نتیجه روند فعلی بیت کوین چه خواهد بود؟

نتیجه روند فعلی بیت کوین چه خواهد بود؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

در حال حاضر بیت کوین در نزدیکی سطح ۴۸۰۰۰ دلار با مقاومت سختی روبه‌رو شده است و سطوح خرید و فروش نشان می‌دهند که فروشندگان در صرافی بایننس جایگاه خود را در این سطح حفظ کرده اند.

پلن بی (PlanB)، خالق مدل معروف برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین، به نام مدل انباشت به جریان (stock-to-flow)، اظهار داشت که اگر بیت کوین بتواند ماه جاری میلادی (آگوست) را با قیمتی بالای سطح ۴۷ هزار دلار به سرانجام برساند، تا پایان سال ۲۰۲۱ شاهد رسیدن آن به قیمت ۱۳۵ هزار دلار خواهیم بود.

با وجود رکود جزئی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم اما پذیرش بیت کوین توسط موسسات همچنان در حال افزایش است. اطلاعات ثبت شده در سازمان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهند که چهار شرکت مدیریت دارایی بزرگ، سهام تراست بیت کوین شرکت گری اسکیل را خریده‌اند.

همچنین یک نظرسنجی که بین ۴۲۰۰۰ نفر و ۲۷ کشور در سراسر جهان توسط وب سایت Finder انجام شد، نشان داد که میزان پذیرش بیت کوین در آسیا افزایش یافته است. در این نظرسنجی مشخص شد که  ویتنام با سهم ۴۱ درصدی دارای بیشترین میزان پذیرش بیتکوین است؛ بعد از آن نیز هند و اندونزی با ۳۰ درصد پذیرش در رتبه‌های بعد هستند.

این نرخ در کشورهای انگلستان و آمریکا بین ۸ و ۹ درصد بوده است. با این حال، این نظرسنجی هشدار داده است که با توجه به زیرساخت‌های مختلف گوگل در هر منطقه جغرافیایی، نتایج به دست آمده نمی‌توانند در سطح ملی قابل تعمیم باشند.

آیا بلاتکلیفی بیت کوین در نزدیکی سطح ۴۸ هزار دلار به یک روند صعودی ختم می‌شود؟ در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در هفت روز پیش رو پرداخته‌ایم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در روز ۲۳ مرداد (۱۴ آگوست ) از سطح مقاومت الگوی گُوه صعودی (rising wedge) ریزش کرد. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌ند و با تمام قوا از این مقاومت دفاع می‌کنند.

قیمت بیت کوین

در حال حاضر این احتمال وجود دارد که بیت کوین تا سطح حمایت این الگو ریزش کند و توجه خریداران را به خود جلب کند. در صورت ریزش قیمت از این سطح گاوها مجددا تلاش می‌کنند تا روند صعودی را از سر بگیرند.

با یک برک اوت و بسته شدن قیمت بالای این الگو روند نزولی قبلی رخ نخواهد داد و زمینه برای رسیدن قیمت بیت کوین به سطح ۵۳۰۰۰ و سپس ۶۰۰۰۰ دلار فراهم خواهد شد.

صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه مثبت که نشان می‌دهد که فعلا گاوها بازار بیتکوین را در دست دارند.

  • با این حال اگر خرس‌ها بتوانند نمودار بیت کوین را به زیر گوه برسانند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲,۶۸۲ دلار) سقوط کند. اگر از این سطح یک جهش ناگهانی داشته باشیم، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا رالی بیتکوین را آغاز کنند.
  • فرض بعدی این است که اگر نمودار به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، شاهد ریزش قیمت بیت کوین تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ( ۳۷,۱۷۶ دلار) باشیم.

قیمت بیتکوین

با توجه به نمودار بالا می‌توان گفت که خرس‌ها به سختی در تلاشند تا از ناحیه ۴۶,۷۴۳/۴۷ و ۴۸,۱۴۴ دلار دفاع کنند و اجازه رشد بیشتر، از این سطوح ندهند. آن‌ها در نمودار چهار ساعته قیمت بیتکوین را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین کشانده‌اند. 

  • اگر قیمت به زیر این حمایت مهم برسد ممکن است شاهد سقوط بیت کوین حتی تا سطوح ۴۳,۷۷۰ و ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار باشیم. مسطح بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی نقطه میانی‌اش نشان می‌دهد که این روند صعودی احتمالا در حال ضعیف شدن است.
  • با این حال اگر نمودار از سطوح فعلی‌اش برگردد و از منطقه مقاومت بالاسری هم فراتر رود، می‌توان گفت گاوها با هر افت قیمت اقدام به خرید می‌کنند. در صورت رخ دادن این اتفاق، روند صعودی ممکن است مجددا آغاز شود.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.