افزایش آدرس‌های فعال ریپل، علی‌رغم متوقف شدن روند صعودی این رمزارز

افزایش آدرس‌های فعال ریپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ شهریور ۱۳۹۹

ریپل (XRP)، سومین رمزارز برتر در بازار،  اخیرا دچار یک پول‌بک ۹/۲ درصدی شده و روند صعودی‌اش متوقف شده است؛ با این حال تعداد آدرس‌های فعال روزانه این رمزارز همچنان در حال افزایش هستند. اخیرا در ۲۴ آگوست (۳ شهریور)، تعداد آدرس‌های فعال روزانه ریپل به بیشترین میزان هفت روزه‌اش یعنی ۹۴۹۹ رسیده است.

براساس گزارش پلتفرم تحلیلی Santiment، ریپل یکی از معدود رمزارزهایی است که در حال حاضر دچار این حرکت گاوی واگرا شده است.

رمزارز ریپل

 

آدرس‌های فعال این رمزارز از زمان ایجاد آن در تاریخ ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن ۱۳۹۸) تاکنون، اکنون به بیشترین میزان (۷۰,۹۴۴) رسیده است. این در حالی است که تعداد کیف پول‌های XRP در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ (۷ دی ۱۳۹۶)، که قیمت آن بالاترین میزان خود یعنی ۳/۱۱ دلار را تاچ کرد، ۵۰,۵۸۳ بوده است.

رمزارز ریپل

 

 

 روند گفته شده یک حرکت موقت است، نه یک روند مداوم؛ زیرا تعدا آدرس‌های فعال ریپل در روز بعد به شدت کاهش یافته است.

با تمام این اوصاف، نکته قابل توجه این است که، تعداد آدرس‌های فعال روزانه ریپل در مقایسه با بیت کوین و اتریوم بسیار کم است.

به گزارش وب سایت U.Today، تعداد کیف پول‌های فعال بیتکوین در ۷ آگوست (۱۷ مرداد) به بیشترین میزان سال ۲۰۲۰، یعنی ۱,۱۲۰,۲۱۶ رسید. آدرس‌های فعال این رمزارز برتر، حتی پس از کاهش قیمت تا ۱۱,۵۰۰ دلار در تاریخ ۲۲ آگوست (۱ شهریور)، به طور میانگین بیش از ۹۰۰,۰۰۰ بوده است، یعنی تقریبا ۱۲,۰۰۰ درصد بیشتر از ریپل.

 

کاربران روزانه اتریوم نیز پس از رسیدن به بیشترین میزان در ۲۸ آگوست (۷ شهریور)، یعنی ۵۲۳,۴۷۰ ، در حال حاضر در حد ۴۰۰,۰۰۰ هستند.

چنین فاصله زیادی بین ریپل و دو کریپتوکارنسی بزرگ جهان، می‌تواند به دلیل ویژگی برچسب مقصد (Destination Tag)، در لجر این رمزارز باشد که امکان ایجاد آدرس‌های یک بار مصرف (subaddresses) را فراهم می‌کند.

destination tag در واقع شماره‌ای چند رقمی است که با نام برچسب مقصد شناخته می‌شود. هنگام ارسال XRP، شما باید این رقم را در فیلد مربوطه وارد نمایید و در صورت فراموشی این برچسب، XRP ارسال شده گم می‌شود.

یکی از توسعه دهندگان این رمزارز، مت همیلتون (Matt Hamilton)، اظهار داشت:

ریپل در آدرس‌دهی بسیار بهتر از بیتکوین است زیرا این رمزارز به منظور ارائه آدرس یک بار مصرف، قابلیتی تحت عنوان برچسب‌ مقصد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین با یک آدرس واحد ریپل می‌توان، کل معاملات را پوشش داد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.