ریزش بیت‌ کوین تا ۳۸هزار دلار، چه چیزی در انتظار بازار کریپتوکارنسی است؟

ریزش بیت کوین تا ۳۸ هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

بیت کوین در ۴ مارچ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰) به زیر ۴۰ هزار دلار ریزش کرد و از آن زمان تابحال هنوز زیر این محدوده قیمتی مهم معامله می‌شود و هنوز نتوانسته است بازیابی شود.

البته هرچند تحلیل‌های پرایس اکشنی بیت کوین چندان امیدواری برای ما باقی نگذاشته‌اند اما داده‌های On-Chain سایت Glassnode خبر از خریدهای سنگین شرکت‌های بزرگ می‌دهد. در حقیقت خریدهای سنگین شرکت‌ها یکی از شاخص‌های مهم قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال است.

صندوق سرمایه‌گذاری  Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) یکی از صندوق‌هایی است که سرمایه‌گذاران بزرگ را به خود جلب می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که سهامداران این صندوق، با ریزش‌های اخیر هنوز دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند بنابراین احتمالا دید آن‌ها به آینده‌ی این بازار، صعودی است.

شرکت پژوهشی Bloomberg Intelligence در مروری بر بازار ارزهای دیجیتال که در ۴ مارچ (۱۳ اسفند) منتشر کرده است، با اشاره به ریزش‌های بازار سهام آمریکا، بر این عقیده است که بیت‌ کوین احتمالا مدتی زیر ۴۰ هزار دلار باقی خواهد ماند و هم‌چنین در صورتی که بازار سهام آمریکا بازیابی شود انتظار می‌رود (مانند سال‌های گذشته) که بیت کوین رشد چشمگیری را تجربه کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

بیت کوین تایم فریم روزانه

بیت کوین در ۴ مارچ به زیر میانگین متحرک (Moving Average) شکسته شد که نشانه‌ای از افتادن روند به دست خرس‌ها (Bear) بود. گاوها (Bulls) تلاش کردند تا در ۵ و ۶ مارچ (۱۴ و ۱۵ اسفند) قیمت را حمایت کنند اما موفق نشدند.

اگر قیمت زیر میانگین متحرک تثبیت شود، خرس‌ها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا ریزش‌های بیشتری روی بیت‌ کوین اعمال کنند و احتمالا مقصد بعدی بیت کوین کف کانال صعودی خواهد بود. این محدوده، ناحیه حمایتی بسیار خوبی برای ورود دوباره گاوها و حمایت قیمت است. در صورتی که بیت کوین از کف این کانال بازیابی شود،‌ می‌تواند برای چند روز دیگر در آن باقی بماند.

البته این تحلیل در صورتی که قیمت از همین محدوده‌ی فعلی بازیابی شود، باطل خواهد شد. اگر قیمت بیت کوین به بالاتر از محدوده‌ی ۴۰,۴۷۴ دلار برگردد یعنی میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه به سمت بالا قطع شده است. در این محدوده گاوها با هل دادن قیمت، می‌توانند آن را به سقف کانال فعلی برسانند. اگر کف یا سقف کانال شکسته شود، روند نزولی یا صعودی جدیدی آغاز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته

بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته

میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در تایم فریم ۴ ساعته به سمت پایین متمایل شده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) هم در محدوده‌ی منفی قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خرس‌ها در معاملات است. اگر قیمت به زیر ۳۸ هزار دلار برسد، مقاصد بعدی آن به ترتیب ۳۷ هزار دلار و ۳۵ هزار دلار خواهند بود.

اگر قیمت در همین محدوده با قدرت حمایت شود، و میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه را به سمت بالا قطع کند، روند کوتاه مدت بیت کوین صعودی خواهد بود. در صورتی که میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه به سمت بالا شکسته شود،‌ شتاب رشد قیمت بیشتر خواهد شد و بیت کوین دوباره به سقف مهم ۴۵هزار دلار هجوم خواهد برد.

منبع: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.