چرا افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره برای بازار کریپتو خطرناک است؟

خطر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای بازار کریپتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: همان طور که می‌دانید، فدرال رزرو در نشست ۲۶ تا ۲۷ ژوئیه خود قصد دارد نرخ بهره را ۱۰۰ واحد افزایش دهد. به گزارش nairametrics افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره می‌تواند مشکلات زیادی را برای بازار کریپتو و علی‌الخصوص بیت‌کوین ایجاد کند. در ادامه به صورت دقیق‌تر خطر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای بازار کریپتو را بررسی خواهیم کرد.

انتظار می رود فدرال رزرو در نشست ۲۶ تا ۲۷ ژوئیه خود، نرخ بهره را ۱۰۰ واحد افزایش دهد. این افزایش، بزرگ‌ترین افزایش از زمان شروع استفاده از نرخ بهره به عنوان ابزار اصلی سیاست گذاری پولی در اوایل دهه ۱۹۹۰ خواهد بود. شهروندان کشور آمریکا از قیمت‌های بالا ناراضی هستند و مخالفان انگشت اتهام را به سمت فدرال رزرو نشانه می‌گیرند.

بر اساس داده‌های اداره آمار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف‌کننده طی ۱۲ ماه گذشته، ۱/۳ درصد افزایش یافته است. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) پرکاربردترین شاخص تورم در ایالات متحده است.

افزایش شاخص قیمت مصرف کننده موجب ناآرامی بازار ارزهای دیجیتال شده است. بیت‌کوین در زمان نگارش این خبر بالای سطح ۲۰ هزار دلار معامله می‌شود، اما نشانه‌هایی را می‌توان مشاهده کرد که بیانگر کاهش قدرت گاوهای بازار است؛ زیرا سرمایه‌گذاران به سوی بازارهای امن پناه می‌برند.

پس از اینکه فدرال رزرو در پی واکنش دیر هنگام به وضعیت تورم و افزایش شاخص قیمت مصرف کننده مورد انتقاد قرار گرفت، بازارهای مالی به آشوب کشیده شدند و این احتمال افزایش پیدا کرد که اقتصاد ایالات متحده وارد رکود شود.

خروج سرمایه گذاران بزرگ کریپتو از بازار

در حال حاضر قدرتمندترین بازیگران بازار ارزهای دیجیتال نیز در این بازار خرسی دارایی‌های خود را می‌فروشند تا هر چه سریع‌تر از بازار خارج شوند.

در حال حاضر بسیاری از سازمان‌های بزرگ دارایی‌های خود را با زیان نگه می‌دارند و برخی از آن‌ها مجبور می‌شوند برای جلوگیری از ضرر بیشتر، دارایی‌هایشان را بفروشند. داده‌های اخیر نشان می‌دهند که میزان سپرده بیت‌کوین نهنگ‌ها در صرافی‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

منبع: nairametrics

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.