سه دلیل اصلی روند صعودی بیت کوین تا ۵۲۰۰۰ دلار

روند صعودی بیت کوین تا ۵۲۰۰۰ دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

بیت کوین بعد از شکست مقاومت ۵۱۰۰۰ دلار، به روند صعودی خود ادامه داد و تا قیمت ۵۲۰۰۰ دلار بالا رفت. در این متن به بررسی دلایل احتمالی قرار گرفتن بیت کوین در مسیر ۵۲۰۰۰ دلار خواهیم پرداخت. برای بررسی جزئیات این گزارش تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

در ۵ سپتامبر رمز ارز بیت کوین از منطقه ۵۰۳۰۰ دلار خارج شد و در یک کندل سبز ۱۰۰۰ دلار قیمتش افزایش یافت. در این زمینه دلایل احتمالی وجود دارد که از نزول قیمت بیت کوین جلوگیری کردند و باعث حرکت آن به سمت ۵۲۰۰۰ دلار شدند.

تحلیل‌های مختلف قیمت بیک کوین را در این بخش بخوانید

تحلیل قیمت بیت کوین

۳ دلیل احتمالی قرار گرفتن بیت کوین در مسیر ۵۲۰۰۰ دلار

بیت کوین در مسیر ۵۲۰۰۰ دلار

از بین عوامل متعدد به عنوان محرک قیمت بیت کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- روند صعودی آلت کوین‌ها به رهبری اتریوم

بیت کوین توانست در آخر هفته به قیمت ۵۱۹۱۱ دلار برسد و این قیمت بالاترین سطح از اواسط ماه مه بود. طبق داده‌های ارائه شده توسط آژانس تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای، یکی از عوامل افزایش قیمت آلت کوین‌ها به رهبری اتریوم، همبستگی بیت کوین و آلت کوین‌ها است. در روزهای اخیر برخی از آلت کوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به پادشاه رمز ارزها (بیت کوین) داشته‌اند.

یکی از رمز ارزهایی که توانست از بیت کوین پیشی بگیرد، دومین ارز رمزنگاری شده (اتریوم) است. در ۴ سپتامبر اتریوم توانست از محدوده ۴۰۰۰ دلار عبور کند و به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر برسد و در منطقه ۳۹۰۰ ثابت شود.

از اوایل سال میلادی اتریوم ۳۱۲ درصد رشد کرده و به بالاترین سطح خود یعنی ۴۶۳۶ رسید. در حالیکه بیت کوین از اول سال ۱۲۱ درصد رشد کرده و در ۱۴ آوریل به بالاترین حد خود یعنی ۶۴۸۶۳ دلار رسید. در حال حاضر بیت کوین ۲۰ درصد پایین تر از سقف قبلی خود قرار گرفته است.

2- نهنگ‌های بازار ،معاملات فروش باز نمی‌کنند

داده‌های crypto quant نشان می‌دهد در حال حاضر نهنگ‌ها در صرافی Bitfinex معاملات فروش باز نمی‌کنند. یک تحلیلگر شناخته شده crypto quant اشاره کرد زمانی که قیمت بیت کوین از ۳۳۰۰۰ دلار به ۴۰۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد، نهنگ‌های بازار رمز ارزها به طور گسترده‌ای معاملات فروش باز کردند.

همچنین وقتی قیمت بیت کوین به ۲۹۰۰۰ دلار رسید تعداد زیادی از نهنگ‌ها معاملات فروش خود را بستند، زیرا انتظار کاهش بیشتر قیمت را نداشتند. حال با توجه به افزایش قیمت بیت کوین به ۵۱۰۰۰ دلار، تنها تعداد کمی از نهنگ‌ها معاملات فروش باز کرده‌اند.

3- ارقام ناامید کننده‌ی مشاغل

گزارش مشاغل که روز جمعه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر شد، نشان داد که کارفرمایان تنها ۲۳۵۰۰۰ موقعیت شغلی ایجاد کرده‌اند؛ در حالیکه ۷۲۵۰۰۰ موقعیت مورد انتظار بود. این بدان معناست که روند چاپ پول همچنان ادامه خواهد داشت.

ادامه برنامه‌های محرک آمریکا که بیت کوین را در سال ۲۰۲۰ به عقب راند، حال می‌تواند روند صعودی بیت کوین را حفظ کند.

طبق گزارش سایت u.today این سه دلیل احتمالی عامل افزایش قیمت بیت کوین و قرار گرفتن قیمت بیت کوین در مسیر ۵۲۰۰۰ دلار بوده است. به نظر شما چه عوامل دیگری در افزایش قیمت بیت کوین تاثیر داشته‌اند؟

منبع: U.TODAY

تمام تحلیل‌های انجام شده در این مقاله، مربوط به سایت‌های منبع بوده و پیشنهادی برای خرید، فروش و یا سرمایه گذاری از طرف بیتستان نیست.

جدیدترین اخبار روز دنیا در مورد بیت کوین را را از بخش ویژه اخبار بیت کوین بیتستان بخوانید

روی لینک زیر کلیک کنید

اخبار بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.