درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی یک فرد از طریق معاملات رمزارز

درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی شخصی از طریق معاملات رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: به نقل از ایرنا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که ۱۵۰ فعال اقتصادی شناسایی شده که مبلغ واریزی به دستگاه کارت خوان آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد بوده. در این بین درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی شخصی از طریق معاملات رمزارز نیز تجه همه را جلب کرد. داود منظور، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین اعلام کرد که این فرد همچنان مالیات خود را پرداخت ننموده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان مالیاتی کشور، داود منظور بیان کرده که سازمان امور مالیاتی از فعالیت‌های اقتصادی مالیات می‌گیرد. وی در این رابطه گفت:

این کار به این معنی است که از آنچه نشان‌دهنده فروش و کسب درآمد و سود خالص فعالیت‌های اقتصادی است، بر اساس محاسبات کارشناسی و قانونی مالیات دریافت می‌شود و به هیچ عنوان از دستگاه کارت خوان، کارت به کارت و گردش حساب بانکی که نشانی از فعالیت اقتصادی ندارد، مالیات کسر نمی‌شود.

وی افزود:

دستگاه مالیاتی در حوزه اخذ مالیات، حساب‎ افراد را رصد می‌کند تا فعالان اقتصادی بر اساس درآمدزایی خود، مالیات منصفانه دولت را پرداخت کنند.

منظور تاکید کرد:

واریز مبالغ بالای پول و به دفعات مکرر از طریق دستگاه کارت خوان به حساب افراد می‌تواند نشان از فعالیت اقتصادی آن‌ها باشد و فعالان اقتصادی باید اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند.

شناسایی فردی با درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی از صنعت رمزارزها

معاون وزیر اقتصاد همچنین اشاره کرد که در سال گذشته فردی ۶ هزار میلیارد تومان از فعالیت و انجام معاملات رمزارزی درآمد کسب کرده است. وی گفت:

این فرد هنوز اظهارنامه‌ای به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نکرده که در صورت عدم ارائه اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر اینکه باید مالیات خود را پرداخت کند، مرتکب جرم کیفری هم شده است.

منبع: irna

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.