده فراهم می‌کند.

احتشام در پایان گفتگوی خود بیان کرد:

براساس بخشنامه شماره ۳۱۰۴۲۹/۶۰ مورخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ برای متقاضیان دارای مجوز تأسیس استخراج رمزارز (معتبر یا فاقد اعتبار) که دارای قرارداد معتبر تأمین برق و یا گاز از وزارت نفت و یا وزارت نیرو هستند، صدور پروانه بهره‌برداری و یا تمدید جواز تأسیس بلامانع است.

منبع خبر: payamekhavaran

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.