آیا روند صعودی بیت کوین پایدار خواهد بود؟

قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آذر ۱۳۹۹

در حالی‌که اخیرا روند بیت کوین به صورت کلی صعودی بوده اما شاهد اصلاح قیمت‌هایی بودیم که قابل انتظار هم بودند؛ با این‌حال بر اساس گزارش وب‌سایت کوین‌دسک این رمزارز در شب گذشته با رسیدن به قیمت ۱۹,۸۵۰/۱۱ دلار در برخی صرافی‌ها رکورد قبلی خود را شکست. تحلیل‌‌گران طی مصاحبه‌ای با این وب‌سایت، در این‌باره اظهار داشتند که این روند با سال ۲۰۱۷ فرق دارد و پایدارتر از آن زمان است.

اما چه چیزی این تفاوت عمده را ایجاد می‌کند؟

  • سرمایه‌گذاران موسسه‌ای
  • افزایش فعالیت‌های روی شبکه بیت کوین

بر اساس گفته‌ی این تحلیل‌گران مهم‌ترین تمایز این دو رالی، حمایت سرمایه‌گذاران موسسه‌ای و بزرگ است که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن نبودیم. جان تودارو (John Todaro)، مدیر بخش تحقیقات TradeBlock، در این‌باره اظهار داشت:

«می‌توانید نگاهی به زمان‌بندیِ این روند صعودی نگاه کنید که دقیقا با ساعات بازگشایی بازار آمریکا همزمان شده است.»

وی در ادامه به حجم معاملات LMAX Digital اشاره کرد که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران موسسه‌ای حجم بیشتری از آن‌ را به خود اختصاص داده‌اند.

شایان ذکر است که پیش از این با کاهش حجم معاملات در طول تعطیلات عید شکرگزاری و نگرانی‌های قانون‌گذاری که برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین‌بیس، به آن‌ها اشاره کرد، شاهد اصلاح قیمت بیت کوین و کاهش آن تا سطح۱۶,۵۰۰ دلار بودیم؛ تودارو نیز در این‌باره خاطرنشان کرد که در این بازه زمانی سرمایه‌گذاران موسسه‌ای آمریکایی و تریدرها فعالیت چندانی نداشتند. پس از آن در اواخر روز گذشته یعنی صبح دوشنبه‌ی کشور آمریکا، تریدرهای بزرگ و موسسه‌ای دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و در سطح پایین قیمتی اقدام به خرید کردند، که همین موضوع قیمت بیت کوین را دوباره افزایش داد.

با این‌حال شایان ذکر است که برخی اطلاعات نشان می‌دهند روند برترین رمزارز بازار در کوتاه‌مدت صعودی نخواهد بود؛ بر اساس گزارش CryptoQuant، پس از بازگشت تریدرها بعد از روز شکرگزاری، ورود بیت کوین به معاملات در صرافی‌ها از فروش گسترده‌ی آن در روز شکرگزاری بیشتر بوده است.

بیت کوین

چنین اتفاقی نشان‌دهنده افزایش فعالیت نهنگ‌ها در صرافی‌ها و اقدام به فروش گسترده‌ی بیت کوین توسط آن‌هاست که می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد. بنابراین کی یونگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتوکوانت در این‌باره خاطرنشان کرد که این شاخص درون‌زنجیره‌ای‌ نشان‌دهنده رخ دادن یک روند نزولی در کوتاه‌مدت است که می‌تواند قیمت بیت کوین را دوباره به نزدیکی سطح ۱۶,۰۰۰ دلار برساند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد افزایش فعالیت‌ها روی شبکه‌ی بیت کوین است که یکی دیگر از عوامل تمایز این روند صعودی با رالی سال ۲۰۱۷ است. پس از این‌که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ رکورد زد تنها در طول دو ماه سقوط کرد و به ۵,۹۴۷/۴۰ دلار رسید؛ تحلیل‌گران روند صعودیِ آن زمان را حاصل افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران کوچک می‌دانستند، با این‌حال در حال حاضر شاهد رو آوردن موسسات مالی بزرگی به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین هستیم. 

پیش از این به شرکت‌های فعال در حوزه کریپتوکارنسی، ماینرها و سرمایه‌گذاران اولیه، سرمایه‌گذاران موسسه‌ای اطلاق می‌شد، اما تعریف این مفهوم رفته رفته تغییر یافت و سرمایه‌گذاران سنتی را نیز در خود جای داد. افزایش روبه‌رشد ورود سرمایه به صندوق‌ سرمایه‌گذاری Grayscale و صرافی‌هایی مانند CoinShares و 21Shares نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران موسسه‌ای سنتی در حال رو آوردن به بازار بیت کوین هستند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.