آغاز رالی قیمتی کاردانو (آدا)، پس از دو ماه

رشد آدا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

قیمت رمزارز کاردانو (آدا)‌ در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۱٪ رشد داشته است. شب گذشته بزرگترین هک پروتکل دی‌فای انجام شده و بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به سرقت رفته است. کنگره آمریکا نیز با ارائه لایحه‌های جدیدی بازار رمزارزها را به سمت کاهش قیمت سوق می‌دهد. با وجود تمام اتفاقاتی که ممکن است دنیای رمزارزها را دچار تنش کند، کاردانو در مسیر صعودی قرار گرفته است.

بنیان‌گذار کاردانو،‌ چارلز هاسکینسون به تازگی از اتریوم دفاع کرده و آینده این شبکه را روشن دانسته است. با اینکه هاسکینسون از اتریوم تعریف کرده، همیشه رقیب این شبکه بوده است. او که خود از توسعه‌دهنده‌های اولیه اتریوم بوده،‌ کاردانو را با ایده‌ای مشابه اتریوم راه‌اندازی کرده است.

رمزارز کاردانو (آدا) در هفت روز اخیر بیش از ۳۳٪ رشد داشته و افزایش قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۱٪ بوده است. در زمان نوشتن این خبر، قیمت ADA به ۱/۷۹ دلار رسیده است. این رالی افزایشی قیمت آدا برای اولین بار پس از سه ماه در حال انجام است. این رمزارز که رکورد بالاترین قیمت آن در ۲۶ اردیبهشت سال جاری (۱۶ می ۲۰۲۱) با قیمت ۲/۴۶ دلار شکسته شده بود،‌ اکنون در مسیر ۲ دلاری شدن است.

چارلز هاسکینسون امروز در اطلاعیه‌ای به مسئله‌ی قراردادهای هوشمند اشاره کرد. بنیان‌گذار کاردانو با انتشار یک فایل ویدیویی گفت که می‌خواهد تاریخ راه‌اندازی قراردادهای هوشمند را در شبکه کاردانو فاش کند. او در ادامه صحبت‌های خود گفت که وقتی هاردفورک آلونزو (Alonzo) در شبکه کاردانو انجام شود، قراردادهای هوشمند نیز راه‌اندازی خواهند شد.


موسس کاردانو معتقد است هاردفورک آلونزو پیش از رویداد کاردانو سامیت انجام می‌شود. براساس برنامه‌های تعیین شده،‌ ارتقای شبکه کاردانو کمتر از یک ماه آینده انجام خواهد شد.

کاردانو از سال ۲۰۱۷ به تدریج قابلیت‌های متنوعی را به شبکه اضافه کرده و می‌کند. این شبکه درست مانند اتریوم خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را آسان خواهد کرد. به طور کلی کاردانو در بسیاری از موارد سعی دارد هم‌راستا با اتریوم پیش برود. در حالی که اتریوم در روزهای گذشته هاردفورک لندن را اجرا کرده و ساختار شبکه را تغییر داده است، کاردانو به انجام هاردفورک آلونزو در مدت کوتاه می‌اندیشد.

هاردفورک آلونزو یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌ها در شبکه‌ی کاردانو و تمام شبکه‌هایی است که با ساختار اثبات سهام (proof-of-stake) کار می‌کنند. دلیل اهمیت هاردفورک آلونزو برای شبکه‌هایی که ساختار اثبات سهام دارند،‌ تسهیل  پروتکل‌های دی‌فای است. این هاردفورک به سیستم غیرمتمرکز مالی یا دیفای کمک می‌کند تا عملیات‌های مالی کاربران را با سرعت بیشتری انجام دهند. این پروتکل‌ها برای کاربران امکاناتی چون وام‌دهی و معامله بدون واسطه را فراهم می‌کنند.

رمزارز شبکه کاردانو که به آدا معروف است همچنان در مسیر رشد و افزایش قیمت قرار گرفته است. این رمزارز در حال حاضر رتبه پنجم برترین رمزارزها را از نظر ارزش بازار به خود اختصاص داده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.