نرخ بهره کاهش یافت: آیا بازار ارزهای دیجیتال شدیدا رشد خواهد کرد؟

رشد بیت کوین به دنبال کاهش نرخ بهره
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

بیتستان: با توجه به گزارشات en.coin، ایالات متحده برای اولین بار از سال 2020، نرخ بهره را از 5.5% به 5.0% کاهش داده است. همین امر باعث شد که بازار ارزهای دیجیتال نیز دست خوش تحولات زیادی شود. به عنوان مثال، قیمت بیت‌کوین چند ساعت بعد از انتشار این خبر به بالای سطح 62 هزار دلار رسید. رشد بیت کوین به دنبال کاهش نرخ بهره می‌تواند این نوید را بدهد که سایر ارزهای دیجیتال نیز رشد کنند.

رشد بیت کوین به دنبال کاهش نرخ بهره

ایالات متحده برای اولین بار از سال 2020، نرخ بهره را از 5.5% به 5.0% کاهش داد. این تصمیم باعث واکنش مثبت بازار شد و قیمت بیت‌کوین به بالای 62,000 دلار رسید.

کاهش نرخ بهره و تورم در ایالات متحده نقش مهمی در رسیدن بیت‌کوین به سطوح جدید دارند. نرخ بهره فعلی در ایالات متحده 5.0% است که کاهش قابل توجهی نسبت به 5.25% پیش‌بینی شده توسط سیاست‌گذاران دارد.

بیت کوین در حال حاضر با قیمت 62 هزار دلار معامله می‌شود و از سطح مقاومتی ماهانه 58,960 دلار نیز عبور کرده است. کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز دوباره به 2 تریلیون دلار رسیده که اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود. اگر این روند صعودی ادامه یابد، BTC ممکن است به سطح 70,000 دلار نیز نزدیک شود.

با این حال، اگر علاقه خریداران در روزهای آینده کاهش یابد، ممکن است قیمت فعلی با کاهش مواجه شود. شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر در سطح 37 است.

کاهش نرخ بهره در ایالات متحده باعث حرکات قابل توجهی در بازارهای سنتی و ارزهای دیجیتال شده. روند کاهشی تورم و کند شدن رشد اقتصادی می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های پرریسک مثل ارزهای دیجیتال سوق دهد.

منبع: en.coin

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.