ریزش‌های بیشتری برای بیت کوین در راه است؟

تحلیل روزانه بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

بیت کوین در هفته‌ی گذشته بعد از رشدهای قیمتی خوب باز هم چند روزی‌ست که فاز نزولی گرفته، آیا روند فعلی بیت کوین ادامه خواهد داشت و این رمزارز دوباره به سمت حمایت‌های پایین‌تر شیرجه خواهد زد؟ یا می‌توانیم به رشد دوباره آن امیدوار باشیم؟ در این مقاله از بیتستان سعی خواهیم کرد به این پرسش پاسخ دهیم.

درحال حاضر با ریزش‌های چند روز اخیر، بیت کوین در نقطه‌ی مهمی قرار دارد که می‌تواند سرنوشت آن را عوض کند. در عین‌حال بخاطر ترس شدید اهالی بازار ارزهای دیجیتال معامله‌گران کوتاه مدت کم‌کارتر از پیش شده‌اند و منتظر جرکات بعدی این رمزارز مهم هستند.

با ریزش‌های اخیر، بیت کوین مقداری از سودهایی که به معامله‌گران داده بود را پس گرفت و قیمت آن از محدوده‌ی ۴۵هزار دلار امروز به کمتر از ۴۲هزار دلار هم رسید و با یک بازیابی قیمتی محدود در حال حاضر در مرز ۴۲هزار دلار معامله می‌شود. آیا ریزش‌های بیشتری در پی خواهد بود؟

تحلیلگران مهمی مانند ویلی وو (Willy Woo) معتقدند که بیت کوین در محدوده‌ی ۳۳هزار دلاری حمایتی بسیار مهم دارد که احتمال ریزش‌های بیشتر از این محدوده احتمالا منتفی خواهد بود. هم‌چنین تحلیلگر محبوب به نام Credible Crypto که در توییتر بسیار فعال است با استناد به گزارشات پلن‌سی (Plan C) اعلام کرده ریزش‌های قیمتی بیشتر از محدوده‌ی ۳۰هزار دلار بسیار بعید است.

مدیر بخش پژهشی شرکت Fidelity Digital Assets آقای کریس کوپیر معتقد است فاز نزولی بیت کوین رو به اتمام است. وی با اشاره به اینکه بیت کوین می‌تواند در آینده جایگرین دارایی‌هایی مانند طلا شود،‌ می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران بازارهای دیگر را بخود جلب کند و در بلند مدت صعودی خواهد بود.

در اینجا می‌خواهیم ببینیم آیا واقعا فاز نزولی بیت کوین تمام شده است یا ریزش‌های بیشتری در راه است. فاز فعلی بیت کوین در حال حاضر پول‌بک هست اما آیا با تمام شدن این پول‌بک، بیت کوین حرکات صعودی دیگری تجربه خواهد کرد؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم روزانه

بیت کوین از مقاومت ۴۵هزار دلار دچار برگشت شد اما با تلاش‌ گاوهای بازار رمزارزها، خوشبختانه قیمت زیر محدوده‌ی ۴۱,۳۸۳ دلار که شاخص میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در این نقطه قرار دارد بسته نشد و این می‌تواند نشانه‌ی خوبی برای معامله‌گران کوتاه مدت باشد.

اگر قیمت در این محدوده بتواند بازیابی شود احتمالا گاوها دوباره قیمت را به مرز ۴۵ هزار دلار و بالاتر خواهند رساند. در صورتی که قیمت در محدوده‌ای بالاتر از عدد ۴۵هزار دلار بسته شود یک الگوی سروشانه‌ی معکوس در چارت بیت کوین تکمیل خواهد شد.

بعد از تکمیل این سروشانه گاوها می‌توانند قیمت را تا محدوده‌ی ۵۲هزار دلار بالا ببرند که در این نقطه یک چالش مهم از طرف خرس‌ها برای آن‌ها وجود دارد. در صورت بسته شدن کندل قیمتی بالای این محدوده، مقصد بعدی بیت کوین عدد ۵۶,۹۰۶ دلار خواهد بود.

اما اگر قیمت از محدوده‌ی فعلی ریزش کند و زیر ۳۹هزار دلار بسته شود، تحلیل بالا شکست می‌خورد و باید انتظار ریزش‌های بیشتر قیمت را تا عدد ۳۶ هزار دلار داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته قیمت از ۴۵,۴۵۶ دلار به زیر شاخص میانگین متحرک (MA) شکسته شد. گاوها در حال حاضر در تلاش هستند تا از حمایت مینوری بیت کوین در قیمت ۴۱,۶۸۸ دلار دفاع کنند. اما میانگین متحرک یک مانع سخت سرراه آن‌ها بشمار می‌رود.

اگر قیمت از محدوده‌ی فعلی یعنی ۴۱,۶۸۸ دلار دچار ریزش شود، مقصد کوتاه مدت بیت کوین عدد ۳۹هزار دلار خواهد بود اما در صورتی که بتواند یک بازیابی قیمتی مجدد را تجربه کند می‌تواند برای چند روز دیگه بین محدوده‌ی ۳۹ هزاردلار و ۴۵هزار دلاری در نوسان باشد.

در صورتی که قیمت بتواند بالای شاخص میانگین متحرک فعلی بسته شود میتوان انتظار رشد کوتاه مدت بیت کوین به سمت محدوده‌ی ۴۳,۲۰۰ دلار تا ۴۵,۴۵۶ را به زودی دید.

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.