قزاقستان از استخراج ارزهای دیجیتال ۱/۵ میلیارد دلار درآمد به دست می‌آورد!

درآمد ۱/۵ میلیارد دلاری قزاقستان از استخراج ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ آبان ۱۴۰۰

براساس گزارش ارائه شده از انجمن بلاک‌چین و صنایع استخراج ارزهای دیجیتال قزاقستان، این کشور می‌تواند در پنج سال آینده از استخراج رمزارزها به درآمد ۱/۵ میلیون دلاری برسد. برای اطلاع از جزئیات خبر درآمد ۱/۵ میلیارد دلاری قزاقستان از استخراج ارزهای دیجیتال با بیتستان همراه باشید.

درآمد ۱/۵ میلیارد دلاری قزاقستان از استخراج ارزهای دیجیتال

انجمن بلاک‌چین و صنایع استخراج ارزهای دیجیتال قزاقستان یا NABDC تخمین می‌زند که این کشور در ۵ سال آینده می‌تواند به درآمدی بیش از یک‌ونیم میلیارد دلار از استخراج ارزهای دیجیتال برسد. در حال حاضر، درآمد سالانه این کشور از استخراج ارزهای دیجیتال حدود ۲۳۰ میلیون دلار است.

آلن دورجیف (Alan Dordzhiev)، رئیس NABDC بیان کرد:

استخراج این مقدار از ارزهای دیجیتال تنها از شرکت‌هایی است که به طور رسمی در معدن فعالیت دارند. اگر ماینرهای غیرمجاز  را در نظر بگیریم، این رقم را می‌توان به راحتی دو برابر کرد.

این انجمن خواستار مقررات بیشتر برای مبارزه با استخراج غیرقانونی معادن برای جلوگیری از کمبود احتمالی برق شد. طبق برآورد دورجیف، ماینرهای غیر مجاز تقریبا ۵۰۰ مگاوات برق در کشور مصرف می‌کنند. در اوایل ماه جاری، وزارت انرژی قزاقستان پیش نویس دستوری را برای اعمال محدودیت بر میزان برق مصرفی  برای صنعت ماینینگ کریپتو پیشنهاد کرد.

پلیس استرالیا یک میلیون دلار ارز دیجیتال را با کمک FBI مصادره کرد!

ادامه خبر را بخوانید

داده‌های ارائه شده از دانشگاه کمبریج

داده‌های دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد ۱۸/۱ درصد قدرت پردازش شبکه بیت‌کوین در اختیار قزاقستان است. آمریکا با ۳۵/۴ درصد در رتبه نخست و روسیه با ۱۱/۳ درصد در رتبه سوم قرار گرفت.

منبع خبر: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.