طبق اطلاعات درون زنجیره‌ای، روند صعودی بیت‌ کوین در ۱۶ هزار دلار متوقف نخواهد شد!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ آبان ۱۳۹۹

قیمت بیتکوین پس از آن که روز جمعه تا ۱۵,۹۶۰ رشد کرد، در حال حاضر در حال دفاع از سطح حمایتی ۱۵ هزار دلار است. بر اساس چهار شاخص درون زنجیره‌ای (on-chain)، تحلیل‌گران معتقدند که روند صعودی موجود احتمالا در قیمت ۱۶ هزار دلار متوقف نخواهد شد و این روند ادامه خواهد یافت. 

تحلیل‌گران، کاهش منابع ارزی در صرافی‌ها، بیت‌کوین‌های استخراج شده‌ای که جا به جا نمی‌شوند، افزایش دست‌های قدرتمند و سودهای تحقق نیافته را از عوامل ادامه‌دار بودن روند صعودی دانسته‌اند. 

 

کاهش تعداد بیت کوین‌ های ذخیره شده در صرافی‌های رمزارز 

اخیراً یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای فعال در زمینه رمزارزها به نام Delphi Digital گزارشی را در رابطه با چشم‌انداز بازار بیت‌ کوین منتشر کرد.

پاول بورلاز (Paul Burlage)، یک تحلیل‌گر در Delphi اظهار کرد که شاخص‌های درون زنجیره‌ای معمولا نشان‌دهنده حرکت‌های قوی در رمزارز برتر بازار هستند. 

از ۱۱ فوریه سال میلادی جاری (۲۲ بهمن‌ماه ۹۸)، تعداد ذخایر بیتکوین صرافی‌ها از ۲/۹۶ میلیون واحد به ۲/۴۱ میلیون واحد کاهش یافته است. در واقع، حدود ۵۵۰ هزار واحد معادل ۶/۳۶ میلیارد دلار کاهش ثبت شده است. 

کاهش ذخایر بیتکوینی صرافی‌ها اتفاق خوبی است؛ چرا که به این معنی است که فروشندگان کمتری بیتکوین های خود را در صرافی‌ها ذخیره کرده‌اند. بورلاژ می‌گوید: 

در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ میلادی (۲۲ بهمن‌ماه ۹۸)، تعداد بیتکوین‌ های ذخیره شده در صرافی‌ها به بالاترین میزان خود (۲/۹۶ میلیون واحد) رسید. در زمان نگارش این خبر، تعداد بیتکوین‌های موجود در صرافی‌ها به حدود ۲/۴۱ میلیون ثبت شده است. در روند فعلی یک واگرایی بین سهام بیت‌کوین و قیمت دیده می‌شود که نشان‌دهنده حرکت رو به بالای پایدارتری در قیمت دلاری بیت کوین است.

 

بیت کوین

افزایش تعداد بیت کوین های جا به جا نشده 

در حالی که فروشندگان کمتری دارایی‌های بیتکوینی خود را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند، تعداد بیتکوین‌های ساکن همچنان بالا است. 

بورلاژ توضیح داد: 

طی یک هفته گذشته شاهد یک افت جزئی در درصد بیتکوین‌های استخراج شده بی‌حرکت بوده‌ایم. به طوری که این میزان پس از رسیدن به بالاترین حد خود یعنی ۶۳/۵ درصد در تاریخ نهم سپتامبر (۱۹ شهریورماه)، در حال حاضر به ۶۲ درصد کاهش یافته است.

 

این نشان می‌دهد، با وجود افزایش قیمت اخیر بیتکوین، سرمایه‌گذاران در حال هولد کردن بیت کوین های خود هستند و هنوز میزان سود را به اندازه کافی نمی‌بینند که اقدام به فروش کنند. 

 

افزایش تعداد دست‌های قدرتمند

در هفته‌های اخیر دست‌های ضعیف یا خریداران سوداگر به طور محسوسی کاهش یافته است؛ این در حالی است که دست‌های قوی‌تر افزایش یافته‌اند. 

خروج خریداران کوتاه مدت و ورود هولدرهای بلندمدت نشان می‌دهد که بیتکوین می‌تواند یک روند صعودی بلندمدت را تجربه کند. 

این روند با افزایش قیمت بیتکوین تا بالای ۱۵ هزار دلار همزمان شده است و نشان می‌دهد که به یک سطح مقاومتی سنگین نزدیک نزدیک شده است و فاصله زیادی تا تبدیل این سطح مقاومتی به سطح حمایتی ندارد.

 

سودهای بیت کوین تحقق نیافته، نشان‌دهنده ادامه روند صعودی است

در ماه جولای ۲۰۱۹ میلادی، قیمت بیت‌کوین تا ۱۴ هزار دلار صعود کرد. در آن زمان، آقای رافائل شولتزه- کرافت، مدیر ارشد فناوری شرکت تحلیلی گلس نود، اظهار کرد که سود تحقق نیافته بیت‌کوین به ۰/۶۴ رسیده است. 

بیت کوین

در حال حاضر، علی‌رغم این‌ که قیمت بیت‌ کوین به بالای ۱۵ هزار دلار رسیده است، سود تحقق نیافته‌ این رمزارز روی ۰/۵۳ قرار دارد. این نشان می‌دهد که پتانسیل یک صعود بزرگتر قبل از اصلاح قیمت وجود دارد. 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.