FCA در پذیرش ارزهای دیجیتال محافظه‌کارانه قدم برمی‌دارد

اقدامات محافظه کارانه FCA برای پذیرش ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ خرداد ۱۴۰۱

اقدامات محافظه کارانه FCA برای پذیرش ارزهای دیجیتال به حدی است که ناظر امور مالی بریتانیا (FCA) تصمیمی برای لیست کردن ارزهای دیجیتال در صنایع یا بازارهای تحت نظر خود، ندارد. ناظر امور مالی معتقد است باید قوانین جدیدی برای راحت شدن کنترل رمزارزها در این کشور وضع شود. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

اقدامات محافظه کارانه FCA برای پذیرش ارزهای دیجیتال

در حالی که همه‌ی آژانس‌ها در تلاش هستند تا با برنامه‌های ریشی سوناک (Rishi Sunak)، صدراعظم بریتانیا، برای تبدیل بریتانیا به یک مرکز ارزهای دیجیتال هماهنگ شوند، FCA معتقد است که ذینفعان این صنعت باید قوانین جدیدی وضع کنند، تا کنترل ارزهای دیجیتال در این کشور راحتتر شود.

چارلز راندل، رئیس FCA، به این نکته اشاره کرد که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رمزنگاری که به دنبال تایید یا مجوز هستند، دریافت این مجوزها برایشان آسان نخواهد بود و کارهای زیادی برای کسب آن باید انجام دهند.

بریتانیا و همچنین سایر اقتصادهای توسعه‌یافته، در مورد پذیرش رمزارزها و به در مورد ویژه فناوری‌های جدیدی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، شک دارند. دلیل این تردید نیز به استفاده‌های غیرقانونی از رمزارز بر می‌گردد. همچنین هر کشوری، از جمله بریتانیا، می‌خواهد نقشی پیشرو در تکامل مالی جهانی داشته باشد، که همین امر باعث سردرگمی نهادها شده که آیا بهتر است ارزهای دیجیتال را به طور کلی بپذیرند یا خیر؟

به گفته راندل، FCA در مورد رویکرد خود به امور نظارتی، استقلال دارد و پاسخی صریح به تماس‌های چهره‌های کلیدی رمزارز برای درخواست از دولت برای تحت فشار قرار دادن FCA، خواهد داد.

راندل همچنین نگران بودجه‌ای است که آژانس به آن نیاز دارد تا بتواند نظارت کامل خود را بر فضای کریپتو اعمال کند. این خود صد بزرگی بر سر راه پذیرش رمزارز توسط FCA است.

تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان در حال بررسی راه‌هایی برای مهار اکوسیستم ارزهای دیجیتال و ایمن کردن آن برای سرمایه‌گذاران عادی هستند. در حالی که سایر کشورها، از جمله سوئیس و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی)، مسیرهای خود را در حوزه رمزنگاری مشخص کرده‌اند.

ناظر امور مالی یا FCA چیست؟

ناظر امور مالی (انگلیسی: Financial Conduct Authority) یک مرجع نظارتی در انگلستان و تحت نظر وزارت خزانه‌داری و پارلمان بریتانیا است. این مرجع نظارتی در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. از وظایف این نهاد مالی نظارت بر فعالیت‌های کارگزاری‌های فعال در فارکس در جهت حمایت و حفظ سرمایهٔ کاربران کارگزاری‌ها است.

منبع: blockchain

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.