رونمایی از ریال دیجیتال در ۱۸ بهمن: این رمزارز بعد از ۴ سال بالاخره وارد بازار خواهد شد؟

رونمایی از ریال دیجیتال در ۱۸ بهمن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ بهمن ۱۴۰۱

ریال دیجیتال پس از گذراندن فاز آزمایشی خود در سه بانک ملی، ملت و تجارت، بالاخره در ۱۸ بهمن به صورت عمومی رونمایی خواهد شد. رونمایی از ریال دیجیتال در ۱۸ بهمن می‌تواند مسیر را برای بازار ارزهای دیجیتال در کشور هموارتر کند. برای خواندن جزئیات بیشتر با بیتستان همراه باشید.

رونمایی از ریال دیجیتال در ۱۸ بهمن

ریال دیجیتال یا رمزریال از سال ۹۷ در دستور کار بانک مرکزی قرار داشت و پس از موفقیت آمیز بودن اجرای پیش آزمایشی آن در سال ۱۴۰۰ بالاخره تصویب و در سال ۱۴۰۱ وارد فاز آزمایشی خود شد.

بانک مرکزی، خالق ریال دیجیتال است و رمزریال به طور انحصاری به این بانک تعلق دارد و بانک‌های دیگر کشور فقط مسئول توزیع آن هستند.

با توجه به این موضوع بانک مرکزی مدیریت چرخه‌ی رمزریال و نظارت بر آن را بر عهده دارد. بانک مرکزی می‌تواند در صورت نیاز اقداماتی مثل تعریف و اعمال سیاست‌های کلان اقتصادی، ریال دیجیتال و تعریف دسترسی بانک‌ها و مسدود و فعال‌سازی را اتخاذ کند. این بانک بزرگ همچنین متولی دفتر کل رمزریال توزیع‌شده و یکی از مسئولان تایید تراکنش‌ها و اجرای قراردادهای هوشمند است.

طبق اظهارات محمدرضا مانی یکتا، مدیر اداره نظارت نظام‌های پرداخت، تاکنون فاز آزمایشی طرح ریال دیجیتال با ۵۰۰ کاربر در سه بانک ملی، ملت و تجارت اجرایی شده و فاز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

ریال دیجیتال در ۱۸ بهمن ماه و در دهه فجر رونمایی شده و پس از آن این رمزارز در تمامی بانک‌های کشور توزیع و با احراز هویت، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: peivast

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.