جهش ۱۲۰ درصدی حجم معاملات بیت کوین: BTC مقاومت 50 هزار دلار را می‌شکند؟

جهش ۱۲۰ درصدی حجم معاملات بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ دی ۱۴۰۲

بیتستان: قیمت بیت‌کوین برای اولین بار در ۲۰ ماه گذشته توانست از مرز ۴۷ هزار دلاری عبور کند. به دنبال این رشد، حجم معاملات این رمزارز نیز بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافت. فعالان بازار بیان کردند دلیل این رشد قیمت و همچنین جهش ۱۲۰ درصدی حجم معاملات بیت کوین ناشی از انتشار اخبار احتمال تایید ETF بیت‌کوین در هفته جاری است.

جهش ۱۲۰ درصدی حجم معاملات بیت کوین

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار در ۲۰ ماه گذشته از مرز ۴۷ هزار دلاری عبور کرد و به دنبال آن، حجم معاملاتش نیز افزایش یافت. فعالان بازار بیان نمودند که احتمالا دلیل رشد حجم معاملات و قیمت این ارز دیجیتال، انتشار اخبار تایید ETFهای BTC در هفته جاری است.

بر اساس گزارشات، اوایل امروز قیمت این رمزارز به ۴۵ هزار دلار رسیده که بالاترین قیمت ثبت شده از می ۲۰۲۲ است. این رشد قیمت همچنان ادامه دارد و BTC در محدوده‌ی ۴۶,۸۲۶ دلار معامله می‌شود.

جهش ۱۲۰ درصدی حجم معاملات بیت کوین

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط CoinMarketCap، به دنبال این رشد قیمت، حجم معاملات و ارزش بازار آن نیز به ترتیب ۱۲۰ و ۶ درصد افزایش یافته است.

این افزایش نشان می‌دهد که میزان خرید بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران بازار به شدت بیشتر شده است.

همچنین جی کلایتون، رئیس سابق SEC، در مصاحبه‌ای که با CNBC داشته بیان کرده که تایید ETFهای بیت‌کوین ممکن است چهارشنبه یا پنجشنبه انجام شود و انتشار این خبر، اصلی‌ترین دلیل رشد بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته محسوب می‌شود.

اوایل امروز، استاندارد چارترد پیش‌بینی کرد که اگر SEC، صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETF) را تایید کند، امکان دارد شاهد ورود سرمایه‌ای نزدیک به 50 تا 100 میلیارد دلار به بازار BTC باشیم.

منیع: bitcoinworld

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.